Marko: Furcsa, hogy mostanság a Mercedesnek kedveznek a változások…

Legalábbis érdekesnek tartja Helmut Marko, hogy a legutóbbi F1-es szabályváltozások rendszerint a Mercedesnek kedveztek…

Lewis Hamilton és Max Verstappen (Fotó: XPB)

A kanadai hétvégén beszámoltunk arról, hogy több csapat is a 2019-es kiszámíthatatlan gumik miatt zúgolódik, és közvetett módon azért lobbizik, hogy még idén változtassanak a legtöbbek számára problémákat jelentő abroncsokon. Bár úgy tudni, a panaszkodó Ferrari és Red Bull inkább csak a nyilvánosság előtt morog, s hivatalosan nem indítványozta, hogy térjenek vissza a 2018-as gumiváltozathoz, az ettől még tény, hogy e kérdésben egy követ fújnak.


A múlt hétvégén Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, valamint Christian Horner csapatfőnök is azt ecsetelte, hogy a az idei Pirellik milyen módon játszottak a Mercedes kezére, s alapozták meg a dominanciájukat. Marko ezek után a német Auto Bild munkatársával beszélgetve még messzebbre ment, és a tűzre olajat öntve azt is megjegyezte, feltűnően jól boldogul mostanság a címvédő csapat a különböző szabályváltozásokkal, ami benne annak lehetőségét is fölveti, hogy a Mercedes minden befolyását bevetette a neki kedvező módosításokért.


„Mondjuk úgy, feltűnő, hogy az utóbbi időben olyan változások és döntések születnek, amelyek jók a Mercedesnek. Erre egy példa, hogy a Pirelli 2019-re vékonyított a gumik futófelületén, hogy azok ne melegedjenek túl. 2018-ban a Mercedesnek ezzel volt problémája, 2019-ben meg hirtelen csak a Mercedes képes elérni a megfelelő működési tartományt. Mindenki más képtelen. Ez azért furcsa” – fejtegette az osztrák.


„Persze mindannyiunknak volt lehetősége reagálni erre, de az autók koncepciójával mindenki a kevesebb leszorítóerőre törekedett, csak a Mercedes választott más utat. Ők egy olyan autót építettek, amely rendkívül nagy leszorítóerővel és tapadással bír. És utólag nézve ez volt a helyes út ahhoz, hogy működésre bírják ezt az új gumigenerációt.”




Helmut Marko (Fotó: XPB) Helmut Marko (Fotó: XPB)


Ha mindez még nem lenne elég egyértelmű utalás arra, hogy a Mercedes Marko szerint sejtett valamit abból, mi fog következni, még hozzátette: „Bizonyítani nem tudom, hogy a Mercedes korábban megkapta az adatokat, mint mi, de kizárni sem. És a bizalmunkat az mindenesetre nem növeli, amikor a Libertynél stuttgarti rendszámmal ellátott Mercedes szolgálati autókat lát az ember a monacói paddockban, rajtuk Pirelli-gumikkal... Mi a Red Bullnál mindenesetre alaposabban meg fogjuk vizsgálni a jövőben, hogy pontosan merre tartunk. És a Pirellivel is fogunk egyeztetni” – ígérte Marko.


Hiába, ő mindig tudja, milyen kijelentésekkel lehet zavart kelteni az ellentábornál.


Régi vívótársa, Niki Lauda sajnos már nincs közöttünk, ám a vádakra Toto Wolff is tudott mivel felelni. „Nem hagyjuk, hogy az efféle megjegyzések elvonják a figyelmünket. Minden évben új gumikat kapunk a Pirellitől. Van, hogy gyorsabban megérted őket, és van, hogy több nehézséget okoznak. Sportszerű riválisként mi a legjobbat próbáljuk kihozni abból, amit adnak nekünk” – tette egyértelművé, hogy előnyük nem a kulisszák mögötti összedolgozás, hanem csak az alapos munka munkájuk eredménye.