Az FIA közölte a Pirellivel, milyen gumikat kér a következő évekre

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy dokumentumban rögzítette, milyen abroncsokat kér a Pirellitől a 2020-as és a 2021-es évadra, levelét pedig az összes F1-es csapathoz eljuttatta azok visszajelzéseire várva.

Fotó: XPB

A tavalyi szezon végén vált hivatalossá, 2019 után is a Pirelli lesz a királykategória hivatalos gumiszállítója, tehát a sportág az abroncsok terén is komoly változásokat hozó 2021-re (a most használt 13 colos abroncsokat 18 colosak váltják majd) is az olaszokkal készül, de a követező idénnyel kapcsolatban is rengeteg tárgyalást folytattak velük a bejelentés óta.


A hónapok óta tartó megbeszélések során a felek három fő célt jelöltek ki: szeretnék, ha a gumiknak a folytatásban szélesebb lenne a működési tartományuk, nem melegednének túl annyira, mint a jelenlegeik és lassabban kopnának.


Az ezzel kapcsolatos dokumentumot az FIA a Pirelli mellett a csapatokhoz is eljuttatta, akik az apróbb részletekkel kapcsolatban még változtathatnak a terveken, a csapásirány azonban úgy tűnik, meghatározásra került. „Megvan a cél” – nyilatkozta a cég sportigazgatója, Mario Isola. „Örülünk, hogy a lehető leghamarabb megkapjuk a papírokat, hogy teljesíthessük a kéréseket. A folyamat elindult, és már 2021-ről is beszélünk, a feladataink tehát kettősek.”




Mario Isola (Fotó: XPB) Mario Isola (Fotó: XPB)


„Az FIA-val és magával az F1-gyel is együttműködünk, hiszen sosem egyszerű meghatározni ezeket a célokat. Az emberek néha úgy gondolják, csak leírnak nekünk néhány számot egy papírlapra, és ennyi az egész, de nem ez a helyzet. Értelmezni kell az adatokat, a számokat és a célokat, majd később felül kell vizsgálni őket, hiszen 2021-ben már 18 colos abroncsokat használunk” – magyarázta.


„Pontosan meg kell határoznunk, mit szeretnénk elérni ezekkel az abroncsokkal. Ha azt mondják, legyen minden futamon három keverék nulla kopással, akkor a felvetés teljesen értelmetlen, hiszen mindenki a leglágyabbat fogja használni. Amikor szóba kerül, hogy lassabban kopó abroncsokra van szükség, akkor nekünk egészen pontos számokat kell látnunk” – folytatta, majd kiemelte, a 2020-as és a 2021-es tervek összefüggenek, de nem azonosak.


Végül megkérdezték, megszabtak-e konkrét határidőt a csapatok számára a szóban forgó levél megválaszolására. „Nem. Most az a legfontosabb, hogy meglegyenek a 2020-as tervek, aztán 2021-re egy kicsit több időnk lesz majd. Szeptemberben kezdjük majd a tesztelést, és lesz egy kis időnk arra, hogy megértsük, hol állunk ezekkel a keverékekkel, és milyen célokat kell meghatározni 2021-re. Figyelembe véve azt, hogy októberben szeretnék véglegesíteni a szabályokat, szerintem ezeket a célokat is addig kell meghatározni” – felelte az olasz.




A Pirelli 18 colos gumija (Fotó: XPB) A Pirelli 18 colos gumija (Fotó: XPB)