Musorujsag
Élő Eredmények

Ez volt a Haas eddigi legrosszabb futama

Ez volt a Haas eddigi legrosszabb futama

F1i, Motorsport
A francia hétvége volt a legrosszabb a Haas számára az istálló 2016-os fennállása óta – jelentette ki őszintén a csapatvezető, Günther Steiner. Tapasztalt pilótájuk, Romain Grosjean úgy érzi, az elmúlt napok fölértek egy riasztással, az alakulat ugyanis már nem takarózhat a gumiproblémákkal.

Tovább folytatódott a szezont még viszonylag jó formában kezdő amerikai alakulat kálváriája: Grosjean nem fejezhette be hazai futamát (a csapat kihívta a boxba, hogy spóroljon az erőforrással és a francia a jövő héten új váltót kaphasson), a márkatárs, Kevin Magnussen pedig csak a Williams kettősét tudta leelőzni, és 17. lett Franciaországban.

Az istálló mindig őszinte vezetője, Günther Steiner ezt a gyengélkedést látva sem rejtette véka alá véleményét. „Szerintem ez volt a legrosszabb hétvégénk a csapat négyéves történelme során” – jelentette ki, amikor a Motorsport a futamról kérdezte.

„A futamon küszködtünk. Nem tudom az okokat, és ez elég bizarr számomra. Egy autó, ami elég jó ahhoz, hogy az év elején hetedik és nyolcadik helyet szerezzen, Monacóban pedig hatodik legyen, két héttel később hirtelen utolsó előtti lesz. Ne kérdezzék, miért, mert én sem tudom a választ. Meg kell találnunk a problémák forrását. Ez eléggé kiábrándító. Önmagában ez a helyzet, de az is, hogy nem értjük, miért kerültünk bele. Ez a legrosszabb” – magyarázta.

Két héttel ezelőtt, Kanadában Magnussen a csapatrádión arra panaszkodott, az a futam élete legrosszabb versenyélménye, főnöke szerint azonban a francia hétvége még rosszabb volt. „Itt már pénteken sem voltunk jók. Montrealban legalább egy autóval ott voltunk a Q3-ban. Most meg örültünk, hogy az egyik túljutott a Q1-en” – bosszankodott.

Günther Steiner (Fotó: XPB) Günther Steiner (Fotó: XPB)

„Ez sokkal rosszabb volt. Főleg ha belegondolunk, hogy Monacóban a hatodik helyre kvalifikáltunk. Persze Monacóból nehezebb kiindulni, mert egyértelmű okokból mindenki lassabb, de a versenytempónk is jó volt, szóval ez nagyon bizarr. Romain azt mondta, az autó jól vezethető, de lassú. Nem túlkormányzott, nem alulkormányzott, minden rendben, csak lassú és nincs elég tapadása” – hangsúlyozta.

Végül megjegyezte, az eredmények nem keserítették el, a szomorkodásra szánt energiát ugyanis inkább a problémakeresésbe fekteti. „Nem vagyok depressziós és a harag is rossz szó. Ez egy kihívás. Nem pozitív, de kihívás. Ezt is meg kell oldanunk. Ha most depresszióba esnénk, olyan lenne, mintha feladnánk, de nem adjuk fel. Ha feladod, nem javulsz. Ki kell adni a dühöt, és dolgozni tovább. Ezt mondtam a srácoknak is, hogy most még többet kell melózni. Meg kell érteni, mi a gond. Csak ezt tehetjük. Ha megvan, mi a baj, lesznek megoldások is. Ha nincs, hogyan dolgozz a megoldásokon? Akkor talán az a legjobb, ha azonnal új autót kezdesz építeni” – fogalmazott.

A szezon elején a Haas vezetői és versenyzői többször elmondták, a fő gondok a gumik megfelelő üzemi hőfokának eltalálása jelenti, Grosjean viszont a hétvégén már utalt rá, hogy ennél szerteágazóbb lehet a probléma, hiszen Franciaországban rendívül meleg volt, és ha itt sem tudták munkára bírni a gumikat, akkor bizony más gond is lehet.

Ezt a futam után újra kiemelte. „Mindent kihoztam az autóból, szóval elégedett vagyok a futammal. A csapattársam előtt voltam, amikor ki kellett állnom. Az autó egyszerűen lassú volt. Most már fel kell tenni a valós kérdéseket Ausztria előtt, mert meleg volt, a gumihőmérséklettel nem volt gondunk, a megfelelő tartományban voltak, mégsem volt tempónk. Jól érzem magam az autóban, csak egyszerűen a teljesítménye nem jó. Át kell nézni a fejlesztéseket, és össze kell hasonlítani a helyzetünket a tavalyival. Ez a futam riasztót fújt, vagy nevezzék, ahogy akarják. Ki kell találnunk, mi a gond. Nehéz helyzet ez. Nem akartam kiállni a hazai futamomon, de a motor megóvása jó döntés volt” – nyilatkozta a francia.

Romain Grosjean (Fotó: XPB) Romain Grosjean (Fotó: XPB)
Borítókép: Romain Grosjean (Fotó: XPB)

További tartalmak