Bajban az egymást kiütő Haas-versenyzők: a főnök kiakadt!

Idén másodszor csattant a két Haas a versenypályán – Günther Steiner csapatfőnök még gondolkodik, mi legyen a szankció.

Romain Grosjean és Kevin Magnussen koccanása (Fotó: Formula1/Twitter)

Gyakorlatilag egyetlen körig tartott a Haas versenye a Brit Nagydíjon. Romain Grosjean és Kevin Magnussen már a rajt után egymásnak akaszkodott, a 4-es kanyarban összeütköztek, ami után hiába álltak ki javításra, később mindkettejüknek föl kellett adni a küzdelmet.


Az amerikai csapatnak nagyon nem hiányzott e totális katasztrófa. Futamok óta azon fáradoznak, hogy végre rájöjjenek, miért nem tudnak egyről a kettőre jutni autójuk fejlesztésével és visszatérő súlyos gumikezelési problémájukkal, ráadásul Silverstone-ban még főtámogatójuk, a Rich Energy belviszálya, valamint a Twitter-harcossá avanzsált Williams Storey őket célba vevő, gyerekes lejárató kampánya is borzolta a kedélyeket. Újabb nullázásukkal most csak „megerősítették” bajnoki utolsó előtti helyezésüket, a remélt válaszok helyett pedig foglalkozhatnak azzal, hogyan tegyenek rendet versenyzőik között.


És a mostani már nem is az első alkalom volt, hogy egymásnak feszültek a pályán. A Spanyol Nagydíjon szintén volt már egy ütközésük, ami Romain Grosjeannak több pozíciójába került. Akkor  a csapat közbelépett, és jelezte, több hasonló incidenst nem fog tolerálni.


Günther Steiner csapatfőnök szokásához híven nem fogta vissza magát a Silverstone-ban történtek után. „A két versenyzőnk semmi mással nem tudott hozzájárulni a küzdelmünkhöz, csak egy lapáttal, amivel még mélyebbre ásták a gödröt, amiben éppen csücsülünk” – fogalmazott szarkasztikusan az olasz. „Nem elfogadható, ami történt. Barcelona után világosan megmondtam nekik, hogy mit nem tehetnek. Nehéz helyzetben vagyunk jelenleg, nem tudjuk megfelelően működtetni az autónkat. Mindenki keményen dolgozik, hogy kimászhassunk ebből a gödörből, szinte a lehetetlennel próbálkozunk, erre amikor esélyünk nyílna, hogy pontokat szerezzünk, vagy hogy legalább tanuljunk valamit, amivel előreléphetünk, ők ilyesmit tesznek. Ehhez nem is kell hozzáfűznöm semmilyen magyarázatot.”




Fotó: Formula1/Twitter Fotó: Formula1/Twitter


Steiner kiemelte, még csak nem is foglalkozik annak kérdésével, ki mennyire volt hibás a balesetben. „Mindketten bajban vannak. Nem kívánok belemenni ebbe. Itt a csapat számít. Ők legfeljebb egy helyezést vesztettek volna, mi viszont két autót vesztettünk el.”


Elárulta, Barcelona után abban állapodtak meg, hogy csaták esetén a vesztésre álló félnek vissza kell vennie, és amennyiben a csapat úgy ítéli meg, hogy a pozíciót nyerő jogtalanul vagy sportszerűtlenül előzött, csapatutasítással tesznek igazságot közöttük. „Barcelona után azt mondtam nekik: ha tudod, hogy igazad van, de látod, hogy veszíteni fogsz, akkor engedd el. Az egyértelmű utasítás az volt, hogy ha valakinek föl kell adnia a pozícióját, de neki van igaza, akkor mi később rendezzük ezt a versenyen.”


Grosjean és Magnussen a rajt után nyilvánvalóan megfeledkezett a házirend ezen pontjáról. Kérdés, lesz-e ennek most következménye, és ha igen, mi. „Még nem tudom” – felelte Steiner. „Alszom még rá egyet. Le kell higgadnom, aztán kitaláljuk a megoldást. Az én munkám arról szól, hogy megoldásokat találjak, amik előrébb visznek bennünket. Mint mindig, most is keresztül fogom vinni ezeket. Egy csapat vagyunk, mindenki a csapatért dolgozik, és nem önmagáért.”


A csapatfőnöknek az ígéretes versenytempójuk alapján meggyőződése, hogy sok pontot szerezhettek volna a versenyen. „Elég csak megnézni, hol ért célba Carlos Sainz (6. hely, a szerk.). A hosszú etapunk jobb volt az övénél. Ez egy nagy esély volt, és ezt tudtuk is. Ezért dolgoztunk egész pénteken. Erre csak úgy elszórjuk. Ez egy kihagyott lehetőség volt.”


És kihagyott az autó megértése, fejlesztése szempontjából is. Silverstone-ban Grosjean visszatért a csapat ausztráliai aerodinamikai csomagjához, miközben Magnussen a legutóbbi fejlesztéseikkel versenyzett. Az összevetéssel arra próbáltak rájönni, hol csúszott hiba a fejlesztési munkába, pontosabb válaszokat pedig a két csomag versenyteljesítményétől vártak volna.