A riválisokhoz hasonlóan a Williams is új fejlesztésekkel készült a barcelonai hétvégére, ezekkel pedig tovább dolgozott a futamot követő kétnapos teszten. Noha köridők és eredmények tekintetében komolyabb javulást nem láthattunk, versenymérnökük szerint sikerült előrelépniük az újításoknak és azok jobb megismerésének köszönhetően.
„A barcelonai hétvége, majd a teszt során szerintem sikerült javítanunk az FW42 teljesítményén; most már elmondhatjuk, hogy sokkal jobban értjük magát a versenygépet és a gumiabroncsok viselkedését is” – nyilatkozta Dave Robson.
„Hogy ez látható lesz-e Monacóban, az megjósolhatatlan a pálya egyedülálló jellegének és a helyszín különleges időjárási körülményeinek köszönhetően” – magyarázta. „Persze már várjuk a Monaco jelentette kihívást tudva, hogy szükség lesz néhány változtatásra, melyekkel az autót jobban a pálya igényeihez szabhatjuk. Azt is tudjuk, mennyire fontos, hogy a hétvége során folyamatosan fenntartsuk a versenyzők motivációját is.”
„Monacóban mindig történhetnek meglepetések, szóval készen állunk arra, hogy a kiváló megbízhatóságunkat és a remek boxutcai teljesítményünket kamatoztatva kihasználjunk egy hirtelen jövő lehetőséget” – zárta gondolatát.
Tény, a Williamsnek van honnan feljönnie, az első öt versenyhétvégén ugyanis nemcsak a középmezőny legjobbjaitól marad el (akikkel 2016-ban még csatában volt), hanem az utolsó előttitől is – ráadásul komoly tizedekkel. Ennek fényében pedig az sem meglepő, hogy a bajnokságban is utolsó, nulla megszerzett ponttal.