Folytatódik a Haas szponzorügye

Egyre bizarrabb a Haas és a Rich Energy között, valamint a főszponzor vezetőségén belül zajló huzavona. Legutóbb egy hivatalosnak tűnő dokumentum jelent meg a cég közösségi oldalán, mellyel annak kezelője azt hivatott bizonyítani, valóban megszűnt az együttműködés.

Haas (Fotó: XPB)

Az energiaitalosok oldalán a brit hétvége előtt jelent meg egy üzenet, mely szerint megszüntették a Haasszal való együttműködést, mivel a csapat a vártnál sokkal gyengébben teljesít. Az istálló később jelezte, továbbra is szponzorának tekinti a céget, ami aztán hivatalos közleményben magyarázkodott: álltásuk szerint a sokat idézett üzenet „egy dolgozó rosszindulatú magánakciója” volt.


Ez a dolgozó feltehetően az ügyvezető, Williams Storey, akit a vezetőség „el szeretne távolítani” pozíciójáról. Ő eközben továbbra is kezelője a szóban forgó közösségi oldalnak, ahol valóságos lejárató kampányba kezdett a Haas ellen.




William Storey (Fotó: XPB) William Storey (Fotó: XPB)


Itt legutóbb egy hivatalosnak tűnő dokumentumot jelentett meg, mellyel bizonyítani akarja, hogy a „Haas nyilvánosságot kapó hazugságaival” ellentétben a felek valóban felbontották együttműködésüket, amire a csapat is rábólintott. A levél, melyben erről írnak állítólag az istálló jogi ügyeit intéző cégtől érkezett.


A szövegből kiderül, a Haas ugyan elfogadta a kilépést, de ezért cserébe kártérítést követel, nem kevesebb, mint 35 millió angol fontot, ami a 2019-es év második felére, valamint a 2020-as és a 2021-es szerződésre járó szponzori pénzeknek felel meg.


A fizetési határidő a dokumentum szerint július huszonötödike (a Német Nagydíjat megelőző csütörtöki nap). Amennyiben eddig nem kapja meg a kért összeget, a csapat feltehetően jogi eljárást indít főszponzora ellen. Hogy ez, és a dokumentum maga mennyire valós Storey kampányának fényében kérdéses. Ami a Haast illeti, ők még nem kommentálták a levél nyilvánosságra hozatalát.




Fotó: XPB Fotó: XPB