Magnussen állt az élre Barcelonában, a Mercedes a kavicságyban

A fiatalok megérkezésével átrendeződött az eddig megszokott kép Barcelonában: eltűnt a Mercedes az eredményjelző éléről!

Kevin Magnussen (Fotó: XPB)

A két gumitesztelőt leszámítva mindössze két igazán rutinosnak mondható tagja volt a szerdai F1-es tesztnap mezőnyének. Kimi Räikkönen korelnökként némi késéssel kezdte a munkát. Az Alfa Romeóját kedden vezető Callum Ilott számára a debütálás egy nagy balesettel ért véget, amely után a csapatnak újjá kellett építenie az autót. Ezt a svájciak sikerrel meg is tették, így finn versenyzőjük komolyabb fennakadás nélkül vethette bele magát a munkába.


A délelőtt azonban nem az ő, hanem a másik rutinos versenyző, Kevin Magnussen elsőségét hozta. A dán már 10 óra körül az élre kormányozta Haasát, majd fél 12 körül tovább javított a legjobb idején, és 1:18,101 másodperccel, Valtteri Bottas első napi legjobbjától jócskán elmaradva vitte a délelőttöt. Idejét a 3-as gumikeveréken futotta.


Mögé a Ferrari fejlesztőversenyzője, Antonio Fuoco zárkózott föl mindössze 0,081 másodperces lemaradással, ugyanezen gumitípuson, míg a harmadik Alexander Albon lett, aki szintén 0,2 másodpercen belül van Magnussenhez képest.




Antonio Fuoco (Fotó: XPB) Antonio Fuoco (Fotó: XPB)


Räikkönennek a 4. legjobb körrel kellett ebédszünetre mennie, ferraris utódját, az ezúttal csak a 2020-as gumikat tesztelő Charles Leclerc-t előzte meg.


Őt a második napját töltő Nicholas Latifit követte, aki a Williamstől szokatlanul előkelő pozícióban találta magát – mégpedig egy Mercedes előtt! A jelek szerint a csillagosok barcelonai uralkodásának megtöréséhez egyetlen út vezet: egy zöldfülűt kell a W10-esbe ültetni. Nyikita Mazepin most esett át a tűzkeresztségen a csapat idei autójával, és egyelőre csak a 7. helyen tanyázik, több mint 3 másodperccel elmaradva Bottas előző napi legjobbjától, a Renault fiatalja, Jack Aitken mögött.


Mazepin nevéhez fűződik a nap eddigi legkomolyabb hibája. Nem sokkal a 13 órás leintés előtt az orosz a kavicságyba forgott a 12-es kanyarnál, ami miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani a munkát.


Ilyen tekintetben az utolsó óra amúgy is mozgalmas volt, hiszen 40 perc alatt háromszor kellett félbeszakítani a körözést. A nap első leállása a Red Bullt Bahrein után másodszor tesztelő Daniel Ticktum nevéhez fűződött. A brit már eleve későn, bő egy óra elteltével futotta meg első mért köreit, aztán 12 óra körül egyszerűen leállt az autója a sikánnál. Ticktum 1:20,883-as körrel áll. a 10. pozícióban, és csak a két Racing Pointot előzi meg.




Daniel Ticktum autója (Fotó: XPB) Daniel Ticktum autója (Fotó: XPB)


Náluk az aktív tesztmunkát Nick Yelloly végzi, aki 3 századdal lassabb volt a kizárólag gumitesztet végrehajtó Lance Strollnál. Bár a kanadai keze meg van kötve, azért esete jelzi, hogy a gumiteszt sem csak a gumifejlesztés szempontjából lehet érdekes egy két autót futtató csapatnak. A két Racing Point ma teljesen eltérő konfigurációval, más-más aerodinamikai elemeket használva köröz Barcelonában, vagyis hiába nem nyúlhatnak hozzá Stroll gépéhez, viszonyítási pontnak tökéletesen felhasználhatják Yellolyval szemben.


A tesztnap 14 órától folytatódik, este 18 óráig tart, és a mezőnyben egy helycsere most is lesz: a McLarennél eddig tesztelő Oliver Turvey a folytatásra a most debütáló Sergio Sette Camarának adja át a volánt.


A barcelonai tesztnap állása 13 órakor:




VersenyzőCsapatIdőKülönbségKör
1.Kevin MagnussenHaas-Ferrari1:18,10146
2.Antonio FuocoFerrari1:18,182+0,08160
3.Alexander AlbonToro Rosso-Honda1:18,263+0,16242
4.Kimi RäikkönenAlfa Romeo-Ferrari1:18,578+0,47747
5.Charles LeclercFerrari1:18,666+0,56573
6.Nicholas LatifiWilliams-Mercedes1:18,915+0,81451
7.Nyikita MazepinMercedes1:19,146+1,04582
8.Jack AitkenRenault1:20,684+2,58342
9.Oliver TurveyMcLaren-Renault1:20,712+2,61152
10.Daniel TicktumRed Bull-Honda1:20,883+2,78245
11.Lance StrollRacing Point-Mercedes1:21,196+3,09553
12.Nick YellolyRacing Point-Mercedes1:21,224+3,12320