Afrikai futamot akar a Liberty

Tovább terjeszkedhet a királykategória, a Liberty Media egyik fő célja ugyanis az, hogy visszavigye a Forma–1-et az afrikai kontinensre – jelentette ki Sean Bratches, kereskedelmi igazgató. Állítja, két helyszín is komolyan érdeklődik a futamrendezés iránt.

(Fotó: Kyalami)

A Liberty Media mindig is fontos célként tekintett a naptár bővítésére, az utóbbi időben viszont valósággal záporozni kezdtek a hírek a csatlakozó, a visszatérő és az amerikaiak által célba vett lehetséges versenyhelyszínekről. Vietnám és Hollandia már biztosan ott lesz a 2020-as naptárban, hosszabb távon pedig a Liberty egy második amerikai és kínai futamot is tervez.


Mint kiderült, Afrikába is vissza akarják vinni az F1-et, és Marokkóval valamint Dél-Afrikával is tárgyaltak már egy lehetséges futamról. A múltban mindkét ország rendezett már királykategóriás futamot, igaz, az előbbi csak egyetlenegy alkalommal, 1958-ban.


Azt követően hosszú évtizedekig távol voltak a motorsportok világától, 2009 óta viszont több kategóriát is vendégül látnak: a WTCC/WTCR folyamatosan ellátogat hozzájuk, az utóbbi szezonokban pedig a Forma–E is tiszteletét tette az országban.




Chase Carey és Sean Bratches (Fotó: XPB) Chase Carey és Sean Bratches (Fotó: XPB)



Dél-Afrika sokkal gazdagabb F1-es/motorsportos múlttal rendelkezik, 1960 és 1992 között ugyanis két helyszínen is rendeztek nagydíjat az országban: először Kelet-Londonban majd Kyalamiban. Utóbbi helyszín kapcsán többször fölmerült már a visszatérés lehetősége – főleg az utóbbi időszakban, miután alaposan felújították.


„Öt kontinensen van futamunk, az utolsó lakható földrész, ahol nincs, az Afrika” – kezdte mondandóját Bratches egy londoni sportkonferencián. „Voltak produktív megbeszéléseink Dél-Afrikával és bár olyan messzire még nem jutottunk velük, Marokkóval is. Rajta vagyunk az ügyön. Ez nagyon fontos nekünk” – hangsúlyozta.


„Afrika egy olyan piac, ahol mindenképp versenyezni akarunk. Globális sportág vagyunk. Dél-Afrikában van egy történelmi pálya, Kyalami, amit a helyi Porsche márkakereskedő, Toby Venter teljesen rendbe rakatott. Magát az aszfaltcsíkot, a paddockot és a garázsokat is. Más lehetőségeket is figyelünk. Marokkóban ott van a marrákesi utcai pálya, aminek bár nem ismerem a státuszát, gyanítom, nem felel meg az F1-nek, de nagy az érdeklődés” – erősítette meg.


Elmondta, a kormány támogatására mindenképp szükség lenne a futamhoz. „Bárhová megyünk a világban, ezek a futamok az országok, államok és városok gazdaságának motorjai. A legtöbbet támogatják a kormányok, mert a dolog működik. Jó fényt vetünk a városokra és ennek jó gazdasági hatása van. Ami az időkeretet illeti, az dinamikus, bár rövidebb távon keresnénk helyszínt” – mondta.




Yvan Muller a rajtnál befelé húzódik, Michelisz Norbi pedig a falban találja magát.  (Fotó: Paulo Maria / DPPI) WTCR-futam Marokkóban (Fotó: Paulo Maria / DPPI)