Megbüntették Magnussent is; a Honda motorcserével trükközött

Ígéretesből rosszba fordult a hétvégéje a Haasnak a szombat déli harmadik szabadedzésen: Kevin Magnussennél váltót kellett cserélni.

Kevin Magnussen (Fotó: XPB)

Vezetői hibákból ezúttal kevesebbet láthattunk, mint pénteken, műszaki problémákból viszont így is jutott az Osztrák Nagydíj szombat délelőttjére. A legfájóbb Kevin Magnussené volt. A dán mindössze 11 kört teljesített és a tréning utolsó felét ki is hagyta, mivel problémát észleltek a váltójánál. Ki is kellett cserélniük az egységet, és mert erre a kötelező hat hétvége letelte előtt került sor, a versenyző 5 rajthelyes büntetéssel számolhat.


Ő már a negyedik ezen a hétvégén a hátrasoroltak listáján. Szombaton Nico Hülkenberg az új Renault-motor beszereléséért kapott szintén 5 rajthelyet, míg Carlos Sainz és Alexander Albon a mezőny végére került motorcserék miatt. A thaiföldi autójába egyébként az időmérő napjára újabb egységek kerültek. Pénteken a V6-osból, a turbóból, valamint az MGU-H-ból és MGU-K-ból kapott új példányt, ám azokat szombaton megint egy újabbra cserélték, így a korábbi 15 rajthelyes büntetése egyszerű mezőny végi hátrasorolássá transzformálódott.


Albon a pénteken pályára vitt V6-ost és MGU-K-t a folytatásban már nem is használhatja, mert a szabályok értelmében egy büntetést érő cserét követően a kiszerelt példány nem maradhat a rendszerben. A cserékkel már a múlt héten is taktikázó Honda (Danyiil Kvjatnál plombákat szakítottak föl szándékosan, de nem cseréltek egységeket, csak hogy későbbi cserék esetén kevesebb büntetést kapjanak) ezúttal is a szabályok határait feszegeti: a mostani újabb váltásra azért kerítettek sort, hogy egy plusz turbófeltöltőt és MGU-H-t vihessenek a rendszerükbe. „Mi számít megszokottnak az F1-ben? Ez teszi izgalmassá” – felelte Franz Tost csapatfőnök a taktikázásukat firtató kérdésre.




Alexander Albon (Fotó: XPB) Alexander Albon (Fotó: XPB)


Az új Honda-motor által jelentett előrelépés egyébként egyelőre kérdéses. A Red Bull továbbra is lóerőhátrányra panaszkodik, Max Verstappen ráadásul a harmadik szabadedzésen megint nem volt teljesen elégedett az erőforrása viselkedésével, ahogyan már a múlt héten Franciaországban sem. Ő a péntek után ma kapta vissza az akkor használt új erőforrását.


Pierre Gaslyt eközben meg konkrét motorgond hátráltatta az utolsó tréningen. Erővesztést érzékelt az első körén, ezért a francia jó időre eltűnt a garázsban. A hibát az edzés alatt sikerült megoldaniuk. Helmut Marko beszámolója szerint a gyújtógyertya nem működött megfelelően, ami a reggeli motorcseréjük (pénteken ő is régi motort használt) során becsúszó pontatlanság miatt volt. „Valami nem volt rendben a beállítással. De most már sokkal jobban fut a motor, és az időmérőig minden rendben lesz vele” – ígérte az osztrák tanácsadó.


közvetítéseink, időtábla Képernyőfotó 2019-06-28 - 23.55.39