F1-es hétvégén árverezik el Schumacher rekordtartó bajnoki Ferrariját

Elárverezik azt a Forma–1-es Ferrarit, amellyel Michael Schumacher rekordot jelentően korai szakaszban biztosította be pályafutása ötödik világbajnoki címét.

Michael Schumacher a 2002-es Francia Nagydíjon (Fotó: XPB)

Gyakran kerül szóba manapság a Mercedes idei elsöprő dominanciája. Pedig hiába nyerték meg a csillagosok mind a hét 2019-es versenyt, arra azért nincs esély, hogy valamely versenyzőjük nagyjából egy hónap múlva már bajnoki címet ünnepeljen. Mert bizony 17 évvel ezelőtt már ilyet is látott a Forma–1! Michael Schumacher a 2002. július 21-én rendezett Francia Nagydíjon biztosította be pályafutása 5. világbajnoki címét, s ezzel rekordot állított föl, hiszen az összes F1-es szezont tekintve ő zárta le leghamarabb a bajnoki küzdelmet, már az év 11. futamán! Azóta a pontrendszer és a versenynaptár hossza is változott, így e rekord aligha kerülhet veszélybe 2019-ben.


Arra nem vennénk mérget, hogy az idei bajnokság még a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon is nyitott lesz, az viszont biztos, hogy a 2002-es domináns Schumacher-év rendhagyó módon megelevenedik majd akkor. A Forma–1 tudniillik bejelentette, hogy most először közös árverést fog tartani egy versenyhétvégén az RM Sotheby brit aukciós házzal, s az év utolsó időmérőjének napján, november 30-án többek között Michael Schumacher bajnoki F1-es Ferrarija is kalapács alá kerül. Szerencsére csak képletesen.


A tervek szerint az F2002-es egy 1990-es évjáratú Ferrari F40-es társaságában előbb feláll a pálya célegyenesében, majd végighalad a boxutcán, miközben a rájuk pályázó, előzetesen regisztrált pénzes emberek megcsodálják későbbi licitcsatájuk célpontjait.


Az F40-es különlegességét emeli, hogy azt a négyszeres világbajnok Ferrari-versenyző, Sebastian Vettel dedikálja. Neki saját bevallása szerint egyébként ez a kedvenc utcai Ferrarija.


Az F2002-es különlegességét nem szükséges ecsetelni. Az F1 történetének egyik legdominánsabb, igazán meghatározó konstrukciójáról van szó, mely aerodinamikai szempontból a kólásüveg formájú oldaldobozaival (melyeket a kompakt váltója tett egyedivé akkoriban) irányt mutatott a csapatoknak a 2000-es években. Főtervezője a Schumacher-korszak kulcsemberének számító Rory Byrne volt.




Michael Schumacher 2002-es világbajnoki győzelmének pillanata (Fotó: XPB) Michael Schumacher 2002-es világbajnoki győzelmének pillanata (Fotó: XPB)


Az árverésen az F2002-es 219-es számú karosszériája vesz részt, mely nemcsak Schumacher magny-cours-i bajnoki címe miatt bír történelmi jelentőséggel. A váz már az első versenyét, az imolai San Marinó-i Nagydíjat megnyerte abban az évben, a következő bevetését Monaco jelentette, majd Schumacher ezt vezette azon az Osztrák Nagydíjon is, amelyen a Ferrari csapatutasításának csak az utolsó métereken engedelmeskedő Rubens Barrichello neki adta át a győzelmét. Ezt követően jött a Francia Nagydíj, aztán később Barrichello is versenyzett a karosszériával három hétvégén, és a Hungaroringen a gép megszerezte negyedik futamgyőzelmét is.


Az autó kikiáltási árát egyelőre nem közölték, ám az már biztos, hogy az összeg egy részét a Sotheby a Schumacher család által létrehozott Keep Fighting Alapítványnak adja, ezzel támogatva jótékonysági kampányaikat.




Michael Schumacher Rubens Barrichello előtt az utolsó métereken a 2002-es Osztrák Nagydíj befutójánál (Fotó: xpbimages.com) Michael Schumacher Rubens Barrichello előtt az utolsó métereken a 2002-es Osztrák Nagydíj befutójánál (Fotó: XPB)


„Michael Schumacher 2002-es bajnokságot nyerő Ferrarija a Sebastian Vettel által aláírt Ferrari F40-essel együtt különleges eseménnyé teszi az RM Sothebyvel közösen rendezett első aukciónkat. A szurkolók, a Paddock Club vendégei és a licitálók is hihetetlen lehetőséget kapnak arra, hogy közel kerüljenek ezekhez az ikonikus autókhoz. Büszkén támogatjuk Michael Schumacher Keep Fighting Alapítványát az eladásból befolyt összegből” – nyilatkozta Kate Beavan, a Forma–1 vendéglátó és élményszervező részlegének igazgatója.


Oliver Camelin, a Sotheby autókra szakosodott szakértője kiemelte: „Michael Schumacher 219-es karosszériájú F2002-ese igazán különleges, hiszen az egyik utolsó Rory Byrne által tervezett, V10-es autó, amely nyers dominanciával irányítható rakétaként nyerte a versenyeket a világbajnokság felé vezető úton. Ennek eredményeként ez maradt a Forma–1 történetének egyik legdominánsabb autója.”


Az aukciós ház jelezte, a jövőben több jelentős versenyen is közös árveréseket fog tartani a Forma–1-gyel.