Räikkönen: Nem volt különleges a rajtunk, a Red Bullé volt rossz

Semmilyen előnye nem származott az Alfa Romeónak az FIA által szabálytalannak ítélt kuplungbeállításokból Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi szerint. A csapat tovább küzd az igazáért.

Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)

Az Alfa Romeo két napja adta be hivatalosan az FIA-nak a fellebbezési kérelmét, mellyel két versenyzője hockenheimi 30 másodperces büntetését szeretné semmissé tenni. Kimi Räikkönent és Antonio Giovinazzit a futamot követően azért sorolták hátra, mert az adatok alapján olyan kuplungbeállításokat használtak a futam rajtjánál, ami potenciálisan előnyt jelenthetett nekik. Frédéric Vasseur csapatfőnök általuk nem befolyásolható problémával indokolta a számok eltérését, és már az ítélet után jelezte, bizonyítani tudják az igazukat.


Kimi Räikkönennek ugyan jól sikerült a rajtja, és az ötödik pozícióból egyből a harmadikba lépett, ám elmondása szerint ennek semmi köze nem volt a kuplungbeállításokhoz. „Ez egy teljesen normális rajt volt. Csak azért tűnt annyira jónak, mert a Red Bulloké nagyon rossz volt. Arról meg kérdezzék őket, hogy mi volt a gondjuk” – mondta a finn, aki nem tudja, csapata most mivel tervez előrukkolni. „Azt tudom, hogy fellebbeztek, de azt nem, hogy hogyan fog zajlani. Semmit nem mondhatok erről.”


Antonio Giovinazzi úgy érezte, az ő rajtja teljesen átlagos volt, és szerinte Räikkönené sem azt bizonyította, hogy az eltérő beállítások előnyt jelentettek számukra. „Igen, ő jól indult, de ez múlhatott csak a körülményeken is. Attól függően lehet jobb és rosszabb a rajtod, hogy mennyi gázt adsz” – érvelt az olasz.




Antonio Giovinazzi (Fotó: XPB) Antonio Giovinazzi (Fotó: XPB)


Az Alfa hivatalosan kedd délután nyújtotta be fellebbezését az FIA-nál, gyors ítéletre nem számíthatunk. A csapatnak most 15 napja van a hivatalos dokumentumok és bizonyítékok előkészítésére, aztán újabb 15 nap áll rendelkezésre arra az esetre, ha egy harmadik fél is bekapcsolódna az ügybe. Ez lehet például a Williams, hiszen számukra is téttel bír a döntés: Robert Kubica egy pontot kapott a hátrasorolásokkal. A szövetség azon lesz, hogy ne vegyen ennyi időt igénybe az ügy, és a csapat is mielőbbi lezárást remél. „Futó ügyről nem nyilatkozhatok, de annyi biztos, hogy tizenöt napra nem lesz szükségünk” – jelentette ki Beat Zehnder csapatmenedzser. A svájciaknak egyébként 6000 eurójukba kerül a fellebbezés.



Räikkönen: Jobbak vagyunk ennél


Räikkönen a 7., Giovinazzi a 8. helyét veszítette el a büntetéssel – utóbbi versenyzőt pályafutása legjobb eredményétől fosztották meg. „Nem volt egyszerű pillanat. Főleg azok után, mennyire kemény verseny volt. Túlélni sem volt egyszerű, ez volt az eddigi legjobb eredményem az F1-ben, erre ez történik…” – méltatlankodott.


„Természetesen csalódottak voltunk” – tette hozzá Räikkönen, aki viszont a hetedik helyét sem érezte a maximumnak. „Egy-két dolgot jobban is csinálhattunk volna. Volt lehetőségünk arra, hogy ennél több pontot szerezzünk. Hoztunk pár rossz döntést, de mivel a körülmények gyorsan változtak, könnyű volt a rossz gumira váltani. Ezek csak apróságok, de komoly következményük lehet. Utólag persze már könnyű okosnak lenni. Ettől függetlenül jó volt pontot szerezni, csak az egész csapat úgy érezte, hogy jobban is mehetett volna.”


A finnek meggyőződése, hogy miközben a dobogón Danyiil Kvjat ünnepelt, és Lance Stroll, valamint Carlos Sainz is előttük ért célba, a nyers tempó alapján az Alfa Romeo volt a negyedik erő Hockenheimben. És az eredmények, valamint a pályán tapasztaltak ellentmondása szerinte az egész első félévükön megfigyelhető. „Ha megnézzük a pontállást, az egészen csalóka” – utalt arra, hogy mindössze a 9. helyen állnak, ugyanannyi ponttal (26), mint a Haas. „Nem gondolnám, hogy ez elmondaná az első félév történetét. Még úgy sem, hogy Barcelona után valóban nem voltunk elég gyorsak. De utána sikerült javulnunk, és a legutóbbi versenyen a miénk volt a leggyorsabb autó a középmezőnyben.”


190801 MagyarGP időtábla péntek