Musorujsag
Élő Eredmények

Elfelejtette informálni a Ferrari Vettel büntetéséről Leclerc-t

Elfelejtette informálni a Ferrari Vettel büntetéséről Leclerc-t

Sky Sports, FIA
Nem sokon múlt, hogy Charles Leclerc révén még egy pozíciót veszítsen Sebastian Vettel az időbüntetésével. A hajrában fölzárkózó monacói azonban állítja, a Ferrari nem kérte arra, hogy tartsa 5 másodpercen kívül magát csapattársától.

Mindössze 1,038 másodpercen múlt, hogy ne váljon még fájóbbá Sebastian Vettel számára a vasárnap délután. Charles Leclerc ennyivel maradt el tőle a célban a harmadik helyen, miután a németnek hozzáadták az idejéhez a Lewis Hamilton fékezésre kényszerítése miatt kapott 5 másodperces büntetését, és ennyin múlt, hogy az amúgy első helyen célba érő négyszeres világbajnok csak a dobogó harmadik fokára léphessen föl. (Bár őt ez már aligha izgatta volna a történtek után.)

Leclerc a futam hajrájában következetesen gyors volt, és eltérő kerékcseréjéből adódó nagyjából 10 másodperces hátrányát az élen álló kettősénél 7, illetve 5 körrel frissebb kemény gumiján több mint felére tudta csökkenteni. Az utolsó körökben úgy tűnt, ezzel akár még ő is veszélyt jelenthet Vettelre, és 5 másodpercen belül kerülhet hozzá, ám erre végül nem került sor.

A futam után éltek is a gyanúperrel, hogy talán a Ferrari szólt rá és tiltotta meg neki, hogy ellopja márkatársa másodi helyét, ám a monacói elárulta, ő még csak tudatában sem volt annak, hogy Vettel elveszíti a győzelmét. „Nekem nem mondták a rádióban, hogy Seb öt másodperces büntetést kapott. Én csak próbáltam nyomni, fogalmam sem volt az egészről” – nyilatkozta.

Sebastian Vettel és Charles Leclerc (Fotó: XPB) Sebastian Vettel és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Az év eleji csapatutasítások ismeretében persze fölmerült, a csapat tudatosan tartotta-e vissza az információt, hogy meggátolva, hogy Leclerc vérszemet kapva még jobban a lovak közé csapjon. A versenyző nem tudta az okát az információhiánynak. „Nem hozták tudomásomra a dolgot, ezért csak próbáltam elkapni Lewist. Nem tudom, hogy miért volt így. Végső soron futottam a magam versenyét, de nem voltam tisztában a helyzettel.”

Mattia Binotto csapatfőnök szerint egyszerű a magyarázat: „A pillanat hevében egyszerűen elfelejtettük őt informálni. Ez a csapat hibája volt” – fogalmazott.

Leclerc eközben azt is elárulta, hogy maga választotta a hajrának ezen módját, a Ferrari javasolta neki, hogy helyzetéből adódóan álljon ki friss gumikért, és menjen rá a leggyorsabb körért járó egy pontra. „Úgy gondolták, talán jobb lesz a két kiállás, hogy meglegyen a leggyorsabb kör, de én nem értettem egyet velük. Tényleg nyomni akartam, mert láttam, hogy gyorsabb vagyok az élen álló két fickónál. Szerettem volna megtartani az esélyt arra az esetre, ha bármi történne. De az öt másodpercről semmit sem tudtam, csak nyomtam a végéig.”

Leclerc köridői valóban arról tanúskodnak, hogy nem fogta vissza magát a hajrában. Miközben Vettel az élen az utolsó 15 körben mindössze két 1:14-es időt autózott, csapattársa 12 körrel a vége előtt állandosította 1:14-es tempóját, és csupán három 1:15-ös köre volt, azok is lekörözések miatt. Legjobb eredményét a 63. körben érte el, és utolsó körében is 0,6 másodpercet hozott a másik Ferrarin.

Charles Leclerc (Fotó: XPB) Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Vettel egyébként elmondta, ő legfőképpen a gumik és az üzemanyag vészes fogyása miatt lassult vissza a futam végére. „Egész idő alatt nyomás alatt álltam, így nem tudtam óvni a gumikat. A végén azok érezhetően rosszabbak lettek. Emellett a verseny második felében muszáj volt újra és újra üzemanyagot spórolnom, hogy egyáltalán eljussak a célig. Valahányszor megnőtt kicsit az előnyöm, elkezdtem spórolni a benzinnel. Ezért ingadoztak annyira a köridőim.”

Leclerc négy sikertelen versenyt követően tért vissza a dobogóra, bahreini harmadik helye után idén másodszor pezsgőzhetett. Versenyét alapvetően a szombati időmérős gyengélkedése és harmadik rajtpozíciója határozta meg – ennek köszönhetően futott más taktikán is, mint az élen álló páros. „Próbáltunk a lehető legtovább menni az elején, talán egy virtuális biztonsági autóban reménykedtünk, hátha vissza tudunk hozni valamit. Utólag mindig lehet vitatkozni azon, hogy ez volt-e a helyes választás. Ezúttal nem, mert elég sok időt veszítettem ezzel, amit a végén vissza kellett hoznom. De összességében jó teljesítményt nyújtottam. A köridőim versenyképesek voltak már az első körtől kezdve. Egyszerűen balszerencsés voltam, hogy  nem sikerült jobb eredményt elérnem” – összegzett.

Borítókép: Sebastian Vettel és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak