Red Bull-segítséggel a top 10-be: remekelt a Toro Rosso

Idei legjobb időmérő edzésén két autót juttatott a top 10-be a Toro Rosso csapata. A Red Bull úgy érzi, végre kifizetődik az idén szorosabbra fűzött együttműködésük.

Danyiil Kvjat (Fotó: XPB)

Egész hétvégén nagy formában volt a Toro Rosso Monacóban. Alexander Albonék folyamatosan a legjobb tízben voltak a szabadedzéseken, és az időmérő edzés csak megerősítette: a szűk utcai pálya fekszik a kék masináknak. Idén először mindkét versenyzőjükkel a Q3-ba jutottak, Danyiil Kvjat a 8., Alexander Albon a 10. legjobb időt autózta, és miután Pierre Gaslyt megbüntették, az orosz egy helyet nyerve a 7. pozícióból várja a délutáni rajtot (14:30, M4 Sport – élő).


Hogy a faenzaiak a hercegségben hasonlóan jó formát mutatnak, mint a testvércsapat Red Bull, az Helmut Marko tanácsadó szerint nem a véletlen műve. A két gárda között idén szorosabb a technológiai együttműködés, így a 2019-es autó tulajdonképpen a Red Bull tavalyi és idei alkatrészeiből összerakott konstrukció. „Az autó teljes hátulja a Red Bulltól van. Monte-Carlo megmutatta, hogy ez kifizetődő a Toro Rosso számára” – konstatálta elégedetten az osztrák, aki most azt szeretné, ha eredményekben is megmutatkozna ez a javulás. „Most végre bajnoki pontokat kell gyűjteniük. Az autó képességeihez mérten a Toro Rosso eddig túl kevés pontot szerzett” – utalt arra, hogy mindössze 6 egységükkel csak a Williamst előzik meg a csapatversenyben.


Szombaton a két versenyző közül Kvjat volt az elégedettebb, de nem csak az eredménye miatt. „Az elmúlt másfél év kihagyása után egy kissé be voltam rozsdásodva, és ez főleg az időmérőkön érződött. Nehezen tudtam egyből gyors lenni. Három verseny után viszont visszatért az önbizalmam” – jelentette az orosz, aki tehát belerázódása jeleként értelmezi a mostani sikert.




Danyiil Kvjat (Fotó: XPB) Danyiil Kvjat (Fotó: XPB)


„Danyiilnak nem volt könnyű a helyzete” – mondta ennek kapcsán Johnny Herbert, a Sky Sports szakértője. „A Toro Rossóval érkezett az F1-be, a kelleténél korábban léptették elő a Red Bullhoz, majd elveszítette az ülését Max Verstappen miatt. Emiatt oda lett az önbizalma, az eredményei gyengék voltak a Toro Rosso ülésének megtartásához. A Ferrarinál töltött egyéves szünet nagyon jót tett neki. Hosszasan beszélgettem vele itt, és nyugodtabbnak, okosabbnak látom, már sokkal jobban tudja értékelni a saját teljesítményét.”


Ebben az új esély mellett a valóban jónak érzett autó is a segítségére volt. „Ha két versenyző a Q3-ba kerül, az az autót dicséri” – mondta az orosz. „Minden a tervek szerint alakult, jól készültünk fel, a gumikat is fölmelegítettük. A forgalom nagy volt, de ez Monacóban megszokott, és nem volt rosszabb, mint általában. Most már csak meg kéne tartanunk a rajthelyünket a versenyen.”


Újonc csapattársa, Alex Albon pályafutása során először vett részt Q3-ban az F1-ben, összességében mégis csalódottan zárta a szombatot, mivel az első edzésnapon még valósággal szárnyalt, és gyorsabb is volt Kvjatnál. „Nem igazán tudok örülni a helyezésemnek. Csütörtökön sokkal jobban ment, és már a harmadik szabadedzésen éreztem, hogy most másképp viselkedik az autó. Nem tudtam bízni benne a féktávokon, az első kerekek folyamatosan blokkoltak. Talán úgy jártam, mint az Alfa Romeók: ők is sokkal jobbak voltak csütörtökön” – utalt arra, hogy vélhetően a magasabb pályahőmérséklet lassította le őket.




Alexander Albon (Fotó: XPB) Alexander Albon (Fotó: XPB)


Monaco azért így is különleges élmény volt a thai színekben versenyző tehetségnek. „Sokkal gyorsabb, mint a Forma–2-ben volt. De a legnagyobb különbséget a kényelemérzet jelenti. Egy Forma–1-es autóban nem érzed annyira a huplikat, mert a felfüggesztés sokkal jobban elnyeli őket” – hasonlította össze a tavalyi tapasztalataival a mostanit.


A Toro Ross tavaly Japán óta nem állt két autóval a legjobb tízben. Ezt kettős pontszerzésre próbálják váltani ma délután. Rájuk férne már a bőséges ponttermés: legutóbb a 2017-es Spanyol Nagydíjon örülhettek két top 10-es eredménynek versenyen.


190522 idotabla MonGP szombat