Hamilton a Ferrari-blamáról: Mi nem vállalnánk efféle kockázatot

Lewis Hamilton szerint a Mercedes sosem menne bele olyan kockázatokba, mint amivel a Ferrari megfosztotta Charles Leclerc-t az időmérős Q3-as szerepléstől.

Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes)

Újra csődöt mondott a Ferrari boxfala. A szombati monacói időmérő edzésen Charles Leclerc azért esett ki már az első felvonásban, mert mérnökei a szimulációs adatok alapján rosszul mérték föl, milyen idő lesz elég a továbbjutásra, és erre alapozva nem küldték ki még egyszer a monacóit. Mattia Binotto csapatfőnök utólag elárulta, azért vállaltak ekkora kockázatot, mert meg akartak spórolni egy szett lágy gumit, ami jól jöhetett volna nekik a Mercedes elleni harcban.


Friss gumija végül bőven maradt Leclerc-nek: 4 szett lágy Pirellivel gazdálkodhat a versenyen, ám ennek aligha veszi használt a 15. rajtkockából indulva…


Az ellenfél bakijáról Lewis Hamiltont is kérdezték, aki megragadta az alkalmat, hogy újra kiemelje, mekkora a különbség a Mercedes és a Ferrari csapata között. „Van, hogy az ilyesmi megesik. Van egy minimum idő, egy küszöb. Megállapítják, mi az a köridő, ami még elég lesz, előrevetítik, mennyit javul a pálya. Kimész, futsz egy kört, és ők megállapítják, hogy biztonságban vagy-e.”


„Az én első körömnél azt mondták, biztonságban vagyok, de kint maradhatok, és teljesíthetek még több kört. Úgy döntöttem, kint maradok, javítok az időmön, hogy lássam, mennyit javul a pálya. Fordult elő a múltban, hogy a garázsban ültem, és azt mondták, a határon leszünk, lehet, hogy újra ki kéne mennünk, de lehet, hogy nem. Ők most úgy döntöttek, kockáztatnak. Mi nem vállalunk efféle kockázatot” – szögezte le a címvédő.




Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes) Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes)


Hozzátette, ők próbálnak minél alaposabban fölkészülni a hasonló helyzetekre. „Leülünk, és sokat beszélünk a tervekről, még azelőtt is, hogy megkezdjük a Q3-at. Beszélünk sok mindenről, felkészülünk, hogy mit fogunk csinálni, folyamatosan kommunikálunk. Fontos a kapcsolat. Nagyszerű embereink vannak a csapatnál. Nem követnek el hibákat, mindig elvégzik a munkájukat” – méltatta az övéit.


A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff sajnálta a hazai pályán ilyen gyenge helyezést elérő Leclerc-t, és megértette, milyen elgondolás állt a Ferrari stratégáinak választása mögött. „Az ilyesmi benne van. Ha felhasználnak egy második szett lágy gumit a Q1-ben, azzal magukat büntetik, mert az a szett hiányozni fog a Q2-ben vagy a Q3-ban. Ez állhatott a háttérben. De a pálya nagyobb ütemben gyorsult, mint várták, és így bukták el ezt a pozíciót. Szerencsétlen helyzet ez Charles számára, mert előtte az első helyen is állt, ez volt a hazai versenye, mindenki érte szorított. És ha kívánhattam volna egy vezérszálat a Monacói Nagydíj hétvégéjének, az az lett volna, hogy Charles ellenünk harcol. De nem, és ezért igazán kár” – érzett együtt a ferrarissal.


190522 idotabla MonGP szombat