Elbeszélget versenyzőivel az első kanyar veszélyeiről a Mercedes

El fog beszélgetni a Mercedes két versenyzőjével a Monacói Nagydíj rajtja kapcsán, ám Lewis Hamiltonék továbbra is szabadon küzdhetnek a győzelemért és a bajnokságért.

Lewis Hamilton és Valtteri Bottas (Fotó: Mercedes)

Csak a szokásos: mercedes-es első sor. A Monacói Nagydíj azzal az alapfelállással fog elrajtolni (14:30, M4 Sport – élő), amivel egy kivételével az idei összes futam. Ám három hétvége után az első soron belül változott a sorrend: ezúttal Lewis Hamiltoné az első hely, és Valtteri Bottas rajtol 8 méter hátrányból.


A két versenyző között idén Bahrein kivételével eddig rendre a rajt minősége és az első kanyarok sorrendje döntött, és miután Monacóról van szó, igen nagy az esélye annak, hogy ez most sem lesz másképp. A helyzet viszont nem nevezhető pontosan ugyanolyannak, mint az előző hétvégéken, hiszen a bajnokság azért szép lassan halad előre, gyűlnek a pontok, bontakozóban van a Hamilton, Bottas különharc a végső sikerért.


Legutóbb Barcelonában Hamilton tett szert lépéselőnyre, így Bottasnak több oka is van arra, hogy mindennél jobban csapattársa elé akarjon kerülni. Egyfelől dühös a két héttel ezelőtti gyenge rajtjára, mellyel eldobta a győzelem lehetőségét, másfelől dühös az időmérős forgalom miatt elmaradt Q3-as javítása miatt is, mellyel a pole esélyét szalasztotta el. És közben azt is érezheti, hogy ha most nem fogja meg csapattársát, az akár az előző évekhez hasonlóan lendületbe jöhet a nehéz helyzetekben aratott sikereitől, és onnantól már nem lesz könnyű útját állni.


A rajt tehát központi téma, és a helyszűke miatt egyfajta veszélyforrás is. Az ellenfelek reményei szerint legalábbis biztosan. A Mercedes ugyanakkor nem szívesen csinálna bolondot magából, ezért Toto Wolff csapatfőnök előrebocsátotta, a vasárnapot is fejmosással indítják, biztos, ami biztos. „A megszokott irányelvek vannak érvényben. Fogunk beszélni az első kanyarról is. Ezt minden alkalommal megtesszük, mert fontosnak tartom, hogy átlássák a teljes képet, és tisztában legyenek a kockázatokra. Egyfajta határt húzunk meg ezzel, szóval fogunk beszélni” – bocsátotta előre.




Valtteri Bottas és Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes) Valtteri Bottas és Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes)


A küzdelem mindazonáltal továbbra is nyitott, és Wolff most is hiszi, nem lesz probléma a versenyzői között. „Rendkívül tisztelettudóak egymással, és pontosan tudják, hogy mennyi munkája van a csapatnak az eddigiekben. Szóval ez a megbeszélés inkább informatív jellegű.”


Időmérős sikerét követően Hamilton is tisztázta: „Nálunk nincs csapatutasítás, mert jelenleg a bajnoki címért küzdünk. A legjobb az egészben, hogy Toto és a csapat engedi a versenyt közöttünk. Mi pedig felelősségteljes emberek vagyunk. Mindig beszélünk az első kanyarról, minden lehetőséget átbeszélünk, amikor az első két helyen állunk, és arról is szó esik, hogy tiszteljük egymást, vagy hogy mennyire lehetünk agresszívek. Végső soron a kettős győzelem a cél, és mindketten tudjuk, hol vannak a határok.”



Az esélyre várva


Bottas ugyanakkor azzal is tisztában, hogy az „előzhetetlen” monacói pályán az első méterek kínálhatják számára a legnagyobb esélyt a helyzet megfordítására. Hogy mennyire hisz ennek sikerében, az már más kérdés. „Nos, mindig a jó rajtra törekszem, de itt rendkívül rövid út vezet az első kanyarig a rajttól, szóval általában nem igazán vannak helycserék. De azért biztosan fogok próbálkozni a jó rajttal. Csapatként újabb kettős győzelmet akarunk. Ezt követően nekem már nem marad más, mint várni minden lehetőséget” – tekintett előre a finn.


Helycserére a legnagyobb esély akkor kínálkozik, ha valamelyikük az átlagosnál rosszabbul jön el a rajtkockájából. A Mercedesnél ilyesmire idén elég nagy az esély, hiszen nem volt még versenyük, amelyen egyik autójuk ne küszködött volna a rajtjával. Az utóbbi három alkalommal Bottas ragadt be csúnyán, legutóbb a kuplungjával is meggyűlt a baja. Azt azóta ki is cserélték. „Sok kérdést kaptam erről szerdán, így már nem is tudom a pontos okokat. Valószínűleg valahol középen van az igazság” – mondta Bottas arról, hogy vele ellentétben a csapat nem a kuplung hibájával, hanem a tapadáshiánnyal magyarázta a gyenge indulást. „Annyi biztos, hogy megvan a probléma, megoldottuk, így nem aggódom emiatt.”




Valtteri Bottas (Fotó: XPB) Valtteri Bottas (Fotó: XPB)



Hamilton inkább nem kérne az esőből


A Mercedesek küzdelmét a rajton túl még egy tényező befolyásolhatja: az időjárás. Előrejelzések szerint 80% esély van a vasárnapi csapadékra Monacóban, és ha ez a verseny idején érkezik meg, boríthatja a papírformát, és akár az ellenfeleket is helyzetbe hozhatja. Hamilton nem véletlenül mondta az időmérő után: „Remélem, az időjárás hasonló marad, mint most volt.”


Ugyanakkor minden eshetőségre felkészülnek. „Hallottam, hogy lesz esély az esőre, de ez mindenkit ugyanolyan kihívás elé fog állítani, és izgalmasabbá teheti a versenyt. Amikor pole-ban vagy, azt reméled, hogy minden simán fog alakulni, szárazon, biztonsági autó nélkül. A gumik miatt egy kiállásra van kilátás, mint már évek óta.”


„Higgadtnak kell maradnunk, hozni az eredményt és azt, amit egész hétvégén gyakoroltunk. Ezen a versenyen az előző évek már megmutatták, bármi megtörténhet, szóval talpon kell maradnunk. De úgy érzem, a lehető legjobban felkészültünk, jó hétvégénk volt, és megtesszük, ami tőlünk telik.”


190522 idotabla MonGP szombat