Így lehet eljutni pár hét alatt a kíméletlen kritikáktól a dicséretig. Sebastian Vettel Kanadai Nagydíjon kapott büntetése után még az egész boxutca a Forma–1 túlszabályozottsága miatt háborgott, a versenyzők meg azon csodálkoztak, vajon az FIA miért feledkezett meg év elején tett azon ígéretéről, hogy elnézőbb lesz velük szemben, és csak a kirívóan súlyos estek ellen lép föl. Több mint egy hónappal később a Brit Nagydíjat követően már azért dicsérik a szövetséget, hogy végre belátta, a sport érdekében hagyni kell, hogy a versenyzők a pályán rendezzék le a pozíciók sorsát, akár a határokat feszegető keménységgel is.
A kettő között sok minden történt a szabályvita terén, és azt hihetnénk, az FIA bölcs belátásra jutott a nagy nyomás miatt, ezért változtatott filozófiáján. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is emiatti örömét fejezte ki. „Ez nagyszerű versenyzés volt” – mondta Max Verstappen és Charles Leclerc körökön át tartó birkózására utalva, melynek során hiába volt még pályaelhagyásuk is, még csak vizsgálat sem indult miatta. „Jól szórakozott a közönség is. Mindketten szélesre futottak egy kicsit az utolsó kanyarokban, de ez kemény, sportszerű küzdelem volt, és ezt jó volt látni.”
Hozzátette, az éppen Silverstone-ban véglegesített versenyigazgató, Michael Masi is dicséretet érdemel, amiért ezúttal nem érezte szükségét, hogy a Verstappenékéhez hasonló határeseteket a sportbíróság elé küldje kivizsgálásra. Ám Masi hárította ezt, mondván, nem csak ő indítványozhatja egy incidens kivizsgálását, a bíróság tőle függetlenül is megteheti ezt.
Emellett azt is tagadta, hogy az FIA bármennyit is változtatott volna szemléletmódján, és hirtelen a szabadabb versenyzést kezdte pártolni. „A ’hagyjuk őket versenyezni’ filozófiát egész évben alkalmazzuk. A pálya karakterének köszönhetően valóban több kerék a kerék elleni akció volt, de minden ugyanolyan, mint előtte volt, és pontosan ugyanúgy ítélkezünk. Talán a pálya miatt most jobban kijött a ’hagyjuk őket versenyezni’ szemléletmód, de pontosan ugyanilyen módon alkalmaztuk egész évben.”
Tekintve, hogy Daniel Ricciardót Franciaországban még megbüntették pályaszélesítéssel véghez vitt előzéseiért, most az FIA szemet hunyt afölött, hogy Verstappen Leclerc előzése közben most ugyancsak elhagyta a pályát. Masi szerint a magyarázat erre nem a szemléletváltás, hanem az, hogy a mostani eset nem volt problémás. „Ha gond lett volna, garantálom, hogy a csapat panaszt is tett volna miatta egyből.”
Ugyanezzel érvelt akkor is, amikor arról kérdezték, mit szól hozzá, hogy a Ferrari és Charles Lerclerc is következetlennek nevezte őket a Verstappennel történt ausztriai ütközésük ügyében hozott ítélet miatt. „A versenyzői eligazításon nem is volt vita e témában. Ha a versenyzőknek kérdésük van, higgyék el, azt föl is teszik. És ha valamit tisztázni akarnak, sosem fogják vissza magukat. Most semmilyen kifogás nem volt.”
Leclerc a sajtónak mégis beszélt arról, nem érzi következetesnek, hogy az FIA a korábbi esetekben görcsösen ragaszkodott a szabályzat pontos szövegéhez, Spielbergben viszont büntetlenül hagyta az őt a pályáról kiszorító Verstappent. Ugyanakkor panaszkodás helyett ő inkább a versenyzésre helyezte a hangsúlyt, megfogadta, hogy az új irányelveknek megfelelően mostantól keményebb lesz, és ennek vége lett az utóbbi évek egyik legnagyszerűbb csatája Verstappennel.
Azt követően Horner mellett mindkét érintett versenyző azt nyilatkozta, tetszik neki, hogy az FIA ezúttal nem szólt közbe, és feszegethették a határokat. De még a Mercedest irányító Toto Wolff is ezen az állásponton volt. Szerinte egy kis piszkos versenyzés sem árt az F1-nek. „Csapaton belül nem szeretnék ilyet látni a versenyzőim között, de kétségem sincs afelől, hogy ezek a fickók tudják, hogyan kell küzdeniük egymással. Valtteri és Lewis tisztelték egymást a pályán, ahogy azon kívül is teszik, de amikor egy másik csapat tagjával harcolsz, normális, hogy messzebbre mész ennél. Nagyszerű küzdelem volt a két fiatal között, nagyon szórakoztató, és senki sem állíthatta, hogy ez nem volt kemény védekezés, de nem volt piszkos játszma.”
„Azt hiszem, más versenyzőknél is láthattuk, hogy a határon voltak ilyen szempontból. Mindig van az emberben egy kis mocsokság, és ezt szeretnénk is viszontlátni. Ilyen a versenyzés, és jó, amikor két versenyző egymásnak feszülhet. Csak ne csapattársak között történjen ilyesmi” – mondta Wolff.
Masinak ellentmondva ő úgy véli, az ausztriai Verstappen-ítélet fordulópontot hozott az ítélkezésben, és ennek folytatása volt, hogy most Silverstone-ban is messzebbre mehettek a versenyzők. „Igen, egyértelmű volt, hogy a mostani Leclerc, Verstappen esethez ugyanúgy viszonyultak, mint az ausztriaihoz, és hogy engedélyezték a kemény küzdelmet. Ki lehet tolni a másikat a kanyar kijáratánál. Ezt a legtöbb sorozatban hasonlóan engedik. Mind ezt akarjuk látni. Kemény versenyzés ez, de erre van szükség.”