Nehéz követni, hogy áll a Haas és a főszponzor szerződés körüli vitája, az első, az egyezség felbontásáról szóló bejegyzést követően ugyanis az energiaitalosok jelezték, az üzenet egy „rosszindulatú alkalmazott magánakciója” volt, akit igyekeznek eltávolítani pozíciójából, a Rich Energy közösségi oldalán viszont több hasonló poszt is megjelent a napokban.
Ezek mögött feltehetően William Storey áll, aki az ügy kapcsán palotaforradalmat emlegetett, és megjegyezte, ő rendelkezik a Rich Energy vagyonával, valamint élvezi a részvényesek támogatását. Egyelőre tehát az sem tiszta, hogyan áll az ügyhöz a főszponzor…
Ami a Haast illeti, ők lényegesen kevesebb alkalommal kommentálták a történteket, csapatvezetőjük, Günther Steiner pedig a napok óta tartó lejárató kampánnyal kapcsolatban is higgadtan, célratörően nyilatkozott. „Nem foglalkozom vele. Ha felnézek a Twitterre, érzem, hogy már elmúltam 50, már nem az óvodában vagyok. Több problémája is van, hogy őszinte legyek, és jobban tenné, ha ezekre figyelne, nem arra, hogyan kezdtük a futamot” – jegyezte meg.
Ami a problémákat illeti, a Haasnak is vannak nehézségei, eredményeik ugyanis elmaradnak a várttól, a gyengélkedés pontos okát pedig nem sikerült megtalálni. Hogy adatokat gyűjtsenek, melyek közelebb vihetik őket a megoldáshoz, Silverstone-ban két specifikációjú autót használtak: Romain Grosjean az ausztráliai fejlesztésekkel ellátottat, Kevin Magnussen pedig a legújabbakkal felszereltet.
Steiner ezzel kapcsolatban már az időmérő után elhintette, lehet a Német Nagydíjon is folytatják a vizsgálódást, hiszen még több adatra van szükségük (tehát ott is kétfajta autót használnak majd). Azt követően, hogy a futamon mindkét pilóta hamar kiesett – ráadásul egymással ütköztek –, nem lenne meglepő, ha végül úgy döntenének, tényleg meghosszabbítják a „kísérletet”, versenykörülmények között ugyanis nem tudták összevetni a két specifikációt.