Verstappen szerint Leclerc a büntetésre játszhatott

Max Verstappen elárulta, miért nem ünnepelte meg igazán a legutóbbi futamgyőzelmét, a Charles Leclerc-rel történt esete kapcsán pedig megállapította, ellenfele a büntetésre játszhatott.

Charles Leclerc és Max Verstappen (Fotó: XPB)

Pályafutása hatodik győzelmét aratta és eddigi egyik legemlékezetesebb futamát teljesítette Max Verstappen két hete Ausztriában. Miközben előzetesen maga nyilatkozta azt, hogy kisebbfajta csodának kéne történnie a zsinórban második Red Bull Ring-i sikeréhez, azt nem csodával, hanem látványos és ellentmondást nem tűrő versenyzéssel vívta ki, mégpedig erőből.


Habár a futamot követően csapata is ódákat zengett teljesítményéről, Verstappen Silverstone-ban elárulta, nagy ünneplés nem követte a sikerét. „Nem volt semmilyen buli, egyáltalán. Nem kell mindig mindent megünnepelni. Elég későn értem haza, egy kicsit néztem a Netflixet, aztán lefeküdtem aludni, ennyi volt az egész” – árulta el, hogyan teltek a díjátadót követő órái.


A kettő között persze sor került még egy FIA-vizsgálatra a három körrel a leintés előtt történt koccanásos esete ügyében Charles Leclerc-rel. Bár három órán át nem tudta, megtarthatja-e egyáltalán a győzelmét, elmondása szerint nem ezen ügy vette kedvét az ünnepléstől. „Szó sincs arról, hogy a futamot követő vizsgálat agyonütötte a hangulatot, csak nem látom okát minden alkalommal nagy feneket keríteni ennek. Nyilván örültem a győzelemnek, nagyon boldog voltam, de nincs szükségem ünneplésre és sok alkoholra ahhoz, hogy jobban élvezni tudjam a napot.”


Hozzátette, örömét még egy büntetés sem tudta volna elrontani. „Még ha el is vették volna a győzelmet, az sem változtatott volna semmin. Akkor is ugyanolyan elégedett lettem volna a saját teljesítményemmel.”




Max Verstappen (Fotó: Red Bull) Max Verstappen (Fotó: Red Bull)


Megkérdezték, visszanézte-e a Leclerc-rel történt incidensét. „Nem, mivel épp elégszer megtettem ezt a versenybíróság előtt. Az én szememben minden teljesen egyértelmű volt” – jelentette ki.


Továbbra is úgy érzi, hogy a koccanásukat nem az ő megmozdulása idézte elő, hanem az, hogy ellenfele annyira makacsul ragaszkodott a külső ívhez, hogy a végére nem maradt ott neki elég hely. Verstappen szerint Leclerc kicsit rá is mehetett a büntetésre. „Ha kisodródsz, el kell venned a gázról a lábad. De amikor nagy bukótér van előtted, inkább rajta tartod, és reménykedsz, hogy az ellenfeled kap egy büntetést. Sok kanyar van, amelyben az ellenfél nem tesz ilyet, mert tudja, hogy úgyis ő fogja a rövidebbet húzni. A négyesben például visszavett volna” – vélekedett.


Szerinte az FIA helyes ítéletet hozott azzal, hogy versenybalesetnek minősítette a történteket. „Az efféle párharcokat nem szükséges túltárgyalni, mert csak annál rosszabb lesz. Szerintem a versenybíróságnak csak ránk kéne hagynia az ilyesmit, és akkor minden rendben lenne.”


Verstappen a legutóbbi győzelmüket nem értékeli túl. Tisztában van vele, hogy bár győztes motort csinált a Hondából, ettől az még mindig le van maradva a rivális gyártókétól, ahogyan a Red Bull autóján is lehet még javítani. „Nos, keményen kell dolgoznunk. Természetesen ez egy futamgyőzelem volt, de még nem jelenti azt, hogy hirtelen domináns csapattá váltunk. Még így is jobb teljesítményre van szükségünk. Amikor jó az autód, meg tudod csinálni – ez ennyire egyszerű. Több futamunk is volt, amelyen szerintem a maximumot hoztuk ki belőle, mégis csak ötödikek-hatodikak lettünk. Már nyertünk egy versenyt, de csak azért, mert most jól működött az autónk, a motorunk, jól bántunk a gumikkal. Amikor jó az autód, könnyű óvni a gumikat. Franciaországban viszont túl lassúak voltunk. Ott próbáltam tartani a lépést a Ferrarikkal, és tönkretettem a gumikat. Ausztriában fordítva volt, és óvtam a gumikat. Szóval ez nagyon az autótól függ.”


190627 OsztrGP időtábla4


Hogy a győzelmekből rendszer legyen, azért szerinte csapatának és motorpartnerüknek is tennie kell még. „Mindig próbálom a tőlem telhető legjobbat nyújtani, és több versenyünk is volt, ahol sikerült mindent kihozni az autóból, de ez nem annyira látszott, mert csak ötödikek lettünk. Az ilyet a legtöbben nem veszik észre. Jó versenyünk volt a legutóbbi, de ha jó autód van hozzá, mindig könnyebb az életed.”


A hétvégi Brit Nagydíjtól ennek tükrében nem is vár ismétlést. Ehhez szerinte túl sok mindenre lenne még szükségük. „Negyven fok kellene, általában az jól működik nálunk… És versenyzőként az ember mindig nagyobb végsebességre, több tapadásra vágyik. Ennyire egyszerű” – sorolta, milyen feltételekkel stabilizálhatnák jó formájukat. „Sajnos ezeket nem olyan egyszerű előállítani, de dolgozunk rajta. Legutóbb csak simán sokkal gyorsabbak voltunk, mert nem voltak hűtési problémáink, mint a Mercedesnek, és a kanyartempó tekintetében jobbak voltunk a Ferrarinál. Nem veszítettem időt mögöttük, és mellé jött még a DRS-hatás.”