Dühöngött és unatkozott Räikkönen a 300. versenyén

Nem akart ünnepelni Kimi Räikkönen a 300. Forma–1-es nagydíjhétvégéjén, és nem is lett rá oka. Helyette maradt neki a szitkozódás és az unalmas reménytelenség.

Kimi Räikkönennek legalább egy torta kijutott a 300.-on... (Fotó: Alfa Romeo Racing)

A kerek számok nem jelentenek jó óment Kimi Räikkönen számára az F1-ben. A századik versenyén, a 2006-os Magyar Nagydíjon ugyan a pole-ból rajtolt, de egy esős baleset miatt célba sem ért; míg a 200. futamán, a 2014-es Monacói Nagydíjon pontot sem szerzett a 6. helyről rajtolva – csak 12. lett. Ezt fejelte most meg a 300.-kal, amelyen hiába mutatott jó formát a szabadedzéseken az Alfa Romeo, a teljesítményük az időmérő edzésen tapasztalt felmelegedéssel erőteljesen hanyatlott. Meglepetésükre simán kicsúsztak a legjobb tízből, így a finn csak a 14. helyről vághatott neki a futamának.


„Az időmérő edzésig az autó egészen jó volt, és nem értettük, hogy mi történt vele” – nyilatkozta Räikkönen, aki szomorúan konstatálta, hogy szombat délutánra a többiek mind többet gyorsultak náluk. „De számítottunk arra, hogy ez nem lesz egy könnyű hétvége számunkra. Így is lett. A verseny aztán ott fejeztem be, ahol elkezdtem. És unalmas volt.”


Valójában nem ugyanott ért célba: három helyet visszacsúszva csak 17. lett, így az első négy futamon látott pontszerző sorozata után most zsinórban másodszor maradt pontok nélkül.


A 2007-es világbajnok futamába egyedül a Racing Point versenyzői, valamint egy kis technikai gubanc csempészett némi izgalmat. Vagy inkább dühöt. Már az első körben ütközött (gyors egymásutánban kétszer is) az egyik rózsaszín autóval a Loewsben. Lance Strollt taszigálta. Aztán a verseny későbbi szakaszában újra egymásra találtak ugyanott: ezúttal a kanadai nem vett tudomást ellenfele jelenlétéről, és nem túl udvariasan nekikormányozta gépét az Alfának.




Kimi Räikkönen (Fotó: MTI/EPA) Kimi Räikkönen (Fotó: MTI/EPA)


A csapatra már csütörtökön is mérges volt („Itt ez a Force India, vagy hogy a ****ba hívják!”), és most sem örült a viszontlátásnak. „Már megint. Ez még egyszer **** belém rohant!” – ordította a rádióba.


Az esetről a futamot követően is ingerülten nyilatkozott. „Boah... nem is tudom. Lehet, hogy nem nézi, van-e mellette autó?” – tette föl a kérdést, majd vállát vonva hozzátette: „De mindegy is, végső soron semmin sem változtatott, mivel itt úgysem lehet előzni.”


Az Alfa Romeo ezt úgy próbálta kihasználni, hogy a többiekkel ellentétes taktikára állította rutinos versenyzőjét, és egészen a 46. körig kint tartotta őt a lágy gumin. Más kérdés, hogy azon az utolsó körökben annyira lelassult, hogy „biztonsági autóként” gyűjtötte maga mögé a mezőnyt, így miután visszatért a kerékcseréjéről, már esélye sem volt a pontszerző helyek közelébe férkőzni. „Meg kellett próbálnunk. Ha a biztonsági autó mögött álltam volna ki, akkor sem lett volna más a végeredmény. Bizonyos pillanatokban gyorsak voltunk, de ezt nem lehet kihasználni itt, ahol nem lehet előzni. Ehhez valami igazán nagy dolognak kell történnie.”




Kimi Räikkönen feltartja a mezőnyt (Fotó: Formula1/Twitter) Kimi Räikkönen feltartja a mezőnyt (Fotó: Formula1/Twitter)


Ha mindez nem lett volna elég, Räikkönennek még a technikával is meggyűlt a baja. „A kiállás előtt és után is volt gondunk a differenciálművel. Egy-két alkalommal a kanyarkijáratnál majdnem a falban kötöttem ki, mert csak egy kerekem forgott. Szóltam a csapatnak, de nem láttak semmit. Pedig biztosan a differenciállal volt valami. Eléggé furcsa volt. Végül ott értünk célba, ahonnan indultunk. Ha itt hátulról rajtolsz, akkor valami rendkívülire van szükséged ahhoz, hogy előrébb jöjj. Monaco már csak ilyen” – összegzett egykedvűen.


Räikkönen a hétvége előtt külön kérte csapatát, hogy ne ünnepeljék őt a „csak egy szám” 300. nagydíján, ám a futamot megelőzően azért csak kapott egy tortát, és kitűzők is készültek. Ez maradt a legnagyobb ajándéka Monacóból. Az Alfa Romeo pedig az ígéretes szezonkezdés után szép csöndben süllyedni kezdett. Versenyzőjük már csak a 10. az egyéni tabellán, míg konstruktőrként az utolsó előtti helyet foglalják el, csupán a pont nélkül álló Williamst megelőzve.