Grosjean és a boxutcai baki: Ez kínos volt!

Kínosnak érezte Romain Grosjean, hogy a pénteki első szabadedzésen a boxutca kijáratánál falhoz csapta autóját. Sok hibája ellenére jó döntésnek találja, hogy visszatért az ausztráliai verzióhoz.

...és kívülről (Fotó: Formula1/Twitter)

Romain Grosjean ismert arról, hogy a legfurcsább helyzetekben is képes a legfurcsább hibákat elkövetni. Ütközött már falnak biztonsági autós fázis alatt (Baku), és fordult már „szembe” a mezőnnyel egy túlerőltetett kanyarvétel után a nyitókörben (Barcelona). Olyasmit viszont még nemigen láttunk tőle, amit pénteken a Brit Nagydíj első szabadedzésének elején.


A Haas versenyzője éppen a pályára tartott, amikor a boxutca kijáratánál, alacsony tempó mellett látszólag minden ok nélkül megpördült, és orral a szalagkorlátnak csapódott. Első szárnyát ott is hagyta, majd teljesített egy szégyenkört, mielőtt visszatért volna szerelőihez.


A versenyző a nap végén maga is elismerte, kellemetlen volt számára a baki. „A nap eleje kínos volt. Megnyomtam a boxutcai sebességkorlátozás gombját, a gumik még kissé hidegek voltak, a tapadás gyenge volt. És a következő, amire emlékszem, hogy háttal álltam. Nem volt valami jó érzés” – kommentálta a ciki jelenetet. „Kellemetlen pillanat volt, de már nevettünk rajta. És talán ezt is kell tenni.”




Romain Grosjean első szárnya (Fotó: XPB) Romain Grosjean első szárnya (Fotó: XPB)


„Ezek után visszatértünk a pályára, és folytattuk a programunkat. Volt egy kis problémám a hidraulikus rendszerrel délután, ami miatt fél órát vesztettem az edzésből, de amúgy sok értékes adatot gyűjtöttünk.”


Grosjean ezen a hétvégén más szempontból is sajátos utat jár. Miután a Haas versenyek óta nem tud egyről a kettőre jutni gumikezelési problémáival, és a Barcelonában autóra pakolt fejlesztésekkel ő sosem volt igazán elégedett, már hétvégék óta rágta a csapat fülét, hogy autójukat alakítsák vissza az év eleji állapotába. Günther Steinerék Silverstone-ra beadták a derekukat, így a fekete autó az ausztráliai verziójú csomaggal fut a teljes hétvégén, miközben Kevin Magnussen továbbra is az újításokat használja.




Romain Grosjean (Fotó: XPB) Romain Grosjean (Fotó: XPB)


A francia mindkét edzésen elmaradt csapattársától, a délutánin 0,7 másodperccel. Grosjean emellett számos alkalommal elhagyta a pályát is. Ezekből nem úgy tűnt, hogy a vezethetőség sokkal jobb lenne a régi csomaggal, ám ő mégis más véleményen volt. „Próbálunk mindent kiértékelni, amit eddig a szezon során csináltunk, és az autó érzésre jó. Visszatért az a jó érzés, amit az év elején tapasztaltam, amivel elégedett voltam. Voltak bizonyos korlátozó tényezők, amikre számíthattunk, például a széllel. Ezen a téren megfizetjük az árát a cserének, de az autó érzésre jó, sokkal jobb, mint az utóbbi időszakban volt, ami nagyszerű. De a teljesítmény nincs meg, erre számítani lehetett. A szél komoly tényező a csomagunk esetében. Most elemzünk, és próbáljuk a jó érzést jó teljesítményre váltani” – összegezte tapasztalataikat.


Hozzátette, ha a szélre érzékenyebb is, a gumikezelés szempontjából jobbnak érzi a régi verziót. „A hosszú etapon sokkal jobb volt a tempóm, és ez pozitívum. Eléggé kopott a bal első gumi, de mindenki másnál is. Érdekes lesz vasárnap. Kicsit túl sok az alulkormányzás, de egészen jó.”


Brit Nagydíj idotabla Boxutca magazin