Musorujsag
Élő Eredmények

Leclerc megkérdőjelezte a Ferrarit, nem kapott választ

Leclerc megkérdőjelezte a Ferrarit, nem kapott választ

Boxutca, Sky Sports
Magyarázatot vár a Ferraritól Charles Leclerc a monacói időmérő edzésen történt első körös kieséséért. Ő előre figyelmeztette csapatát a veszélyre.

Utolsóból első, elsőből utolsó – a Ferrarinak kis túlzással mindkettő összejött a Monacói Nagydíj időmérő edzésének első részében. Miután a harmadik szabadedzésen összetörte autóját, Sebastian Vettel késésben volt, amikor megkezdte a kvalifikációt. Ez fölborította kicsit a szokásos menetét: egy 10 körös hosszabb, belerázódó etappal kezdett, és mire kikanyarodott a boxba új gumikért, már a kieső, 17. helyen találta magát. Nem egészen másfél perce volt fölérni az újabb mért körére a szerviz után, de összejött neki. Mi több, megfutotta az edzésrész legjobb idejét.

A Ferrari örülhetett… volna, ha ezzel Vettel nem a saját csapattársát ütötte volna ki a versenyből.

A monacói ekkor már a boxban ácsorgott, és autójából kiszállva nézte végig, hogy a körideje nem elég a továbblépéshez. Csak 16. lett, így ebből a pozícióból várhatja első ferraris hazai versenyét.

Kiesése láttán rendkívül dühösen viharzott ki a garázsból, majd már egy kicsit higgadtabban állt az újságírók (köztük Ujvári Máté) mikrofonja elé, és elmondta, benne már akkor voltak kétségek a továbbjutását illetően, amikor még lett volna idejük javítani. „Megkérdeztem őket, biztosak-e abban, hogy bent vagyunk. Azt mondták: »Úgy véljük, igen.«  Visszakérdeztem: »Nem kéne-e még egyszer kimennünk?« De nem jött igazi válasz. Nem tudom, szerintem azt hittük… még nincs részletes magyarázatom, de ezt nagyon nehéz lenyelni” – füstölgött a monacói.

Kétségei nem voltak alaptalanok, hiszen az utolsó gyorsköre alkalmával bemutatott egy elfékezést a Rascasse-ban, ami jelezte, nem hozott ki mindent a próbálkozásából. A továbbjutásához végül 52 ezred hiányzott.

Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA) Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA)

Miután Leclerc-t közvetlenül az első etapja után mérlegelésre hívták, fölmerült, hogy emiatt nem maradt már ideje újabb körökre. Autóját a Ferrari szerelői úgy tolták vissza az FIA-hoz, vagyis a folyamat hosszabbra nyúlt, mint szokás. Leclerc azonban biztos benne, hogy nem ezen múlt a továbbjutása. „Nagyon sok időnk lett volna visszatérni, miután beálltam a boxba. Nem a mérlegelés volt a probléma. Még elég benzinünk is volt, csak gumit kellett cserélni. Szóval nem ez volt a gond. Még várom a magyarázatot, egyelőre nem tudok többet.”

Abszurd tény: Leclerc pályafutása második F1-es Monacói Nagydíját a Ferrarival rosszabb pozícióból várja, mint az elsőt a Sauberrel. Tavaly ugyanitt 14. volt a rajtrácson. Idén először szorult ki a top 10-ből, a létező legrosszabb helyen, hiszen Monacóban nagyon nehéz előzni.

Ezek után nincsenek is vérmes reményei. Arra számít, talán a hazai időjárás besegít neki. „Remélem, esni fog, és ezzel lesz benne némi lutri. Ha száraz marad az idő, unalmas lesz a verseny, és sok kockázatot kell vállalnom. Akár még azt is meg kell kockáztatnom, hogy ütközöm valakivel. De végső soron ez az egyetlen dolog, amit csinálhatunk most. Extrém módon próbálkoznunk kell az előzéssel, mert ezen a pályán alapvetően lehetetlen előzni” – tekintett előre egykedvűen.

Az eső valószínűsége egyébként megnőtt a korábbiakhoz képest: a verseny idejére az időjósok 60%-os valószínűséggel számítanak csapadékra.

190522 idotabla MonGP szombat

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak