Ferrari: Nem a Pirellit hibáztatjuk, de jobb lenne a régi gumikkal

Bár sokat kritizálta a Mercedesnek kedvező 2019-es gumikat, és a váltás mellett lobbizott, a Ferrarinak nem állt szándékában támadást indítani a Pirelli ellen.

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

Az eddigi eredmények és számos jel is arra utal, hogy a Mercedes idei dominanciájának egyik meghatározó tényezőjét a gumik 2019-es módosítása jelenti. Az abroncsok futófelülete 0,4 milliméterrel vékonyabb, mint a múlt évben volt, ami a melegítési és hőtartási sajátosságok szempontjából kapóra jött a papucsokat tavaly még rendszeresen túlmelegítő csillagosok számára.


A Ferrari ezzel szemben egész évben bajlódott a gumikkal. Miközben a Mercedes nagyobb leszorítóerőre törekedett új autójával, ami összhangban volt a gumik átalakulásával, a vörösök az ellentétes irányba indultak el, és most túl alacsony leszorítóerőjük köti meg a kezüket. Lobbiztak is a Red Bull-lal azért, hogy a második félévben „a sportág érdekében” térjen vissza az F1 a 2018-as gumiverzióhoz, ám Ausztriában hivatalos szavazáson dőlt el, hogy erre nem került sor.


Mattia Binotto igyekezett hangsúlyozni, hogy bár nem elégedettek az idei gumihelyzettel, nem hibáztatják a Pirellit miatta. „A Pirelli fejleszti a gumiját, és semmi kétség, hogy a tőle telhető legjobb munkát végzi. Valamennyi csapat részvételével egész éven át tesztelnek, és Abu-Dzabiban volt egy közös teszt is, amikor mindenki kipróbálhatta a majdnem véglegesített következő évi gumiváltozatokat. Mi nem hibáztatjuk a Pirellit, ők mindent megtesznek, amit tudnak. És csapatként változást csakis akkor tudnánk elérni, ha a csapatok hetven százaléka egyetértene velünk” – fogalmazott a szakember.




Fotó: XPB Fotó: XPB


Hozzátette, részükről lezártnak tekintik a gumivitát – legalábbis az idei évre vonatkozóan. „A történetnek már vége. De már Ausztria előtt vége volt, mivel amikor többségi szavazás kell egy változtatáshoz, véleményem szerint nincs esély változtatni. A Ferrari ezt sajnálja, mert úgy véljük, hogy a show szempontjából jobb lett volna változtatni. És szerintem az eljárás folyamatán is lehetne javítani, mert a szezon során nincs szavunk a gumik specifikációját illetően, egyedül akkor, ha a többség a változtatásra szavaz. Az FIA-nak ezen el kellene gondolkodnia.”


Binottót arról is kérdezték, miért tartanák jobbnak a 2018-as gumikat a sportág szempontjából. „Ha megnézzük, idén sok csapatnak okozott gondot a gumik fölmelegítése. A működési tartományuk nagyon szűk, és ha kicsúszol belőle, rosszabb lesz a teljesítményed. Ez növeli a különbséget a legjobb és a leglassabb csapatok között. Ha növelnék a futófelület vastagságát, egyszerűen csökkenne ez a különbség, vagy legalábbis segítség lenne a jelenleg nehezen boldoguló csapatok számára. Ez kiegyenlítettebb versenyzést hozna” – érvelt a Ferrari csapatának első embere.


A gumicsere mellett érvelő Red Bull Ausztria óta egyébként nemcsak autójával, a gumikezelés terén is látványos előrelépést ért el. A Ferrarinak eközben a legutóbbi két versenyen meggyűlt a baja a gumik életben tartásával, és tempójuk emiatt már nemcsak a Mercedesétől, az energiaitalosokétól is elmaradt.