Monacói Nagydíj – rajtrács

Innen várja a mezőny a lámpák szabad jelzését!

Fotó: XPB

A 2015-ös sikere után mindössze második pole pozícióját szerezte Lewis Hamilton Monacóban. Összességében már a 85.-nél tart, és nem véletlenül volt olyan kirobbanó az öröme a sikere után. Négy hétvége óta nem nyert időmérő edzést, és ilyen hosszú sikertelen sorozata legutóbb 2015-ben (!) volt, amikor a monzai és a következő évi ausztráliai pole-ja között 7 időmérője telt el nyeretlenül.


A Mercedes Valtteri Bottas második helyével hat alkalomból ötödször foglalta el az első rajtsort, ami nemcsak totális dominanciájuk jele, de egy rekordbeállítás is. A Mercedesnek a mostani a 62. első sora, amivel utolérte a ranglistát holtversenyben vezető Ferrarit, Williamst és McLarent.


De ha már rekordok, abból Lewis Hamiltonnak is jutott egy. A mostani az 59. pole-ja a Mercedes színeiben, és ezzel eggyel többnél tart, mint Michael Schumacher a Ferrarival. Nála több időmérőt egyazon csapattal még senki sem nyert a sportág történetében. (Igaz, 59 pole-ig is csak ők és Ayrton Senna jutottak.)


Szokás mondani, hogy Monacóban az első rajthely már majdnem futamgyőzelem. Az utóbbi 10 évet tekintve csak három alkalommal fordult elő, hogy nem a pole-szerző diadalmaskodott, ám ez a három eset az utóbbi négy évből való. 2015-ben és 2017-ben a második helyezett, 2016-ban a harmadik csapott célba elsőként. Reménysugár Bottas előtt?




A 2015-ös monacói rajt (Fotó: XPB) A 2015-ös monacói rajt (Fotó: XPB)


Max Verstappen eddig ötször szerepelt időmérő edzésen Monacóban, de most először került a legjobb háromba szombaton. Tavaly Mexikó óta (2.) nem állt ilyen jó helyen, és az időmérőt tekintve a Red Bull is idénycsúcsot  ért el, hiszen Pierre Gasly először jutott velük a legjobb ötbe. Szépséghiba, hogy a feltartós esetéért kapott háromhelyes büntetésével ebből a rajtrácson a 8. pozíció lett.


Szombaton örült a Toro Rosso, hiszen idén először jutott két versenyzőjével a Q3-ba. Alex Albon F1-es pályafutása során most debütált a fináléban. Kevin Magnussen eközben a tavalyi Orosz Nagydíj óta legjobb rajthelyezését ünnepelheti: karrierje során már 6. alkalommal övé az 5. rajthely, ami nem mellesleg a Haas idénycsúcsa is egyben.


Szintén elégedett lehet a Renault-val Nico Hülkenberget újra leiskolázó Daniel Ricciardo, aki – Gasly büntetésével – a 6. rajtkockát szerezte meg. Ezzel elmondhatja, 2014 óta minden alkalommal az első három rajtsor valamelyikében állt Monacóban.


De Carlos Sainz sem panaszkodhat. A McLaren a szabadedzéseken nem tűnt föl a legjobb tíz között, ám az időmérőn sikerült a Q3-ba vezetnie a narancs autót. A spanyol ezzel sajátos statisztika büszke birtokosa: 2015-ös F1-es bemutatkozása óta mindig a legjobb tízbe került a monacói időmérőn, és mindezt három különböző csapattal.


A hétvége árnyékos oldalára kerülők közül Nico Hülkenberg amiatt bosszankodhat, hogy idén továbbra is csak egyszer szerepelt az időmérő záró felvonásában. 11. helye egyébként már-már hagyomány Monacóban, hiszen 9-ből 6 alkalommal innen indult. Nála is elégedetlenebb lehet Romain Grosjean, aki Gasly feltartása miatt lett csak 13.; és a 300. nagydíjhétvégéjét teljesítő Kimi Räikkönennek sincs oka az örömre a 14. kockában. Ennél hátrábbról csupán egyszer, 2007-ben várta a versenyt, akkor a Ferrarival 8. lett végül.




Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA) Charles Leclerc (Fotó: MTI/EPA)


De a legbosszúsabb kétségkívül a hazai pályán versenyző Charles Leclerc, aki úgy indul eggyel rosszabb pozícióból, mint tavaly a Sauberrel, hogy idén egy Ferrariban ül. A monacói idén először szorult ki a legjobb tízből a rajtrácson, ferraris versenyző pedig legutóbb 2017-ben Malajziában szorult ki a rajtrácson az első 14-ből (Sebastian Vettel, 20.  hely). A Ferrarival Monacóban 1997-ben Eddie Irvine már indult ebből a pozícióból, és egészen a 3. helyig kapaszkodott föl. Hasonló eddig még senki másnak nem sikerült itt, és az elmúlt tíz év statisztikáját böngészve ennyire hátulról a pontszerzés is csak 6 alkalommal jött össze versenyzőknek. Legutóbb Max Verstappennek, aki 2018-ban a 20. helyről kapaszkodott föl 9.-nek.


A monacói rajtfelállás két helyen módosult az időmérő végeredményéhez képest. Pierre Gasly mellett Antonio Giovinazzi is büntetést kapott, így elvesztette 15. rajtkockáját.


Az M4 Sport és az M4sport.hu élő közvetítése a versenyről 14:30-kor kezdődik. Ebből a felállásból várják a versenyzők a rajtot!


Monacói Nagydíj – rajtrács: