Mick Schumacher debütálására építené F1-es jövőjét Hockenheim

Spanyolország és Mexikó mellett Németország F1-es futamának jövője is erősen kérdéses. A szervezők most a Schumacher-faktorral érvelve próbálnak némi nyomást gyakorolni a Liberty Mediára.

Mick Schumacher legutóbb a tavalyi F3-as szezonfinálén versenyzett a Hockenheimringen (Fotó: F3)

Öt verseny szerződése is lejár a 2019-es szezon végén, és miután két új helyszíne (Vitnám és Hollandia) már biztosan lesz a jövő évi kiírásnak, a Forma–1 várhatóan búcsúzni fog pár  jelenlegi pályától. Silverstone és Monza valószínűleg meg fog állapodni a sportággal, Mexikóváros és Barcelona mellett pedig Hockenheim is a penge élén táncol.


A német pálya jövője már évek óta bizonytalan, és szervezőinek feltételei továbbra is ugyanazok: fenntartható, anyagi szempontból kifizetődő versenyt kívánnak csak rendezni, akkora jogdíjakról hallani sem akarnak, amekkorák biztos veszteséget jelentenének számukra. Az idő sürget. Minél később dől el, hogy lesz-e Német Nagydíj 2020-ban, a szervezők annál később tudják elkezdeni a jegyértékesítést, és annál nagyobb az esélye annak, hogy nem fogják tudni elérni a kijelölt célt.


Az idei futamra eddig 50 ezer jegyet adtak el, vagyis 5 ezerrel elmaradnak a tavaly ilyenkor tapasztalt eladásoktól. A bajnokság egyoldalúsága aligha segít, ám a Hockenheimring ügyvezető igazgatója, Georg Seiler még így is elérhetőnek tartja a nullszaldót. Ehhez 60 ezres közönségnek kellene összegyűlnie vasárnap. Tavaly 71 ezren ültek föl a lelátókra, ám miután idén a Porsche Experience Center építése miatt az egyik tribünjüket le kell zárniuk, ilyen nézőszámra ezúttal esély sincs.


Az emberek érdeklődését nagyban növelhette volna, ha Hockenheim nem esik ki a 2019-es Forma–2-es versenynaptárból. Miután Mick Schumacher jelenleg ebben a szériában versenyez, vélhetően sokan váltottak volna jegyet, hogy lássák élőben a hétszeres világbajnok kedvenc, Michael Schumacher fiát is. Ez a hajó viszont már elúszott. Az F2 túlságosan drágának bizonyult. A Liberty Media 1 millió dolláros jogdíjat kért volna a hockenheimi F2-es versenyért, ám ezt Hockenheim nem volt hajlandó megadni, mivel a pluszösszeget 5 ezerrel több jegy eladásával tudta volna csak visszahozni, amit túl kockázatosnak tartott.


A szervezők abban nem hittek, hogy túl sokan lennének, akik csak az F2 és Mick Schumacher miatt váltottak volna drága jegyeket, ám Georg Seilerék még így is szeretnék bevetni a „Schumacher-faktort”. Most éppen azon dolgoznak, hogy valamilyen bemutatót szervezzenek az F2-es tehetségnek. Jorn Teske marketingigazgató elmondta: „Lehet szó akár egy tesztről, vagy bemutatóról, amit az apja korábbi Ferrarijával teljesít, de bármi másról is. Szeretnénk őt a pályán látni egy F1-es autóval.”




Szurkolók Hockenheimben (Fotó: XPB) Szurkolók Hockenheimben (Fotó: XPB)


A jelek szerint emellett a szerződéshosszabbításról folyó tárgyalásokban is kihasználnák Mick Schumacher népszerűségét. Seiler tudniillik már azt is pedzegetni kezdte, hogy ha nem kapnak új szerződést, az ifjabb Schumacher pedig valóban F1-es ülést kap a következő egy-két éven belül, az F1 magát is lábon lövi. „Az a gond, hogy ha nem lesz szerződésünk, akkor onnan már nehéz lesz visszatérni és új szerződést kapni az F1-től a jövőben, mivel mások lesznek az alapok, és többet fognak kérni, mint ha csak meghosszabbítanánk a jelenlegi megállapodást. Ha viszont Mick Schumacher a Forma–1-be kerülne, a Forma–1-nek muszáj lesz visszatérnie Németországba. Ez meggyőződésünk. A szerződéskötés lehetséges, de veszteséges szerződést nem írunk alá” – összegezte álláspontjukat.


Teske hozzátette: „Egyértelművé tettük a döntéshozók előtt, hogy számunkra fontos a német futam megtartása. Megmondtuk ezt nekik, amikor Mick F3-as bajnok lett Hockenheimben, és akkor is, amikor bejelentették, hogy az F2-ben fog versenyezni a Premával. Amikor közzétették az F2-es versenynaptárat, nagyon csalódottak voltunk. Tudom, hogy a Liberty Media azt követően fáradozott, és ez jó hír. Szerintem rájöttek, milyen fontos Mick Németországnak, és hogy mennyire lelkessé teszi a németeket a személye Németországban és a sportágon belül. De talán ez a felismerés már túl későn jött.”


Az új szerződés megkötéséhez viszont még nincs túl késő. Seiler szerint előfordulhat, hogy a múlt évhez hasonlóan ezúttal is csak az utolsó pillanatban állapodnak meg az F1-gyel. Akkor úgy köszönt el az F1 a pályájuktól, hogy egy ideig biztos nem tér vissza, aztán két hónappal később mégis bejelentették, hogy idén is lesz futamuk, hála annak, hogy a Mercedes is besegített nekik új főszponzorként. A csillagosok elköteleződésére a folytatásban is szükség lehet. „Nyilvánvalóan kell a segítség. A szponzoroktól, a politikától, mindenkitől, aki Németországban akarja tartani a Forma–1-et. Egyedül nem fog sikerülni, és az F1 németországi jövője jelenleg kérdőjeles” – fogalmazott Seiler.