Musorujsag
Élő Eredmények

Szeles Silverstone: „Teljesen idiótának tűntünk”

Szeles Silverstone: „Teljesen idiótának tűntünk”

Sky Sports, Motorsport-Total, Autosport
A szél játszotta a főszerepet a Brit Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén. A megszokottnál több vezetői hiba csak ízelítő volt abból, mennyire nehéz volt a versenyzők dolga.

Egykori világháborús katonai reptérként nem meglepetés, hogy a fennsíkon elterülő silverstone-i versenypálya időnként nagyon szeles. A pénteki nyitónapon különösen az volt, és ez rá is nyomta bélyegét a pályán zajló eseményekre. Főleg az amúgy a versenyzők kedvenc szakaszának számító Maggotts, Becketts, Chapel kanyarkombinációnál voltak zavaróak a hátulról és oldalról jövő viharos széllökések. Ezúttal nem is lelték örömüket e szakaszban a résztvevők. A második tréningen a tempós szakaszon sorra hagyták el az autók a pályát, hol csak a fűre, hol a kavicságyba is csúszva.

George Russell szerint már-már zavarba ejtő, hogy a mai F1-es autók mennyire érzékenyen reagálnak a légmozgásra. „Borzalmas volt odakint. A gond nem önmagában a szél volt, inkább a viharos lökések. Teljesen kiszámíthatatlan volt. Körről körre, kanyarról kanyarra változott. Sosem tudtad, mi fog történni. Engem és pár másik versenyzőt is megtréfált.”

„Ezek az autók annyira érzékenyek a szélre. Ez egyszerűen frusztráló. Délelőtt kicsúsztam, és mások is délután. Mindent a megszokott módon csinálsz, erre hirtelen elszáll az összes tapadás, kicsúszol. és teljesen idiótának tűnsz. Én nem szeretek kifogásokat keresni, de ennél jobbnak kéne lennie. Egyszerűen zavaró, hogy versenyzőként fogalmad sincs, mi lesz a kanyarban. De ez is része a munkának” – méltatlankodott a brit újonc.

Romain Grosjean (Fotó: MTI/EPA) Romain Grosjean (Fotó: MTI/EPA)

Tekintve, hogy a Williams eleve a mezőny leggyengébb autója, a legkevesebb leszorítóerővel és tapadással, Russellék helyzete valóban nem volt egyszerű. De a náluk jobb gépekben ülők sem maradtak végig a pályán. Az autó egyensúlyára és a gumik működésére panaszkodó Lewis Hamilton is többször járt a bukóterekben. „Elég szeles volt, viharos, szóval nem volt egy könnyű nap. Nem volt egyszerű, szenvedtem az autó hátuljával, és párszor ki is csúsztam. Itt sosem egyszerű, ha feltámad a szél” – állapította meg.

Romain Grosjean is jó pár hibát bemutatott (a boxutcán kívül is…), és arra panaszkodott, hogy az ausztráliai állapotába visszaalakított autója érzékenyebben reagált a szélre, mint Kevin Magnussené. „Ugyanaz volt, mint Bahreinben és Kínában, ahol szintén szeles volt az idő. Amikor nem fújt a szél, az autót egészen jónak éreztem, jobbnak, mint az újat.”

Nico Hülkenbergnek a gyorsköreit rontotta el a szél. „Kevés üzemanyaggal nagyon viharosnak éreztem. Különösen rossz köröm volt, és olyan volt, mintha meg akarná forgatni az autót – még az egyenesben is.”

Ha a körülmények nem változnak, a folytatás sem lesz egyszerű. Az időmérő edzésen (14:45, M4 Sport, élő), ahol a versenyzőknek csak egy-két lövésük van, erős szél esetén némi szerencsére is szükség lesz ahhoz, hogy igazán jó köridőt autózzanak.

Brit Nagydíj idotabla szombat vasarnap

Borítókép: Alexander Albon kicsúszása (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak