A McLaren korábbi emberét szemelheti ki megmentőnek a Williams?

A McLarent elhagyó mérnök is esélyes lehet arra, hogy hosszabb távon átvegye Paddy Lowe technikai igazgató szezonkezdés előtt megüresedett helyét a Williamsnél.

George Russell (Fotó: XPB)

A Brit Nagydíj előtt a McLaren hivatalossá tette, hogy a csapatukhoz 2018-ban átmenetileg visszatérő Pat Fry elhagyta Wokingot. Váratlanul nem jött a bejelentés, hiszen amikor 2018 végén jelezték, hogy az első velük töltött időszaka óta a Ferrarit és a Manort is megjáró mérnök újra szerepet vállalt náluk, azt is tisztázták, hogy ő csak amolyan átmeneti kisegítő, amíg valódi technikai igazgatójuk, a Toro Rossótól érkező James Key munkába nem áll.


Key azóta átvette a stafétát, így Fry feladatát elvégezve ismét búcsút intett a brit istállónak. Jelenleg a szerződésében előírt kényszerszabadságát tölti. „Tekintettel arra, milyen jelentős szerepet töltött be Pat a csapatunknál, egyszerűen muszáj volt szabadságolnunk őt, hogy védjük a csapat szellemi tulajdonát” – indokolta lépésüket Andreas Seidl csapatfőnök, aki Key után állt csak munkába a McLarennél.


Arról már nem árult el részleteket, hogy az előzetes terveik mellett volt-e egyéb oka is Fry távozásának, így az sem derült ki, kapott-e konkrét ajánlatot valamely másik csapattól. A pletykák szerint viszont van rá esély, hogy Fry a Williamsnél kössön ki, amely csapat év eleje óta technikai igazgató nélkül dolgozik. A szerepkört korábban betöltő Paddy Lowe-t az autó megcsúszott gyártása miatt még az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt felállították, nemrég pedig hivatalosan is elvált a felek útja.


Claire Williams helyettes csapatfőnök Ausztriában még állította, a látszólagos űr ellenére nem terveznek új embereket szerződtetni technikai részlegükre, melyet jelenleg háromfős csoport irányít, a főmérnök Dave Robsonnal, a főtervező Adam Caterrel és az aerodinamikai részleget vezető Doug McKiermannel. Fry szabaddá válása ugyanakkor kézenfekvő lehetőség a csapat előtt, így össze is boronálták őt Grove-val.




Pat Fry (Fotó: XPB) Pat Fry (Fotó: XPB)


Williams nem erősítette meg, hogy fölajánlották a technikai igazgatói posztot Frynak, ugyanakkor elismerte, nyitottak az erősítésre. „Mint azt mindenki tudja, a helyzetünket Paddyvel lezártuk, és most vizsgáljuk, milyen mérnöki struktúra lenne a legjobb a csapat fejlődéséhez. Ha ez azt jelenti, hogy új technikai vezetőre vagy technikai igazgatóra lesz szükségünk, akkor szerződtetni fogunk egyet. De a mérlegelés folyamata még tart. A lényeg, hogy a maximálisan a feladathoz illő személyt találjuk meg, és ne kapkodjuk el a döntést. Mihelyst döntést hozunk, tudatni fogjuk azt” – ígérte.


Pat Fry tehát esélyes lehet a pozícióra. Az 55 esztendős britnek komoly tapasztalata van már a Forma–1-ben, pályafutása során élcsapatoknál éppúgy dolgozott, mint kicsiknél. 1993-ban a Benettonnál kezdett, majd a McLarenhez került, ahonnan 2010-ben a Ferrarihoz került. A sikerek elmaradása után sok kollégájával együtt neki is távoznia kellett Maranellóból. Szakításukra 2014 után került sor, majd rövid ideig (a csapat megszűnéséig) a Manor-istállót segítette technikai igazgatóként, 2018 végén pedig pár hónapig kitöltötte az űrt, amíg James Key munkába nem állt a McLarennél.