Magnussen: A kanadai semmi volt Steiner leteremtéseinek sorában…

Jogosnak tartja Kevin Magnussen, hogy két hete saját csapatfőnöke hallgattatta el a rádióban, ám megjegyezte, ez még köszönőviszonyban sem volt egy igazi Günther Steiner-es leteremtéssel…

Kevin Magnussen (Fotó: XPB)

„Ami sok, az sok!” – emelte föl a hangját Günther Steiner a Kanadai Nagydíjon. Kevin Magnussennek szólt be ingerülten a csapatrádión, aki azt megelőzően panaszkodni kezdett a szombati időmérős balesete után újjáépített, alaposan módosított, de ettől vezethetetlenné váló autójára. A temperamentumos olasz csapatfőnök utólag elmondta, egyfelől igazságtalannak érezte, hogy versenyzője azok után panaszkodik, hogy a helyzetet saját szombati hibája teremtette, másfelől azért érezte szükségét az elhallgattatásának, mert nem szerette volna, ha a dán megjegyzései konfliktust teremtenek közte és csapattársai között, ráadásul a világ füle hallatára.


Franciaországba érve Magnussent is kérdezték a főnöki leteremtésről, amire mosolyogva megállapította, a szenvedélyes Steiner montreali megnyilvánulása valójában még kimondottan visszafogott volt… „Ő nem szidott le engem. Egyszer meg kéne hallgatniuk, milyen az, amikor tényleg leszid” – fogalmazott. Az év elején bemutatott F1-es dokumentumfilm azért már festett egyfajta képet erről – Steinernek jelentősen meg is nőtt a rajongótábora azóta, mióta bemutatták, milyen őszinte és nyers stílusban képes beszélni kollégáival a nehéz helyzetekben. Valószínűleg a legtöbb kisípolt szövege is neki volt a filmben…


„Günther jól ismer engem, és én nem panaszkodok valami gyakran” – tért vissza a kanadai esetre Magnussen. „Amikor megteszem, az tényleg azt jelenti, hogy nagyon bosszús vagyok. Ő ezt tudja jól, és szerintem jól tette, hogy elkussoltatott, elejét véve a megőrülésemnek. Már épp azon gondolkodtam, hogy a kormányba harapok – rossz pillanat volt. Reménytelen helyzetben voltunk a versenyen, de ilyenkor jobb utólag átbeszélni ezt, közben pedig elfogadni a helyzetet.”




Günther Steiner (Fotó: XPB) Günther Steiner (Fotó: XPB)


„Rájöttem, hogy az üzenetem támadóbbnak hatott, mint amilyennek szántam. Az emberek szerintem tudják, hogy jó autónk van, és leginkább az hátráltat minket, hogy nem tudjuk munkára bírni a gumikat. Frusztrált voltam, és helyes volt közölni velem, hogy törődjek bele a dologba. Nem akartam semmi rosszat mondani a csapatra vagy az autóra, csak mérges voltam, úgy éreztem, végem. Nem hiszem, hogy muszáj volt elhallgattatnia, de úgy vélem, helyesen tette, hogy megtette.”


Magnussen a futamot követően külön bocsánatot kért a csapattársaitól, és megdicsérte őket, hogy az időmérős autótörése után túlórázással hozták helyre a gépét. „Én hibáztam, és miattam kellett annyit dolgozniuk. Rosszul éreztem magam, hogy így jött le nekik, amit mondtam, ezért bocsánatot kértem mindenkitől. Ismernek jól, és nem maradt tüske bennünk a verseny után. Mindenki tudta, hogyan értettem, és azzal is tisztában vannak, hogy sokra értékelem a munkájukat, ezért nem akartam támadni őket.”


Miután a boxutcából kellett rajtolnia, a Haas átállította az autóját, hogy azzal könnyebb legyen a felzárkózás. Próbálkozásuk azonban félresikerült, így Magnussen a két Williams között, az utolsó előtti helyen ért csak célba. Mint elmondta, egy ponton arra gondolt, ja szégyenkezés helyett jobb lenne, ha behajtana a garázsba. „Sosem vágytam annyira egy kiesésre, mint akkor. Nemcsak magam miatt, a csapat miatt is, akik jó munkát végeztek. Az autó addig remek volt, sokat fejlődtünk, az alkatrészeinek minősége is nagyot javult. Érezni a fejlődést a háttérben, még ha ezt kívülről nem is látják. Erre ilyen helyzetben találtuk magunkat Kanadában. Ez nemcsak nekem volt arcul csapás, de az egész csapatnak is. Sajnálom őket, mert remekül dolgoztak, csak ezt nem sikerült bizonyítanunk a pályán.”




Kép: M4Sport Kép: M4Sport