Musorujsag
Élő Eredmények

Új gumin is hajszálon múlt Vettel leggyorsabb köre

Új gumin is hajszálon múlt Vettel leggyorsabb köre

RTL, Sky Sports
Friss gumin is csak századokon múlt, hogy Sebastian Vettel megfutotta a leggyorsabb kört Franciaországban. Lewis Hamilton későn kapcsolt.

Ha már a pályán nem alakult ki szoros küzdelem az élcsapatok tagjai között a Francia Nagydíjon, legalább a leggyorsabb kör egy pontjáért igen. Azt végül Sebastian Vettel szerezte meg, aki az utolsó előtti körben a csapat „F-tervét” végrehajtva friss lágy gumiért hajtott a boxba,, hogy az utolsó körben a gázba taposson. A középső szektora nem sikerült jól, de 1:32,740 másodperc alatt ért körbe, ami 0,024 másodperccel volt jobb eredmény Lewis Hamilton hajrában teljesített idejénél.

A minimális különbség már csak azért volt meglepő, mert a brit az idejét egy 29 körös kemény Pirellin futotta, amelyről utólag – némi túlzással – azt állította, hogy már-már a fölrobbanás határára került az erős szemcsésedés miatt. Úgy érezte, még Vettel cseréje ellenére is volt esélye a leggyorsabb körre, csak kicsit későn kapcsolt. „Az utolsó körben úgy döntöttem, megpróbálom. Nem tudtam, hogy mit fogok tudni kihozni a gumikból, de jól sikerült a kör. Kicsit jobban kellett volna terveznem. Csak akkor határoztam el, amikor kigyorsítottam az utolsó kanyarból, ezért nagyjából egy tizedet vesztettem” – magyarázta Hamilton.

Csapata nem támogatta a próbálkozását, ám a 26 pont megszerzésének lehetősége túl kecsegtető volt számára. „Engem nem érdekelt, hogy (Vettel) egy ingyen kerékcserét csinál-e, akkor is megpróbáltam. Még úgy is, hogy a csapat úgy vélte, nem kéne erőltetnem. Az egyenes közepénél határoztam el magam, ezért a motormóddal kicsit vesztettem, de ettől eltekintve remek kör volt. Sok csúszkálás volt benne, mert a gumi már nagyon régi volt.”

Az a 24 ezred innen nézve riasztónak is tűnhetne. Ennyivel gyorsabb lett volna a Mercedes Lewis Hamilton alatt, és ennyire lassú a Ferrari Sebastian Vettel alatt?

Lewis Hamilton (Fotó: MTI/EPA) Lewis Hamilton (Fotó: MTI/EPA)

A helyzet azért nem volt ennyire egyértelmű, hiszen mint kiderült, Vettel sem hozott ki mindent azokból a piros gumikból. „Nos, Seb nem ment a határig. Láttuk, milyen kört ment előtte Hamilton, ezért nem kellett tövig nyomni a gázt. De így is sikerült. Azt persze nem tudom, hogy Seb hogy látta, ez csak az én nézőpontom” – nyilatkozta Mattia Binotto csapatfőnök.

Vettel valóban nem ment el a határig, de nem önszántából. „Eléggé szoros volt. Úgy tűnt, gondunk volt az akkumulátor használatával az utolsó körben. Egy kissé furcsa volt. Enélkül sokkal simább lett volna” – indokolta a minimális különbséget.

Bár furcsának tűnhetett, hogy a Ferrari csak egyetlen esélyt adott versenyzőjének az egypontos kör teljesítésére, ennek is megvolt a magyarázata. Hiába vezetett a német közel 50 másodperccel Carlos Sainz előtt, és volt ezzel az egyetlen, akinek lehetősége adódott az „ingyen” kerékcserére, ha elhamarkodták volna, a Red Bull előtt is megnyílt volna az út.

„Elég egyértelmű volt ez a végén. Nem a mostani az első eset, hogy ilyet látunk. Ha megvan a különbség, akkor megpróbálod. De kivártuk. Ha korábban mentem volna ki, az felhívás lett volna keringőre Maxnak (Verstappen). Ez az egyetlen előnye, amikor te vagy hátul, és nagy az előnyöd a mögötted érkezővel szemben” – magyarázta „F-tervüket” Vettel.

Borítókép: Sebastian Vettel (Fotó: MTI/EPA)

További tartalmak