Musorujsag
Élő Eredmények

Kiakadtak a társak a tiszteletlen Ricciardo miatt

Kiakadtak a társak a tiszteletlen Ricciardo miatt

Autosport, Racefans, Sky Sports, Auto Motor und Sport
Az egymás közötti íratlan szabály megszegésével vádolják a versenyzőtársak Daniel Ricciardót, aki a Magyar Nagydíj időmérő edzésén bemutatott tolakodása után Sergio Pérezzel együtt már a Q1-ben búcsúzott.

A jelenet a Q1 hajrájában történt. A pálya utolsó kanyarjainál a Lando Norrist üldöző Sergio Pérez maga mögé gyűjtötte Romain Grosjeant és Daniel Ricciardót. Bár idő még bőven volt a leintésig, a sor végén poroszkáló ausztrál úgy érezte, bajba kerülhet, ha kivárja, amíg az összes ellenfele gyorsítani kezd, így a maga kezébe vette az irányítást. Az utolsó kanyarban külső íven megelőzte Grosjeant, majd ugyanezt próbálta Pérezzel is, aki viszont nem hagyta magát. A vége az lett, hogy sem a mexikói, sem a renault-s ellenfele nem jutott tovább a Q2-be.

Ricciardo a történtek után azzal mentegetőzött, hogy Hamilton miatt kényszerhelyzetbe került, s kezdtek lehűlni a gumijai, ezért sürgette meg a többieket. „Volt elég időm, hogy felérjek, de ha lassítanom kellett volna, a gumik teljesen lehűltek volna, és én nem akartam így nekivágni a körömnek. Nem akartam kitolni Sergióval, nem ez volt a célom. Láttam, hogy Lewis (Hamilton) korábban előzött, és akkor arra gondoltam, én is megteszem. Nem fogom azt mondani, hogy Lewis kezdte az egészet, mert nem akarok hibáztatni senkit, de ha egy elkezdi ezt, onnantól elég nehézzé válik, beindul a láncreakció” – nyilatkozta a hétszeres futamgyőztes.

Ő már jár pórul hasonló helyezkedéssel, és most ezt szerette volna elkerülni. „Az ember igyekszik a lehető legjobb pozíciót kiharcolni. A középmezőnyben minden apróság számít, ezért a cél, hogy a lehető legkésőbbre hagyd az utolsó köröd. Ám most túl sok autó ment ki túl későn, mert mindenki okos akar lenni. Egyszerűen nem volt elég hely. Kicsit olyan volt, mint Kínában: túl sok autó túl későn. Ha túl lassan mész, lehűlnek a gumik, és talán még az időből is kifogysz. Ha mindenki korábban megy ki, talán nem lett volna ilyen káosz.”

„Tényleg nem akartam ****fej lenni, de végig akartam csinálni a körömet. Igen, valóban létezik egy megállapodás a versenyzők között, de most káosz volt, és arról féltem, hogy a gumim lehűl.”

Daniel Ricciardo próbálja előzni Sergio Pérezt (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo próbálja előzni Sergio Pérezt (Fotó: XPB)

Már semmit sem ér az egyezség?

Két ellenfele nem vette jó néven Ricciardo rámenősségét. Mindketten arra hivatkoztak, hogy a versenyzők között létezik egy (Ricciardo által is említett) informális megállapodás, amely kimondja, a gyorskörökre készülve a pálya utolsó szakaszán már senki sem előzi a másikat. „Amivel Daniel próbálkozott, az nagy tiszteletlenség volt” – jelentette ki Pérez. „Elszúrta az én körömet, és a sajátját is. Én közel kerültem Lando Norrishoz, és Daniel is nagyon közel lehetett hozzám. Próbáltam nyomni, mert az utolsó kanyarban voltunk, és ha nem teszem, túl közel leszek hozzá (Ricciardóhoz). Ez viszont azt eredményezte, hogy én kerültem túl közel Norrishoz.”

„Bejuthattam volna a Q2-be. Nagyon jó kör kellett volna hozzá, de sikerülhetett volna. Csak az utolsó körömet nagyon elrontotta Daniel azzal, hogy valami őrültséggel próbálkozott. Mindannyian tudjuk, hogy a Q1-ben a forgalom miatt nehéz. Beszéltünk erről a versenyzői értekezleten, és arról is, milyen fontos, hogy megadjuk a tiszteletet egymásnak. Ez tiszteletlenség volt. Ő  egy tapasztalt versenyző, nem erre számítanál tőle.”

Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen és Romain Grosjean (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen és Romain Grosjean (Fotó: XPB)

Hasonlóan vélekedett a megelőzött Romain Grosjean is, aki a történtektől függetlenül továbbjutott a Q1-ből, és egészen a Q3-ig menetelt. „Azt gondoltam, létezik egy megállapodás közöttünk, de ez most már teljesen félre van söpörve. Természetesen az utolsó kanyarok mindig hektikusan alakulnak, és egyesek szeretnek agresszívek lenni ilyenkor. Daniel mögöttem volt, mindenki besorolt, hogy felkészüljön a gyorskörre. Én Sergio mögött haladtam, de hirtelen Daniel elment mellettem. Láttam, hogy Pérez mellett is akart, de ő gyorsított. Én közben kicsit lemaradtam, mert éreztem, hogy ebből gond lehet. Tavaly Alonso Monzában ugyanazt csinálta, mint most Ricciardo Pérezzel. A megoldás egyszerű: kérd meg a csapatodat, hogy küldjön ki korábban, ha el akarod kerülni a forgalmat!”

A hármas birkózását hátulról a szintén továbbjutó Nico Hülkenberg figyelte – tisztes távolságból. Elmondása szerint a gumik lehűlése nem jelentett akkora problémát, mint amennyire csapattársa tartott tőle. „Előttem ment a tülekedés. Sok autó volt, de csak kevés hely. Én inkább visszavettem, és hagytam magamnak elég teret. Daniel előre próbálta verekedni magát. Nem gondolnám, hogy az én taktikám miatt a gumik rosszabbak lettek volna. A tapadásuk rendben volt” – jelentette ki.

Borítókép: Daniel Ricciardo (Fotó: Renault)

További tartalmak