Bár Ausztriában megszerezték első győzelmüket a 2015-ös visszatérés óta, és a Red Bull-lal való együttműködés még csak az első évében jár, fölmerült, a Honda kár le is állíthatja a Forma–1-es projektet, ha a vezetőség a szerepvállalás ellen szavaz (győzelmük, a hírek szerint egy jó érv lehet a maradás mellett, és segítheti is az azért lobbizókat).
Amennyiben távoznak, a Red Bull bajba kerül, hiszen két csapata is motorszállító nélkül marad, a Mercedes és a Ferrari pedig többször jelezte, ha nem muszáj (nem kötelezik őket szabályokkal) nem adnak motorokat a bikásoknak, a Renault-val pedig továbbra is hideg a kapcsolatuk…
Amennyiben a Honda lelép, a csapatnál jelenleg főszponzorként jelenlévő, és a Red Bull-lal egyébként több projekten is közösen dolgozó Aston Martin lehet a „megmentő”, a cég ugyanis kész lenne motorszállítóvá válni. Ők egyébként korábban is komolyabban gondolkodtak már az F1-es szerepvállaláson, ám a csapatindítás ötletét végül a magas költségek miatt elvetették.
„Hogy szeretnénk-e technikailag nagyobb szerepet vállalni az F1-ben? Nos, ez attól függ” – nyilatkozta az Aston Martin ügyvezetője, Andy Palmer. „Egyértelmű, hogy a pont, ahol mi bekapcsolódhattunk volna a körforgásba, az a motorszállítás volt. Szerintem a kérdés az, hogy a Honda folytatja-e az erőforrásra fejlesztését” – tette hozzá a szakember, aki többször elmondta már, ő maga pártolja az Aston F1-es, és motorsportos szerepvállalását.
„Egyértelmű, hogy nekik sokkal több pénzük és erőforrásuk van ahhoz, hogy betöltsék ezt a szerepet. Mi addig egészen biztosan nem fogunk erőlködni, amíg tart a Hondával való kapcsolat. Örülünk ennek a kapcsolatnak, és örülünk, ha folytatódik. De senki sem tudja, milyenek lesznek a szabályok 2021 után, és ki fog részt venni a bajnokságban. Mi készen állunk, de közben reméljük, a Honda marad” – zárta gondolatát.