Rá sem ismert Gaslyra a Red Bull Silverstone-ban

Más versenyzővé vált Pierre Gasly a Brit Nagydíjon főnökei szerint, és e fordulatot nem a technikai irányváltással, hanem az új hozzáállással érte el.

Pierre Gasly (Fotó: Red Bull)

Jelképes jelenet volt, amikor Pierre Gasly a Brit Nagydíj 13. körében váratlanul és pimaszul bebújt Sebastian Vettel mellé a hármas kanyarban, és agresszíven megelőzte őt. A hétvégét megelőzően a gödörben magát egyre csak mélyebbre taposó franciát Helmut Marko nyíltan kritizálta, és többek között azt is a szemére vetette, hogy Ausztriában körökön keresztül képtelen volt túljutni Kimi Räikkönenen és Lando Norrison, pedig ők csak középmezőnybeli autókban ülnek. A tanácsadó megállapította, Gasly túl körülményes, és ideje lenne megtanulnia, hogyan kell előzni, s közben határozottnak lenni. E silverstone-i manőverével pontosan azt tette, amit Marko addig hiányolt tőle.


És igaz ez az egész hétvégéjére is, amelyen idén először igazán versenyképesnek bizonyult, még csapattársához, Max Verstappenhez viszonyítva is. Mindhárom szabadedzést a holland előtt zárta, és bár az időmérőn újra tizedekkel kapott ki tőle, majd a versenyen is csak egy balesetnek köszönhette, hogy jobb pozícióban ért célba, összességében most először hozta azt a teljesítményt, amit a Red Bull év eleje óta vár tőle. Negyedik helye egyéni csúcs számára az F1-ben, és egy jókora löket is az önbizalmának.


Miközben a versenyző azt mondta, Ausztria után alaposan kielemezték a mérnökökkel a gyenge teljesítményének okát, és komoly változtatásokat hajtottak végre az autón és a hétvégi szemléletmódjukon is, Christian Horner szerint nem technikai háttere volt a tapasztalt fordulatnak, hanem pszichés. „Pierre egész hétvégén jó munkát végzett. Ausztria után lapozott egyet. Az egy nagyon kemény hétvége volt számára, de Silverstone-ba érkezve összeszedett volt, nem aggódott amiatt, mit csinál a csapattársa. Egyszerűen visszatért az alapokhoz, és mintha egy másik versenyzőt láttunk volna egész hétvégén” – méltatta az előrelépését a csapatfőnök.




Pierre Gasly (Fotó: Red Bull) Pierre Gasly (Fotó: Red Bull)


„Már az első szabadedzéstől versenyképes volt, erre építkezett a második edzésen és a három időmérős szakaszon is, és a versenyen ismét jól teljesített. A futam alatt megelőzte Sebastiant, keményen csatázott Charles Leclerc-rel, és nagyon jól vezetett. Ez nem igazán a beállításokon múlt. Egyszerűen más hozzáállással vágott neki a hétvégének, és ez egyértelműen segített neki a versenyképessé válásban.”


Negyedik helye után most a szigorú Marko is jókat mondott versenyzőjéről. Tőle már az is bóknak számított, hogy „elfogadhatónak” ítélte a korábban szerinte „elfogadhatatlan” teljesítményt nyújtó francia produkcióját. Abban pedig egyetértett Hornerrel, hogy ez fejben dőlt el. „Már az elejétől kezdve nem erőlködött azon, hogy gyorsabb legyen Verstappennél. Rájött, hogy a vezetésre kell koncentrálnia, nem a technikában kifogásokat keresnie. Megcsinálta, és máris jó eredményt ért el” – értékelt Marko.


Gasly a csapatát ezúttal csak egyetlen alkalommal bosszantotta föl kicsit: amikor a biztonsági autós fázis alatt megejtett kerékcseréjével Max Verstappen mögé került. A hollandot akkor újra nagy erőkkel szorongatta Charles Leclerc, ezért az eltérő taktikájukra hivatkozva (Gasly nem cserélt kereket a biztonsági autó idején) mérnöke egy körön belül háromszor tett utalást Gaslynak a csapatrádión keresztül, hogy engedje el csapattársát, ám ő még csak nem is válaszolt. Tegyük hozzá, az utasítása  nem volt teljesen egyértelmű, mivel azt mondta neki, ha támadja őt Verstappen, akkor ne tartsa föl, nem azt, hogy föltartás helyett engedje el.


Végül Hornernek kellett közbeavatkoznia, aki nyílt csapatutasítást adott ki – erre a francia egyből félre is állt a Stowe-kanyarban, megnyitva az utat Verstappennek a „végzete”, a nem sokkal később belerongyoló Sebastian Vettel felé…