Jók voltak a kilátásai a Ferrarinak a Német Nagydíj időmérő edzése előtt, hiszen mindegyik szabadedzés az ő elsőségükkel zárult, Sebastian Vettelnek viszont meg sem adatott a lehetőség arra, hogy bármilyen hasznot húzzon csapata kivételes versenyképességéből. És ezt csak tetőzte, hogy hazai pályán történt mindez.
Vettel a Q1- rajtja után már első pályára hajtásakor jelezte, valamin nem stimmel az autójával. Erővesztést érzett már abban a pillanatban, hogy kigyorsított a boxutcából, és felváltott négyes fokozatig. A rádión még azt is közölte, hallja, hogy szökik a levegő egy szelepnél. Döcögős köre után visszatért a boxba, autójáról lekerült a motorborítás, és már ki sem jöhetett újra. Mért kör nélkül, az utolsó rajtkocka birtokosaként zárta a kvalifikációt, melyen a pole-ért tervezett küzdeni.
„Nem tudom, mi történt, valami a turbóval” – nyilatkozta az M4 Sport mikrofonja előtt a négyszeres világbajnok. „Nagyon csalódott vagyok, mert jó volt az autó. Nagy esélyt vesztettem el, de remélem, holnap kapok még egy nagyobbat.”
Nem a mostani volt az első alkalom idén, hogy Vettelt időmérő közben hagyta cserben a technika. Ausztriában legalább a Q3-ig elmenetelt, és ott maradt időeredmény nélkül, miután pneumatikus hibáját nem tudta orvosolni a szerelőcsapata a kevés idő alatt. Vettel a 2017-es Maláj Nagydíj óta először búcsúzott a Q1-ben, és pályafutása alatt először szorult ki a top tízből Hockenheimben.
Nehéz vasárnap délután vár rá a pályán, amelyen átok ül rajta, és amelyen még sosem tudott nyerni. „Várom a versenyt, de nyilván jobb lenne az elejéről rajtolni a vége helyett” – kesergett.
Vettel ekkor még nem tudta, nem sokkal később csapattársa, Charles Leclerc a Q3-ra fordulva hasonlóan jár. A monacói autóját a Q2 végén kezdték vizsgálni, majd őt is kiszállították a gépből. Ő az utolsó felvonásban maradt időeredmény nélkül, s ezzel teljessé vált a Ferrari szombati katasztrófája…