Mercedes: Nem a kuplung miatt volt Bottas rossz rajtja

Nem talált műszaki hibára utaló jelet a Mercedes Valtteri Bottas kuplungjánál. Szerintük más idézte elő a finn futamát eldöntő rossz rajtot.

A Spanyol Nagydíj rajtja (Fotó: XPB)

Valtteri Bottas az első rajtkockából várta a Spanyol Nagydíjat, ám az újabb győzelme már az első métereken elúszott, mivel lendületet veszített a rajtnál, és Lewis Hamilton megelőzte őt az első kanyarban. A finn a leintést követően arról számolt be, hogy furcsán vibrált a kuplungja, hol ráfogott, hol kiengedett. Egyértelmű műszaki problémára gyanakodott, melyhez hasonlót elmondása szerint még nem tapasztalt eddig.


A csapatával azóta volt alkalmuk kiértékelni az adatokat, és hogy mire jutottak a mérnökök, arról csapatmenedzserük, Ron Meadowes az ezúttal rendhagyó módon a barcelonai boxutcában fölvett futamértékelő videójukban adott tájékoztatást. Nem tudta megerősíteni Bottas műszaki problémáról szóló elméletét. „Úgy gondoljuk, nem volt tapadás a pole pozíció oldalán” – adta meg az egyszerű választ a szakember. „Ha megnézzük a betétfutamok versenyeit, többször előfordult, hogy a második vagy harmadik helyről rajtolónak jobban sikerült az indulása, mint a pole pozíciót szerzőnek.”


Bottas ettől még érezte, hogy a kuplungja nem fog rá stabilan – ebből feltételezte, hogy valami technikai ok állhatott a háttérben. „Ráfogott, elengedett, ráfogott, elengedett – és ezt nagyon gyorsan egymás után. Ezt éreztem az erőhatásokból: ide-oda, az egész autó vibrált. És az adatokon is látszott, hogy a kocsi vibrál” – magyarázta a versenyző.


Andrew Shovlin vezető mérnök szerint azonban erre is lehet magyarázat a tapadás hiánya. „Ez az egyik tényező. Elég, ha a kereked egy kicsit kipörög, és a gumik máris csúsznak, a kuplung is csúszik, és ezek hatnak egymásra valamennyire. Mindent alaposan ki fogunk még elemezni ezen a héten, hogy jobban megértsük, mi történt. Jelenleg azonban úgy gondoljuk, hogy az első számú gondot a tapadás hiánya jelentette, nem egy autóval kapcsolatos probléma” – erősítette meg.