Az FIA a pénteki első szabadedzés kezdetekor erősítette meg, hogy két büntetést érő motorcsere is történt a mezőnyben az ausztriai hétvége kezdetén. Carlos Sainz esetében a McLaren teljes „sorcserét” hajtott végre, a spanyol autójába mind a hat motorkomponensből új példány került. Esetében ez azt jelenti, hogy automatikusan a mezőny végére kerül, mivel belső égésű motorból, turbóból, MGU-H-ból már a 4.-et kapta, az MGU-K-ból, központi elektronikából és energiatárolóból pedig a 3.-at.
Sainznak jó hír, hogy a mostani már a legújabb fejlesztésű Renault-motor, mely a hírek szerint nagyjából 10 lóerővel erősebb az előző változatnál. E pluszlóerők segíthetnek neki fölzárkózni vasárnap.
Alexander Albon volt a másik büntetett. Ő az utolsó versenyző a Hondánál, aki használni kezdte a japánok 3-as specifikációját. A múlt héten Danyiil Kvjatot büntették meg a cseréért, most csapattársán volt a sor. A thaiföldi V6-osból, turbóból, MGU-H-ból és MGU-K-ból kapott új példányt, ám a határt egyelőre csak a belső égésű motorral és a kinetikusenergia-visszanyerő rendszerrel lépte át.
Kérdés, lesz-e harmadik büntetett is a hétvégén. Nico Hülkenberg csütörtökön azt nyilatkozta, ha választhatna, ő Ausztriában váltana a büntetést érő 4. idei motorjára, mivel ezen a pályán jobb esélyt lát előzni, mint a következőkön. Csakhogy az ő új Renault-motorja még nem készült el teljesen. „A motor egyenest a tesztpadról érkezett, még ellenőrizni kell” – jelentette a sajtónapon. Az új példány még aznap is Franciaországban volt, és péntekre nem is érkezett meg, így a Renault versenyzője az edzésnapot a régi erőforrásával kezdte meg.
A mezőnyben Sainz és Albon mellett még egy versenyző kapott új egységet: Valtteri Bottas Mercedesébe egy új MGU-K került, amivel elérte a szezonon belül megengedett határt.
A versenyzők által eddig felhasznált motorkomponensek:
V6-os | Turbó | MGU-H | MGU-K | Energiatároló | Központi elektronika | |
Lewis Hamilton | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Valtteri Bottas | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Sebastian Vettel | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Charles Leclerc | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Max Verstappen | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Pierre Gasly | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Daniel Ricciardo | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Nico Hülkenberg | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Romain Grosjean | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |
Kevin Magnussen | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
Carlos Sainz | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Lando Norris | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Sergio Pérez | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Lance Stroll | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Kimi Räikkönen | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |
Antonio Giovinazzi | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
Danyiil Kvjat | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Alexander Albon | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
George Russell | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 |
Robert Kubica | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |