Konszolidációs hadművelet a Ferrarinál: jön az első lépcsőfok!

Kisebb fejlesztésekkel teszi meg az első lépést a Ferrari az idei autójának végső rendbetétele felé. Főnökük nehéz hétvégére számít Le Castellet-ben.

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

Hiába bizonyult a Ferrari a korábbiaknál versenyképesebbnek Kanadában, Mattia Binotto csapatfőnök már majdnem-győzelmük után fontosnak tartotta kiemelni, hogy sem az autójuk, sem annak eddig tapasztalt gyengeségei nem változtak, csupán a pálya játszott a kezükre. A soron következő Francia Nagydíj helyszínét, Le Castellet-t eközben leginkább Barcelonához hasonlította – ahhoz a pályához, amelyen a Mercedes hatalmas fölényben volt velük szemben.


A svájci-olasz attól tart, a Paul Ricard-ról elnevezett létesítmény sem fog igazán feküdni az autójuknak.  „A Paul Ricard egy nehéz pálya volt számunkra a múlt évben, és tudjuk, hogy az efféle pályák nem igazán kedveznek a csomagunknak. De semmi sem lehetetlen. Készen állunk arra, hogy a legjobb formánkat hozzuk” – tekintett előre az istálló előzetesében.


Előrebocsátotta, autóikra föl fog kerülni pár újítás is a hétvégén, ám ezektől elsősorban még nem jelentős teljesítményjavulást remélnek, inkább azt, hogy megerősítsék, jó irányba dolgoznak. „Franciaországban pár kis továbbfejlesztés érkezik, olyan elemek, melyek számunkra hasznos lépést jelentenek majd az autó fejlesztési iránya szempontjából” – nyilatkozta, kiemelve, hogy az újítások csak az első lépést jelentik az SF90-es modell rendbetételének hosszabb folyamatában. „Amit most bemutatunk, az nem a problémák végső megoldása lesz, csak egy technikai visszajelzés, ami azért fontos, hogy lássuk, mi legyen a következő lépés a továbbfejlesztésben.”




Mattia Binotto (Fotó: XPB) Mattia Binotto (Fotó: XPB)


Binotto egy korábbi interjúban beszélt arról, hogy idei autójukat több lépcsőfokban tervezik úgy átalakítani, hogy az megfeleljen a számukra idén az egyik legnagyobb problémát jelentő 2019-es gumikonstrukcióknak. Mint mondta, pár futam után ráeszméltek, hogy az idei autójuk kevés leszorítóerejével képtelenség igazán hatékonyan használni a Pirelli vékonyított abroncsait, ezért irányt váltanak a koncepciójukkal, és próbálnak minél több leszorítóerőt nyerni.


Miután az ilyesmi az autójuk teljes aerodinamikai filozófiájára hatással van (és még több területre is, kezdve a fogyasztással), a folyamat aprólékos és fokozatos munkát igényel, ennélfogva nem is lesz rövid. Franciaország az első lépcsőfokát jelentheti a nyári fejlesztési sorozatnak. „Két vagy három fejlesztésre lesz szükségünk, mielőtt mindenhol kihívójává válhatunk a Mercedesnek. A gumikon nem tudunk változtatni, az autón viszont igen. Mindenekelőtt meg kell értenünk a problémát, aztán a lehető legjobban reagálni rá. A folyamat több hetet fog igényelni, mivel biztosítanunk kell, hogy az aerodinamika terén a helyes irányba tartunk” – vázolta a következő heteiket, hónapjaikat.


A német Bild korábban azt írta, Franciaországban a csapat egy új vezetőszárnnyal kísérletezhet, majd a következő versenyeken rendre előáll valami újítással. Információik szerint Ausztriában egy új padlólemez, Nagy-Britanniában egy átalakított diffúzor van tervben, míg Németországra az oldalsó fordítólemezeket is újratervezik, s ezzel válik teljessé a javított aerodinamikai csomagjuk. A csapat a pontos menetrendet azonban nem ismertette.




Charles Leclerc (Fotó: Ferrari) Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)


Binotto ugyanakkor jelezte, teljesen átalakított autóról szó sincs, nem terveznek amolyan B-modellel előállni, és az év elején választott alapvető aerodinamikai filozófiájukat (kifelé fokozatosan eső első szárnylapok) sem fogják föladni.


Bárhogy is alakulnak számukra a következő hetek, ha rendbe is rakják a négykerekűjüket, a bajnokságban igazi esélyesnek már aligha számítanak. A Scuderia hét futam után már 123 ponttal van lemaradva a Mercedestől, Sebastian Vettel pedig 62 egységre Lewis Hamiltontól.


A Ferrari versenyzői a Francia Nagydíjról:


Sebastian Vettel: „A tavalyi Francia Nagydíj sok év után az első futamunk volt a Paul Ricard-on, de most már adatok birtokában térünk vissza rá. Hosszú egyenesek és lassú kanyarok alkotják, a legtöbb kanyart pedig újraaszfaltozták az előző év óta. Montrealhoz képest eggyel keményebb gumikat fogunk használni, így jó esély van az egy kiállásra. Az időjárás kiszámíthatatlan lehet, gyakran nagyon meleg és szeles. Tavaly az első körös balesetem elrontotta a versenyem, de szerintem az autónk lehet elég gyors ahhoz, hogy jól teljesítsünk itt.”


Charles Leclerc: „Ez egy egészen új pálya számomra, ami furcsa, hiszen nagyon közel van az otthonomhoz. Az előző évről van pár szép emlékem, akkor versenyeztem itt először. És az volt az első alkalom, hogy a Q3-ba jutottam a Forma–1-ben, amit sosem fogok elfelejteni. A pálya nem szokványos, nagy bukóterei vannak, a szabadedzésen anélkül feszegetheted a határokat, hogy igazán kockázatot vállalnál, hiszen a falak igen messze vannak. Élvezem a vezetést Le Castellet-ben, és már alig várom a visszatérést.”