Két büntetés Ausztriában motorcserék miatt

Két versenyzőt is hátrasorolnak az Osztrák Nagydíj rajtrácsán – az ok mindkettejüknél motorcsere. Hogy Nico Hülkenberg csatlakozik-e hozzájuk, még kérdéses.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

Az FIA a pénteki első szabadedzés kezdetekor erősítette meg, hogy két büntetést érő motorcsere is történt a mezőnyben az ausztriai hétvége kezdetén. Carlos Sainz esetében a McLaren teljes „sorcserét” hajtott végre, a spanyol autójába mind a hat motorkomponensből új példány került. Esetében ez azt jelenti, hogy automatikusan a mezőny végére kerül, mivel belső égésű motorból, turbóból, MGU-H-ból már a 4.-et kapta, az MGU-K-ból, központi elektronikából és energiatárolóból pedig a 3.-at.


Sainznak jó hír, hogy a mostani már a legújabb fejlesztésű Renault-motor, mely a hírek szerint nagyjából 10 lóerővel erősebb az előző változatnál. E pluszlóerők segíthetnek neki fölzárkózni vasárnap.


Alexander Albon volt a másik büntetett. Ő az utolsó versenyző a Hondánál, aki használni kezdte a japánok 3-as specifikációját. A múlt héten Danyiil Kvjatot büntették meg a cseréért, most csapattársán volt a sor. A thaiföldi V6-osból, turbóból, MGU-H-ból és MGU-K-ból kapott új példányt, ám a határt egyelőre csak a belső égésű motorral és a kinetikusenergia-visszanyerő rendszerrel lépte át.


Motorsport kozvetitesek OsztrakGP


Kérdés, lesz-e harmadik büntetett is a hétvégén. Nico Hülkenberg csütörtökön azt nyilatkozta,  ha választhatna, ő Ausztriában váltana a büntetést érő 4. idei motorjára, mivel ezen a pályán jobb esélyt lát előzni, mint a következőkön. Csakhogy az ő új Renault-motorja még nem készült el teljesen. „A motor egyenest a tesztpadról érkezett, még ellenőrizni kell” – jelentette a sajtónapon. Az új példány még aznap is Franciaországban volt, és péntekre nem is érkezett meg, így a Renault versenyzője az edzésnapot a régi erőforrásával kezdte meg.


A mezőnyben Sainz és Albon mellett még egy versenyző kapott új egységet: Valtteri Bottas Mercedesébe egy új MGU-K került, amivel elérte a szezonon belül megengedett határt.


A versenyzők által eddig felhasznált motorkomponensek:




V6-osTurbóMGU-HMGU-KEnergiatárolóKözponti elektronika
Lewis Hamilton222111
Valtteri Bottas222211
Sebastian Vettel222112
Charles Leclerc222112
Max Verstappen333222
Pierre Gasly333222
Daniel Ricciardo333222
Nico Hülkenberg444323
Romain Grosjean222122
Kevin Magnussen222123
Carlos Sainz444333
Lando Norris222222
Sergio Pérez222111
Lance Stroll333211
Kimi Räikkönen222122
Antonio Giovinazzi222123
Danyiil Kvjat444333
Alexander Albon433322
George Russell222133
Robert Kubica222111