A kétszeres világbajnok múlt év végi visszavonulásakor nyitva hagyta a Forma–1-es visszatérés lehetőségét, így hiába fordított azóta hátat a királykategóriának, rendre találgatások folynak arról, láthatjuk-e még őt F1-es autóban versenyezni. Ezeket év elején erősítette a bejelentés, hogy Fernando Alonso a márka nagyköveteként és fejlesztőversenyzőjeként továbbra is segíteni fogja Woking munkáját, és több tesztlehetőséget is kap az idei autóval. Tesztjükre Bahreinben sort is kerítettek, ám azóta távolodni látszanak a felek egymástól.
A McLaren a Francia Nagydíj hétvégéjén például előbb bejelentette, hogy a Renault gyári csapatával kötött megállapodásuk értelmében mostantól a sárgák tartalékversenyzője, Szergej Szirotkin lesz a hivatalos beugrójuk, ha Carlos Sainzot vagy Lando Norrist valami miatt helyettesíteni kellene. Aztán Andreas Seidl csapatfőnök azt is megerősítette, hogy Alonso a továbbiakban nem kap lehetőséget a 2019-es autó tesztelésére (erre gumiteszteken, továbbá az év végi abu-dzabi teszten lenne még lehetőség).
„Nincs tervbe véve, hogy Fernando visszaül a McLaren Forma–1-es autójába. Elégedettek vagyunk Landóval és Carlosszal, nagyszerű munkát végeznek, és számunkra ők jelentik a jövőt, rájuk fókuszálunk” – tette egyértelművé az irányítást nemrég átvevő német.
Szavai egyben azt is sugallják, hogy e távolodás többről szól a tesztlehetőségeknél. A közelmúltban Zak Brown ügyvezető igazgató is egyértelművé tette, hogy Sainz és Norris jó munkát végez, hosszú távú szerződéssel rendelkezik, és eszük ágában sincs bármelyiküket fölállítani a spanyol sztár kedvéért. Eközben Alonso is jelezte már, hogy kizárólag akkor térne vissza az F1-be, ha garantálnák neki a bajnoki cím megszerzésére alkalmas hátteret – ez a McLarennél Seidlék jövőképe alapján még évekig nem fog rendelkezésre állni.
A szakember hangsúlyozta, szakításról azért szó sincs. „Fernando a McLaren tagja marad, a McLaren nagykövete, és folynak az egyeztetések arról, milyen egyéb versenyzéssel kapcsolatos projektek jöhetnek szóba a jövőben.”
Lehetőség több is van: a McLaren vélhetően vissza fog még térni az Indy 500-as versenyre, és hosszabb távon a WEC-ben is állandó résztvevővé válhatnak. A kérdés csak az, Alonso megfelelő lehetőséget lát-e bennük.
Szirotkin tartalékversenyzővé történt kinevezése Seidl szerint egyébként annak is köszönhető, hogy Alonso már az F1-től távol kalandozik az autósport világában. „Amennyi kötelezettsége Fernandónak van, nincs lehetőség arra, hogy minden futamon itt legyen tartalékként. Szorosan együttműködünk a Renault-val a motor miatt, és Szergej minden pályát ismer az idei naptárból. Volt tehát logika ebben a megállapodásban, hogy megosszuk a forrásainkat a Renault-val. És ha vészhelyzet van, rá már csütörtök reggeltől azonnal számíthatunk tartalékként, mert a helyszínen van. Ennek köszönhető a megállapodás” – magyarázta a szakember.