A Haas és a pilótapiac: Ideje nagyobb kockázatot vállalni

Hiába a gyenge forma, több versenyző is érdeklődik a Haas iránt, a vezetőség pedig fontolóra vette, hogy 2020 előtt nagyobb kockázatot vállal, mint az előző években, vagyis előfordulhat, változtatnak harmadik éve állandó pilótapárosukon.

Romain Grosjean és Kevin Magnussen (Fotó: XPB)

Az év elején a középmezőnyben zajló küzdelem egyik fő esélyesének tartották, a szünet alatt viszont csak a kilencedik helyen áll a Haas, melynek csapatvezetője az utóbbi időben többször elmondta, továbbra sem értik pontosan miért ingadozik autójuk teljesítménye. Ez azonban úgy tűnik, nem riasztja el a versenyzőket, a hírek szerint ugyanis sokan érdeklődnek a Haas iránt.


Ezt most, ha némileg diplomatikusan is, de a főnök is megerősítette. „Még mindig eljönnek hozzánk a versenyzők, hogy tárgyaljanak velünk. Nem haltunk meg” – nyilatkozta Günther Steiner. „Vannak kihívások, de a csapat fejlődik. Egyelőre csak beszélgetünk, szóval még várni kell egy kicsit…”


Elhintette, a beszélgetések idővel komolyabbra is fordulhatnak, és a Haas 2017 óta először változtathat pilótapárosán (Romain Grosjean, Kevin Magnussen). „Ideje nagyobb kockázatot vállalni, most, hogy kisebb a veszítenivalónk. Minden helyzet más és más, neked pedig ezeknek megfelelően kell manőverezned. Még bármi megtörténhet, de nem szeretném, hogy ebből most következtetéseket vonjanak le” – magyarázta.




Günther Steiner (Fotó: XPB) Günther Steiner (Fotó: XPB)


Az egyik versenyző, akit szóba hoztak a csapattal Esteban Ocon, aki amennyiben lemarad a Mercedes-ülésről, mindenképpen szeretne helyet találni valahol. Vele kapcsolatban Steiner elmondta, a Haast nem zavarná, hogy egy évig kispadon ült. „Egy év alatt egy kicsit berozsdásodhat az ember, hiszen csak nem versenyez, de ő nagyon jó volt az előző szezonokban” – jegyezte meg.


„Mindig nagyon jó munkát végzett. Mindig nehéz dolga van annak, aki megkapja a második esélyt, de nézzék csak meg Danyiilt (Kvjat), aki szintén kihagyott egy évet, de most visszatért és egészen erős teljesítményt nyújt. Az ember mindig elemzi a történéseket, és igazából minden egyes versenyzővel kockázatot vállal, kivéve, ha szerződést hosszabbítasz egy pilótával, aki már nagyon-nagyon régóta a csapatodnál van” – folytatta.


A hetekben Nico Hülkenberg neve is fölmerült a Haas kapcsán. Noha konkrétan nem cáfolta az érdeklődést, Steiner vele kapcsolatban már óvatosabban nyilatkozott. „Azt hiszem, neki szerződése van a Renault-val, szóval nem tudom, mi történik. Egyébként sem csak rajtam múlnak a dolgok, hiszen itt van Mr. (Gene) Haas is. Nem engedhetjük meg magunknak az összes versenyzőt, aki a piacon van, de szerintem ez teljesen egyértelmű. Még senki sem lépett, egyelőre csak beszélünk, nem cselekedtünk. Csak beszélünk” – zárta gondolatát.




Fotó: XPB Fotó: XPB