Kvjat méretes büntetést kapott, Ricciardo meg új motorfejlesztést

A Red Bull versenyzői új Honda-motort, Danyiil Kvjat egy méretes büntetést kapott, miközben Daniel Ricciardónál a Renault idő előtt vetett be egy újabb fejlesztést.

Danyiil Kvjat (Fotó: XPB)

Ahogyan ígérte, a Honda három autójába is új erőforrást épített a Francia Nagydíjra. Max Verstappennél, Pierre Gaslynál és Danyiil Kvjatnál bevetettek egy új belső égésű motort, turbófeltöltőt és MGU-H-t. A két Red Bull-osnál ez még csak a 3. idei példány volt, Kvjat viszont a belső égésű motorból már a negyediket kapta.


A szabályok értelmében az első 4. példányos egység 10 rajthelyes büntetést von maga után, és mivel az orosz ezzel jó eséllyel már eleve a rajtrács végéről indult volna, a Toro Rosso úgy döntött, MGU-K-ból, központi elektronikából és energiatárolóból is egy új egységet ad versenyzőjének. Ezen elemekből a 3.-ra váltott, ami külön-külön további büntetéseket jelent, ám a szabályok értelmében számolgatni nem érdemes: a 15 rajthelynél nagyobb hátrasorolás automatikusan mezőny végi rajtra cserélődik, tehát ha nem lesznek további súlyos büntetések, a franciaországi rajtrács végén biztosan Kvjat fog állni.


Az egyetlen, aki Honda-versenyzőként még régebbi motort használ a Paul Ricard-on, Alexander Albon. A cseréért neki is járt volna büntetést, ám csapata nem szerette volna mindkét autóját a mezőny végén látni, és mivel erőforrása valamivel frissebb, neki még várnia kell a 3-as specifikációra. Az érintettek szerint ez nem jelent majd túl hátrányt, mivel az új motor nem hoz komoly teljesítményjavulást – legalábbis hivatalos verziójuk szerint…




Pierre Gasly (Fotó: XPB) Pierre Gasly (Fotó: XPB)


„Tudtuk, hogy bármit csinálunk, büntetés lesz e vége. Nálam egész jól áll még a motorhelyzet, Danyiilnál már neccesebb a dolog, ezért döntöttünk úgy, hogy nála korábban cserélünk. Nem akartunk két büntetést, ezért megosztottuk a taktikát” – magyarázta döntésüket Albon.


Gasly a motorjukról elmondta: „A legutóbbi fejlesztés inkább a megbízhatóság javítását célozta, ez most inkább a teljesítményről szól, de ne várjanak nagy előrelépést tőle. Összességében kicsivel javulni fogunk, de szó nincs nagy változásról, és nem is fogunk nagyon fölzárkózni az előttünk állókra. Inkább a versenyen jelent nagyobb javulást, az időmérőn kevesebbet.”


Idotabla hetvege


Előrehozta fejlesztését a Renault


Nem a Honda volt azonban az egyetlen, amely új egységekre váltott a hétvégén. Lance Strollnál például a kanadai motorgondok után a V6-ost, a turbófeltöltőt és az MGU-H-t is cserélték – mindhárom egységből a mostani a 3. példánya, vagyis ő is a büntetés határára került, akárcsak a Red Bull-osok.


Új energiatároló került továbbá a két Haasba és a két Alfa Romeóba, akik a második példányukkal ugyancsak a büntetési határra léptek.




Daniel Ricciardo (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)


És történt egy nem várt csere is: Daniel Ricciardo megkapta idei 3. V6-osát, turbófeltöltőjét és MGU-H-ját is. A Renault elmondása szerint egy továbbfejlesztett erőforrásról van szó, melyet az előzetesen tervezettnél korábban próbálnak ki. Reményeik szerint ez is hoz némi előrelépést számukra. „Most mutatjuk be az új B-specifikációjú belső égésű motorunkat Daniel autójában. Ez a motor komoly előrelépést jelent a teljesítmény szempontjából” – erősítette meg Cyril Abiteboul.


A Renault ugyan már Barcelonában bevetette idei második motorját, azt sosem hívta B-specifikációnak, mivel csak a megbízhatósággal kapcsolatos módosításokat hajtottak rajta végre a korábbi műszaki hibáik után. Nico Hülkenberg azért nem kapta meg ezt az új verziót, mert esetében a csere már büntetéssel járt volna, amit a hazai versenyen jobbnak láttak elkerülni.


„Nico egy másik versenyen fogja megkapni az új motort, de az büntetést von majd maga után. Ezt nem akartuk Franciaországban, a hazai versenyünkön. A belső égésű motor bevetését egy későbbi versenyre terveztük időzíteni, de mivel előrébb járunk az előzetes programunkhoz viszonyítva, már most használni tudjuk” – fogalmazott Abiteboul, akinek csapata emellett két autóján számos új – főleg aerodinamikai – fejlesztést is kipróbál Le Castellet-ben.


A versenyzők által eddig használt erőforrás-komponensek:




V6-osTurbóMGU-HMGU-KEnergiatárolóKözponti elektronika
Lewis Hamilton222111
Valtteri Bottas222111
Sebastian Vettel222112
Charles Leclerc222112
Max Verstappen333222
Pierre Gasly333222
Daniel Ricciardo333222
Nico Hülkenberg444323
Romain Grosjean222122
Kevin Magnussen222123
Carlos Sainz333222
Lando Norris222222
Sergio Pérez222111
Lance Stroll333211
Kimi Räikkönen222112
Antonio Giovinazzi222123
Danyiil Kvjat433333
Alexander Albon322222
George Russell222122
Robert Kubica222111