Az elmúlt hetekben állandó vita tárgyát képezték a pályalevágások és a pályahatárok betartatását célzó intézkedések. Franciaországban sok versenyző bírálta a Paul Ricard-versenypályát óriási aszfaltozott bukóterei miatt, amik nem büntetik kellőképpen a nyomvonalat elhagyókat, s olyan vitatható FIA-büntetésekhez vezetnek, mint amit Sergio Pérez vagy Daniel Ricciardo kapott. Ausztriában eközben a magasított kerékvetők borzolták a kedélyeket – főleg a csapatokét, akik nem örültek annak, hogy pár nap alatt több százezer eurós káruk keletkezett a folyton megsérülő és törő alkatrészek révén.
A versenyzők álláspontja viszont határozott volt. Ők inkább preferálják a valós fizikai pályahatárok alkalmazását, mint az aszfaltozott bukótéren elhelyezett bóják kerülgetését és a felfestések figyelését. Többen is jelezték az FIA felé, hogy a problémáknak legegyszerűbben azzal lehetne elejét venni, ha a régi módszerrel, kavicsággyal rettentenék el őket attól, hogy letérjenek a kijelölt pályáról.
Silverstone-ban kérésük nyitott fülekre talált. A szervezők az idei hétvégére növelték a kavicságyak számát és méretét. A 11-12-es kanyarok, vagyis a Maggots-Becketts kombináció jobb oldalán kavicságyra cserélték az aszfaltozott bukóteret, míg a 7-es kanyar kijáratánál, a Luffieldben közelebb hozták a kavicságy határát az aszfalthoz. Utóbbi részen a műfüves szakasz szélességét csökkentették, hogy a versenyzők ne fussanak szándékosan szélesre, mint az elmúlt években rendszeresen. Ha ezt megteszik, most bal kerekeikkel garantáltan a sóderbe kerülnek.
BREAKING NEWS
No es una fake news: En exterior T7 se ha aumentado la zona de grava. Ahora no podrán ir fuera limites pista.
Not a fake news: The gravel trap has been increased in exit T7. Now, they can’t drive off track. pic.twitter.com/ZfSstt9YDh
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 2019. július 10.
Sergio Pérez szerint üdvözlendő a szervezők és az FIA lépése, és ő most abban reménykedik, hogy más helyszínek is hasonló módszerekhez fognak folyamodni. „Így kéne kinéznie minden versenypályának! Manapság már nem is lesz károd abból, ha hibázol, ezért kavicságyakra van szükség, és a dolog el van intézve. Ez esetben megbosszulja magát a kicsúszás. A versenyzőn kell múlnia, hogy a határon legyen, és ha hibázik, akkor viselje annak következményeit” – vélekedett a Racing Point versenyzője.
A mexikói biztosra veszi, hogy az efféle módosítások nemcsak a versenyzők feladatát teszik egyszerűbbé, hanem az FIA-ét is, hiszen így nem lesz szükség annyi pályaszélesítéssel és -levágással kapcsolatos vizsgálatra. „Így mi nem engedhetünk meg magunknak annyi hibát. Manapság sok versenyző tér le a pályáról, rövidít le részeket, és semmi sem történik. Ennek nem így kéne lennie. És ez a versenybírák dolgát is csak bonyolítja” – érvelt a kavicságyak mellett Pérez.
További változtatás az idei évre teljesen újraaszfaltozott silverstone-i pályán, hogy az 5-6-os és a 14-15-ös kanyaroknál valamivel szűkebbé vált a pálya, a 7-es, a 9-es, a 14 kanyarok csúcspontjánál, valamint a 11-es kanyar kijáratánál pedig új kerékvetőket is elhelyeztek, akárcsak a 17-es kanyarnál.
En exterior T17 se ha instalado un doble kerb FIA/FIM en lugar de la banana. #BritishGP
At exit T17, a double FIA/FIM hace been installed, instead last year’s banana. #BritishGP pic.twitter.com/rtDpaKhX59
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 2019. július 10.
Otro cambio en el trazado. Se han añadido estas gepas de cemento en interiores de T7, T9, T14 y salida T11.
Another change to the track is the. addition of concrete humps at appex of T7, T9, T14 and Exit T11. pic.twitter.com/zsGA3AWhgl
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 2019. július 11.