Folytatja különös „kísérletét” a Haas

A Német Nagydíj hétvégéjén is folytatja a Silverstone-ban elkezdett összehasonlítást a Haas-istálló: Romain Grosjean ezúttal is az ausztráliai fejlesztésekkel gyűjti majd az adatokat, míg Kevin Magnussen egy teljesen új csomaggal kísérletezik.

Kevin Magnussen (Fotó: XPB)

A vártnál gyengébben teljesítő amerikai alakulat a Brit Nagydíj előtt döntött úgy, a problémák felkutatása és javítása érdekében két eltérő specifikációjú autót küld pályára, hogy adatot gyűjtsön a régebbi és az új csomag viselkedéséről is. A régebbi csomagot Grosjean kérte, aki saját elmondása szerint sokkal magabiztosabban érezte magát az autóban, amikor még azt használták.


Versenykörülmények között azonban nem tudtak megfelelő mennyiségű adatot gyűjteni, pilótáik ugyanis ütköztek az első körben, ennek hatására pedig hamar fel kellett adniuk a futamot. Annyira tehát nem meglepő, hogy Németországban is folytatják a „kísérletet”.




Kevin Magnussen (Fotó: XPB) Kevin Magnussen (Fotó: XPB)



A felállás azonban némileg változni fog: míg Grosjean ismét az ausztráliai csomagot használja, Magnussen egy teljesen újjal próbálkozik majd, ami a remények szerint javít az autó vezethetőségén és több leszorítóerőt biztosít majd. „Változtatunk egy kicsit a gépen” – kezdte a csapatvezető, Günther Steiner. „Nincs konkrét terület, amit megcéloztunk. Összességében szeretnénk jobbá és könnyebben vezethetővé tenni az autót, és szeretnénk több leszorítóerőt.”


„Megpróbáljuk majd jobban munkára bírni a gumikat. Jelenleg ennél többet nem fejlődhetünk. A megfelelő működési tartományba szeretnénk jutni a gumikkal, és ennek köze lehet a leszorítóerőhöz is” – magyarázta a tapasztalt szakember.


Magnussen az új csomag kapcsán elmondta, reményei szerint nemcsak több választ, több teljesítményt is kapnak általa. Ami Grosjeant illeti, ő kiemelte, a Silverstone-ban kezdődő összehasonlítást eddig pozitívnak tartja. „Amikor Barcelonában bevetettük az újításokat, már péntek este vissza akartam váltani. Nem éreztem jól magam az autóban, főleg a gyorsabb kanyarokban. Most, hogy visszatértünk az ausztráliai csomaghoz, jobban éreztem magam a volán mögött. Ez is bizonyítja, hogy valami nem működött a fejlesztésekkel. Persze ez a csomag sem tökéletes. Kevesebb vele a leszorítóerő, de összességében stabilabb az autó” – mondta a francia.




Romain Grosjean (Fotó: XPB) Romain Grosjean (Fotó: XPB)