Musorujsag
Élő Eredmények

Hamilton és a baki: Mintha az igazgatói irodában ültem volna…

Hamilton és a baki: Mintha az igazgatói irodában ültem volna…

Mercedes, FIA, Crash
Ártalmatlan hibának nevezte Lewis Hamilton a pénteki második szabadedzésébe kerülő koccanást. A Mercedes eközben az új motorját is értékelte.

Mindössze nyolc kört tudott teljesíteni Lewis Hamilton a montreali második szabadedzésen, miután annak mindjárt az elején falnak csapata autóját. A 8-9-es kanyarkombinációból jött ki szerencsétlenül, jobb hátsó kereke kitört a helyéből az ütközéstől, és szerelői már nem tudták az edzés végéig rendbe hozni autóját.

A címvédő már a rádióban bocsánatot kért csapattársaitól, a történtek után pedig ártalmatlan hibát emlegetett. „Elkövettem egy hibát a második szabadedzésen, és megsérült tőle az autóm. A fiúk keményen próbálkoztak a javítással, de nem volt elég idejük. Nem is emlékszem, mikor hagytam ki utoljára egy edzést ezelőtt. Nem volt jó érzés nézőnek lenni a garázsban. Olyan, mintha az igazgató irodájában kéne ülnöd, miközben azt kívánod, bárcsak visszatérhetnél az osztályba…” – élt hasonlattal Hamilton.

„Ártalmatlan hiba volt. Több kört is teljesítettem a közepes gumin, és nagyon kerestem a határokat. Nyilvánvaló, hogy kicsit túlmentem rajtuk. Volt egy betapadós megcsúszásom a kilences kanyarból kijövet, hosszan csúsztattam a hátulját, és reméltem, hogy elkerülöm a falat. De az ilyesmi megesik. Ilyenkor magad mögött kell hagynod az ilyesmit, és egyből vissza kell ülni a lóra. Még az a szerencse, hogy Valtterinek jó edzése volt, amire alapozhatjuk az elemzéseinket. A fiúk remek munkát fognak végezni az autóval szombatig, és készen fogunk állni egy jobb napra” – ígérte.

Lewis Hamilton sérült kereke (Fotó: XPB) Lewis Hamilton sérült kereke (Fotó: XPB)

Bottas valóban jobb munkát végzett pénteken, ám a Mercedes elsőségét ő sem tudta megmenteni. 46 megtett köre után 0,134 másodperccel elmaradt Charles Leclerc legjobb idejétől, és Sebastian Vettel is előtte végzett. „Az autót jónak éreztem, de még dolgoznunk kell az egyensúlyán” – összegzett a finn. „A második edzésre változtattunk pár dolgon, és ettől nehezebben vezethető lett a kocsi. De kicsit gyorsabbá is vált, szóval ki kell vizsgálnunk ezt, hogy lássuk, mit csinálhattunk volna jobban is a második edzésen.”

Eleven, de nem csodatévő motor

A Mercedes pénteken tesztelte először az új motorját, mely a hírek szerint frissességével és az elvégzett módosításokkal összesen 2 tizedmásodpercet hoz az előző verzióhoz képest. Az első szabadedzés végén ugyan a frász jött a Mercedesre, amikor Bottas gyújtási gondokra panaszkodott, később kiderült, fennakadást csak az üzemanyagrendszer egy alkatrésze okozott, a V6-os valójában hiba nélkül üzemelt. „Jó, ha új motorod van, és az erősebb, de nincs nagy különbség. De érezni lehet, és ez jó. Az autónk a hosszú etapokon és egy körön is jó volt, de a Ferrarik nagyon gyorsak az egyenesekben. Szoros csatára számítok, de a pályát szeretem, és már alig várom az időmérő edzést” – mondta a finn, aki valóban a hosszú egyenest magába foglaló hármas szektorban veszítette a legtöbb időt a Ferrarikkal szemben.

A Mercedes új motorját nemcsak a két gyári versenyző, Racing Point és a Williams is használta. Előbbi csapattól Lance Stroll érezhető különbséget tapasztalt, mely szerinte közrejátszott abban, hogy mindketten a legjobb tízbe kerültek. „Eleven lett tőle az autó, és ez jó. Biztosan lehet még min javítani, de az időmérős tempónk és a sokbenzines menetünk is ígéretes volt. Holnap kiderül, mennyit tudunk” – mondta. Sergio Pérez hozzátette: „Ez egy ígéretes nap volt. Meglátjuk, mennyit hoz az időmérőn a partimód.”

Valtteri Bottas (Fotó: XPB Valtteri Bottas (Fotó: XPB

Az új motor kapcsán Toto Wolff csapatfőnök leszögezte, drámai változásra nem számíthatunk. „Reméljük, hogy egy kicsivel jobb lesz, mint az előző specifikáció, de a legnagyobb különbséget az jelenti, hogy ez egy friss egység. Az előző már elég sok kilométert futott, és a természet törvénye, hogy egyre nehezebbé válik ilyenkor a maximumot kihozni a motorból. Próbáltunk kicsit javítani a megbízhatóságon, talán kicsit keményebben is használhatjuk, de olyan nagy ugrásokat már nem lehet tenni, mint a korábbi években.”

Az osztrák arra is reagált, hogy Hamilton csütörtökön úgy fogalmazott, motorrészlegüknek nem volt a legsimább a téli felkészülése. Szerinte versenyzője ezzel csak arra célzott, hogy egyre nehezebben tudnak még többet kipréselni az erőforrásukból. „Volt időszak, amikor a Mercedesnél a motor számított a meghatározó tényezőnek. Mára a karosszéria lett az. A szabályok állandóságával egyre nehezebb további teljesítményt kinyerni a motorból, de a fiúk fantasztikusan dolgoznak. Látom, mennyit szenvednek a korlátok kitolásával, a célok elérésével, és van, hogy nem sikerül maximálisan elérniük őket, de ettől még mennek tovább. Ez inspiráló. Sosem állnak le a még jobb teljesítmény keresésével” – dicsérte a brixworth-ieket.

190607 idotabla KanGP szombat

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: MTI/EPA)

További tartalmak

Kapcsolódó hírek

Videón Hamilton falnak csapódása
Mindössze 8 kört teljesített a délelőtt még legjobb idővel záró Lewis Hamilton a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén – mutatjuk az okát!
F1 Hírek