Egyedi festéssel ünnepli az autóversenyzés 125 évét a Mercedes

A motorsport 125 évét és saját 200. F1-es versenyét ünnepelve a Mercedes egyedi festéssel fog rajthoz állni a hétvégi Német Nagydíjon.

Fotó: Daimler Benz

Napra pontosan 125 éve annak, hogy 1894. július 22-én útnak indították az első európai autóversenyt Párizs és Rouen között. A francia Petit Journal című lap által kiírt 127 kilométeres távú versenynek 14 benzinmotoros és 7 gőzhajtású autó vágott neki, kilenc résztvevő a Gottlieb Daimler által terezett 3,5 lóerős két hengeres V-motort használt. Az ez alkalomból idén az autósportos jelenlétének 125. évét ünneplő Mercedes hazai versenyén, a Német Nagydíjon is megemlékezik majd a mérföldkövet jelentő eseményről, s ezért egyedi festéssel fogja indítani autóit Hockenheimben.


„Az idei verseny nagyon különleges esemény lesz. Mi vagyunk a főszponzorai a Mercedes-Benz Német Nagydíjnak, ez lesz a Mercedes kétszázadik versenye a Forma–1-ben, és még egy figyelemreméltó évfordulót is ünnepelni fogunk Hockenheimben: a motorsport 125 évét” – bocsátotta előre Toto Wolff csapatfőnök.




Gottlieb Daimler és fia, Adolf (a kormánynál) az általuk gyártott egyik motoros kocsin (Fotó: Daimler Benz) Gottlieb Daimler és fia, Adolf (a kormánynál) az általuk gyártott egyik motoros kocsin (Fotó: Daimler Benz)


„1894-ben a világ első autóversenyét rendezték Párizs és Rouen között, és a győztes gépet egy Gottlieb Daimler által gyártott motor hajtotta. Ez volt annak a nagy motorsportos hagyománynak a kezdete, ami azóta is folytatódik, és aminek büszkén írjuk az újabb fejezeteit. Ennek köszönhetően egy különleges festéssel fogunk most versenyezni, hogy tisztelegjünk a múltunk előtt.”


Hogy pontosan mi fog változni az autón, arról Wolff még nem árult el részleteket, némi ízelítőt viszont már kaptunk: a csapat közösségi oldalán logót cserélt, és egy régi időket idéző Mercedes-emblémát tett közzé.




A Mercedes méltóbb módon nemigen ünnepelhetne 2019-ben, mint a fennállása talán legdominánsabb szezonjával. Idén a tízből eddig csak egy versenyt nem ők nyertek, újabb bajnoki győzelmük és a Ferrari rekordjának megdöntése kapcsán pedig már inkább csak az a kérdés, mikor válik biztossá.


Elbízni magukat viszont nem akarják, és a hazai versenyük kapcsán sem abból indulnak ki, hogy csak be kell húzniuk az újabb győzelmet. „Miközben a pályán kívül sok minden történik, mi elsődlegesen a pályán nyújtott teljesítményünkre összpontosítunk. Az időjárás-előrejelzés azt mutatja, nagy lesz a meleg, ami Ausztriában nagy kihívást jelentett számunkra, szóval ébernek kell lennünk. Spielberghez hasonlóan Hockenheim is elég rövid pálya, ami csökkenteni fogja a csapatok közötti különbségeket. Szerényen dolgoznunk kell tovább, hogy elérhessük a lehető legjobb eredményt” – intette óvatosságra az övéit Wolff.


Ami az ausztriai hűtési problémáikat illeti, James Allison technikai igazgató egyébként Silverstone-ban jelezte, már van megoldásuk, amellyel javíthatják a hűtőrendszerük hatékonyságát, s amely reményeik szerint elejét veszi a Red Bull Ringen látottak megismétlődésének.