Musorujsag
Élő Eredmények

Kiderült, mi volt a gond Vettel Ferrarijával

Kiderült, mi volt a gond Vettel Ferrarijával

RTL, Sky Sports
Műszaki probléma akadályozta meg Sebastian Vettelt abban, hogy harcba szálljon a pole pozícióért a Q3-ban. A 10. rajthelye stratégiai hátrányt is jelenthet a csapatnak.

Idén harmadszor tudta elorozni a Ferrari a pole pozíciót a Mercedes elől, a csapat öröme mégsem lehet teljes. Miközben Charles Leclerc Bahrein után újra az első rajtkockába kvalifikálta magát, Sebastian Vettelnek esélye sem volt küzdelemre kényszeríteni őt, miután a Q2 második felében probléma lépett föl autóján.

Mint a leintés után a csapata megerősítette, a motor pneumatikus rendszere mondta fel a szolgálatot, és hiába próbálkoztak a szerelők a javítással, erőfeszítésük hiábavaló volt. Vettel kört sem teljesített a Q3-ban, így vasárnap csak a 10. helyről fog nekivágni a versenynek (14:30, M4 Sport – élő).

Vettel problémája már a Q2-ben előjött, ez volt az oka annak, hogy a többiekkel ellentétben már nem futott újabb kört a középső szakasz hajrájában. „Még nem tudjuk pontosan, mi történt. A második edzésrészben gond adódott a pneumatikával. Mindent megpróbáltunk, de az összeköttetés tönkrement. Az autó jó volt, és egyre jobbnak éreztem. Már nagyon vártam a következő edzésrészt. De a másik autónk legalább jól működött, és azt mondtam: »Nézzük, le tudjuk-e vadászni a Mercedest a pole-ér!.« És Charles-nak sikerült” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok.

„Az autó elromlott, nem tudtuk beindítani és kimenni vele. A Q2 egy részét és a Q3 egészét elveszítettük ezzel. Elég gyorsan eldöntöttük, hogy cserélünk, de ez nem volt olyan egyszerű. Levettük a borítást, de nem könnyű hozzáférni. A fiúk mindent megtettek, amit tudtak. Nem lehetett időben megcsinálni.”

Ferrari (Fotó: MTI/EPA) Ferrari (Fotó: MTI/EPA)

Vettel nem hibáztatta a csapatát, de fájó volt látnia, hogy autójukkal ő is odaérhetett volna a mezőny elejére, és nem tehette. „Frusztráló, ez egyértelmű, de az autóban ülve nem tudsz mit csinálni. Senki sem hibás. Rá kell jönnünk, miért történt, és biztosítanunk kell, hogy ne történjen meg újra. Mindent megtettünk a javításért. Tudtam, hogy ha meg is javítjuk, legfeljebb egy köröm lehet, ezért csak erre összpontosítottam. De nem jött össze. Amennyire fájó ez, annyira öröm látni, hogy a másik autónk pole-t szerzett. Örülök a csapat miatt, nem örülök magam miatt, de jó versenyt fogunk futni holnap.”

A mostani hiba többszörös büntetés a versenyzőnek és csapatának is. Ausztria azon kevés pályák egyike, melyen a Ferrari jobb teljesítményre képes a Mercedesnél. Nem bővelkednek efféle lehetőségekben, és Vettelnél elszalasztották az újabbat. Komoly esélyük volt a teljes első sor elfoglalására, ám erről le kellett mondaniuk. További hátrány, hogy stratégiájukat is az élről indulásra alapozták: mindkét autójuk a lágy gumin jutott tovább a Q2-ből, vagyis a közepest választó két Mercedesszel és Max Verstappennel ellentétben ezen is kell rajtolniuk. Taktikájuk működésre bírásához fontos lett volna a pályán elfoglalt pozíció, és így a magára maradó Leclerc így sebezhetőbbnek tűnik stratégiai szempontból.

Vettel szempontjából pedig az is kérdés, a 10. pozícióból is jó választás-e a lágy keverék. „Hogy mi lesz holnap, nehéz megjósolni. A tempónk mindenképpen megvan. Próbálom elkapni az előttem állókat, és élvezni a versenyt” – tekintett előre.

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari) Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

Mattia Binotto csapatfőnök sem tudott teljes szívből mosolyogni az edzést követően. „Valóban vegyesek az érzéseim. Nagyon sajnálom Sebet, mert biztosra veszem, hogy jól teljesített volna ma. De annak örülök, hogy Charles ennyire jó teljesítményt nyújtott. Az utóbbi három versenyen két pole-t szereztünk!”

Megkérdezték, csak a pálya miatt ennyire jók, vagy javítottak-e az autójukon is. „A teljesítményünk nagyon pályafüggő. Most az a legfontosabb, hogy élvezzük ezt az eredményt, mert mint mondtam, a második pole-unk volt három verseny alatt” – felelte.

közvetítéseink, időtábla Képernyőfotó 2019-06-28 - 23.55.39

Borítókép: Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

További tartalmak