A sarkukban volt, Verstappen mégsem érzi legyőzhetőnek a Mercedes

Délelőtt a Mercedesek egyedüli fenyegetésének tűnt, Max Verstappen, ám a délutáni edzésen egy törmelék megállította őt. Ígéretes tempója ellenére sem sok esélyt lát a címvédő csapat utolérésére.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Úgy tűnik, Max Verstappen képtelen sima hétvégét futni Monacóban. Az előző években rendre becsúszott nála egy-két vezetői hiba, amely jelentősen rontotta az esélyeit. Ezúttal szerencséjére még csak a csütörtöki edzésnapon gördült az útjába akadály, ráadásul más jellegű, mint a múltban. A délutáni gyakorlás nagy részét egy törmelék miatt kellett kihagynia, mely kárt tett a Red Bulljában.


„Valami berepült az airboxba (a versenyző feje fölötti légbeömlő – a szerk.), és tett némi kárt a hűtőben. Ki kellett cserélnünk” – adott magyarázatot a holland arra, miért vesztegetett el közel egy órát délután.


A kihagyás éppen akkor jött, amikor a többiek a leggyorsabb köreiket teljesítették a friss lágy gumikon, „időmérős” tempóban. Verstappen az eset előtt azért futott egy 1:12,052 másodperces kört, ám ezzel csak a 6. hely jutott neki, 0,9 másodperces hátránnyal a Mercedesek mögött. A történtek miatt az sem derült ki, mennyire volt valós a holland délelőtti teljesítménye. Akkor a két Mercedest elválasztva lett második, úgy, hogy Lewis Hamiltontól mindössze 0,059 másodpercet kapott, és az utolsó szektorban a leggyorsabb volt.




Max Verstappent tolják vissza a pályabírók a délelőtti kicsúszása után (Fotó: XPB) Max Verstappent tolják vissza a pályabírók a délelőtti kicsúszása után (Fotó: XPB)


A megfigyelők szerint Verstappen nagy formában kezdte a hétvégét, és ezt erősíti az is, hogy csapattársa, Pierre Gasly az első tréningen 1 másodperccel maradt el tőle. A másodikon aztán 0,1-del gyorsabb volt, de az előzmények alapján okkal feltételezhetnénk, hogy Verstappen a problémái nélkül ismét közel tudott volna kerülni a Mercedesekhez.


Ő ennek ellenére nem érzi úgy, hogy komoly fenyegetést jelentenének Hamiltonékra. „A történtek előtt minden rendben volt. A Mercedes egyszerűen túl gyors. Nem érzem azt, hogy túl nagy nyomást tudnánk rájuk gyakorolni. De a második és harmadik helyezett között mért különbséget mindenképpen ki foguk tudni tölteni” – utalt arra, hogy a 3. időt futó Sebastian Vettel 0,763 másodperces lemaradása alapján jobbnak ítéli a Red Bullt a Ferrarinál.


Verstappen az edzés utolsó 10 percére még vissza tudott térni a pályára, ám ekkor a rádióban tapadáshiányra panaszkodott, és nem volt elégedett az autójával. Elmondása szerint a hűtés cseréjét kihasználva alapbeállításokon is változtattak, és ez nem sült el jól, amúgy nincs probléma az RB15-össel. „Így is megvoltak a köreim, szóval rendben lesz minden. Az egyensúly rendben. A közvetítésbe természetesen csak a negatív dolgok kerültek bele, a végén. De összességében rendben volt. Nyilván kipróbálsz különböző megoldásokat a szabadedzésen, és nem mindegyik működik. De ettől még rendben van minden” – nyugtatott meg mindenkit.




Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)


A délutánt 1:11,938 másodperces körével a 4. helyen záró Pierre Gasly eközben ellentétes utat bejárva a délelőttjével volt elégedetlen, és a nap végére érezte úgy, hogy kezdenek egyenesbe jönni. Arra viszont ő sem számít, hogy megfoghatják a Mercedest. „Az első edzésem kissé nehézkes volt. A másodikra viszont változtattunk bizonyos dolgokon, és sokkal jobban is éreztem magam az autóban. Ez jó hír. Az látszik, hogy a Ferrarival harcba szállhatunk, a Mercedes viszont egészen messze van előttünk. De dolgozni fogunk, és meglátjuk, mit tudunk kihozni a szombatból. Összességében jó nap volt, csak azt sajnáljuk, hogy Max nem ment sokat. Szombatra többet ki fogunk tudni hozni a csomagunkból.”


Monacóban sokat számít a magabiztosság – Gasly szerint ezzel ezúttal nincs olyan nagy problémája. „A második edzés után egész jó volt az érzés. Még a hosszú etapokon is. Nyilván senkinek sem volt könnyű a forgalom miatt. Ennyi autó ilyen rövid pályán… A változtatásokkal elégedett voltam, de még úgy érzem, lehet egy kicsit javítani az autón. Egészen magabiztos vagyok. Tudjuk, hogy minden az időmérőről szól és a rajtpozícióról, ezért remélem, hogy fogunk tudni találni pár extra tizedet az időmérőre.”