Ricciardo nem irigykedett Verstappen győzelme láttán

Nem nézte irigykedve Daniel Ricciardo korábbi csapata és csapattársa ausztriai győzelmét. Továbbra is kitart álláspontja mellett: nem tartana előrébb, ha a Red Bullnál maradt volna.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

Az év első nyolc hétvégéjén nem sok babér termett a Red Bull számára, voltak versenyek, ahol tempóban kis túlzással közelebb volt hozzájuk a középmezőny legjobb csapata, mint ők a Mercedeshez és a Ferrarihoz. Hazai pályájuk, a Red Bull Ring viszont meghozta számukra az áttörést: Max Verstappen parádés versenyen szerezte meg saját és csapata első idei futamgyőzelmét, valamint a Honda visszatérése óta első sikerét.


Daniel Ricciardo mindezt csak távolról szemlélhette. Az utóbbi két versenyen visszaeső Renault-val a pontszerzésre sem volt esélye, és volt csapattársához képest körhátrányban, csak a 12. helyen ért célba. A csütörtöki silverstone-i sajtótájékoztatón föl is tették neki a kérdést, még mindig nem bánja-e, hogy a Red Bull helyett a Renault mellett tette le a voksát a múlt nyáron, s nem esett-e neki rosszul a tudat, hogy akár ő is pezsgőzhetett volna a dobogó tetején, ha nem vált.


„Őszintén mondom, nem bántam meg” – felelte az ausztrál. „Valójában egy részem még örült is, hogy az F1 ennyire jó futamot látott Franciaország után. De őszintén: ha visszatekintek, a Red Bullnak ugyanilyenkor három futamgyőzelme volt, idén a mostani volt nekik az első. Nyilván igaz, hogy én sokkal hátrébb vagyok a mezőnyben, de erre számítottam. Ha maradtam volna a Red Bullnál, próbáltam volna megnyerni a bajnokságot. Igaz, hogy a múltkori hétvégén nyertek, de még mindig nagyon messze vannak a bajnoki címtől.”


„És ez most nem szurkálódás, ez a realitás. Nem hinném, hogy bármi nagyobbat el tudtam volna érni velük annál, mint amit már addig is elértem. Szóval nem bántam meg semmit. A sport szempontjából pedig nagyon örültem, hogy a legutóbbi verseny így alakult. Bízom benne, hogy a folytatásban nem a tizenkettedik helyért fogok küzdeni, de abban is, hogy szorossá válik, szoros marad az élen zajló küzdelem.”




Daniel Ricciardo (Fotó: MTI/EPA) Daniel Ricciardo (Fotó: MTI/EPA)


Ricciardo az elmaradó eredmények ellenére is kimondottan élvezi a Renault által jelentett új kihívást. „Én most próbálok fölépíteni valamit itt, a Renault-nál. Nyilvánvalóan sok munka vár még ránk, de ha viszontlátsz valami eredményt, az kielégítő. Montreal például egy olyan pillanat volt, ami megmutatta, megérte az első hat futam szenvedése és hullámzása.”


Némi új sikerélmény ugyanakkor már ráférne az ausztrálra és csapatára. Kanada után hiába vetették be átfogó fejlesztési csomagjukat Franciaországban, azon a versenyen nem tudtak lépést tartani a McLarennel, Ausztriában pedig ismét teljesen elveszettnek tűntek. Ricciardo akkor még azt gyanította, alapvető probléma van a versenygépükkel. Azóta megállapították, inkább a beállításokkal tévedtek el Spielbergben. „Valóban nem volt élvezetes verseny. Elég mélyre ástunk, hogy kiderítsük, miért nem ment azon a hétvégén. Tanultunk pár dolgot a beállításokról. Pénteken kezdődött, amikor azt hittük, helyes a választott irány. Utólag kiderült, nem az. Én reméltem, hogy találunk valami furcsát, mondjuk egy megrepedt vázat, de nem így volt, inkább a beállításon múlt. Van egy működési tartománya az autónak, ami elég kicsi. Az utóbbi hétvégéken sikerült eltalálnunk, amikor a Q3-ba kerültünk, de most eltávolodtunk ettől Ausztriában. Most próbálunk visszatalálni.”


Ricciardo elismerte, kicsit irigyli a McLarent, mert egyre inkább úgy fest, olyan autóval rendelkeznek, amilyennek ők szeretnének. A Renault ezzel szemben se nem kiegyensúlyozott, se nem kiszámítható, és egyelőre nem értik, miért esik annyira nehezükre következetesen eltalálni vele azt a bizonyos működési tartományt. „Bárcsak tudnám! Néha örülök, hogy nem vagyok aerodinamikus vagy mérnök, mert törhetném az agyamat ezen. Én csak vezetek, és csak azt tudom, mit szeretek, mit nem. Amikor bizonyos irányt veszünk, általában problémánk van, például a fékezéskor. Nem tudom, már nyolc éve vagyok itt, de még most is töröm a fejem. Viszont ez is a kihíváshoz tartozik, és amikor minden harmonikusan működik, az egy elképesztő érzés” – fogalmazott a hétszeres futamgyőztes, aki éppen Silverstone-ban mutatkozott be az F1-ben 8 évvel ezelőtt, 2011-ben a HRT-csapattal.


190627 OsztrGP időtábla4