Musorujsag
Élő Eredmények

Tisztázatlan kérdések a Mercedes új motorja körül

Tisztázatlan kérdések a Mercedes új motorja körül

Motorsport-Magazin, Motorsport-Total
Két versenyzőjüknek vissza kell térnie a régi motorokhoz, és maradtak bizonytalan pontok az újak kapcsán is, a Mercedest mégsem aggasztja túlzottan a megbízhatóság Monza előtt.

A múlt hétvégén Spában debütált a Mercedes legújabb fejlesztésű, 3-as verziójú erőforrása. Mind a hat versenyzőjük megkapta, ám Monzában már csak négyen fogják használni. A premier nem sikerült dicsőségesen. Sergio Pérez Racing Pointjában péntek délután, Robert Kubica Williamsében a szombati időmérő edzésen mondta fel a szolgálatot a hajtóegység. A Mercedes már Spában utalt rá, hogy két eltérő hibáról volt szó, azóta az is kiderült, hogy mikről. Pérez esetében az MGU-K hibásodott meg, míg Kubicánál az egyik hengerfej a nyomás miatt.

„Nagyjából már értjük a hibákat” – mondta Toto Wolff csapatfőnök a héten Brixworth-ben elvégzett vizsgálataikról. „Öt napunk volt megnézni bizonyos dolgokat, és már vannak sejtéseink arról, mi történt. Ezzel már lehet csökkenteni a kockázatot, de teljes elemzés még nem ért véget.”

A két motorhibának van következménye. Azt követően, hogy Pérez és Kubica is kénytelen volt visszatérni a spái folytatásban a sok kilométert teljesített 2-es motorjához, most a monzai erőpályán is ezzel a verzióval lesznek kénytelenek versenyezni. Ez a motorok „életkora” és teljesítménye szempontjából is jelent némi hátrányt. De legalább nem kapnak büntetést. „Jobb lett volna az új verziót nekik adni, de ez a kapacitásunkon múlt. Mindössze hat új motorunk volt, és pár elemünk, de ezek nem elegendőek” – magyarázta Wolff.

Kérdés, a történtek miatt mennyire kell visszafogni a teljesítményt az új motorokat használónak, köztük Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak. „Ezt még nem tudjuk pontosan, csak pénteken derül ki, amikor használjuk őket.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB) Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Hiába e bizonytalanság, Hamilton és Bottas nem aggódik a megbízhatóság miatt. „Engem nem nyugtalanít. A héten beszéltem Andy Cowell-lel” – jelentette ki a címvédő a Mercedes motorrészlegének vezetőjére utalva. „Már jó ideje együtt dolgozom velük, és a motorrészleg eddig hihetetlen teljesítményt nyújtott. Az elmúlt hat évben az élen jártunk ezzel a technológiával. Mi voltunk elöl, és éveken át mindenki minket akart utolérni.”

Ez az utóbbi időben már nincs így, ám Hamilton nem csak a motorjuknak tulajdonítja, hogy lemaradtak a Ferraritól az egyenesekben. „Ez nem csak a teljesítménnyel függ össze, hiszen az autó is számít, és annak légellenállása is. Az autót építők azt mondják, a motor miatt van, a motort építők meg azt, hogy a légellenállás miatt. A kettő egyensúlyán múlik.”

Hamilton összességében elégedett a motorrészlegük munkájával és a Mercedes eddigi megbízhatóságával. „Mindössze három erőforrás áll rendelkezésre, azoknak elég sokáig kell bírniuk, sokat használjuk őket. Emiatt nem lehetsz mindig tökéletes. De remélem, hogy az én motorom rendben van.”

Valtteri Bottas (Fotó: XPB) Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

Valtteri Bottas is megbízik a kollégáikban. „A legutóbbi megbeszélésünkön azt hallottam, hogy nem aggódnak. Mindent megértettek, és maximális teljesítményt használhatunk” – árulta el a finn.

Ha van mitől tartaniuk Monzában, az inkább a Ferrari és annak motorereje. Az olaszok most vetik be először a 3-as számú erőforrásukat gyári autóikban, és mivel már Spában is domináltak az egyenesekben… „A múlt hétvégén az időmérő edzésen több mint egy másodpercet nyertek körönként” – mondta Hamilton, aki attól tart, hogy ez most sem lesz másképp. „Szükségünk lesz párszor a jó szélárnyékra” – tette hozzá Bottas.

„Tudjuk, hogy a Ferrari jó lesz, és pár nap alatt nem tehettünk sok mindent, amitől javulhattunk. De a beállítással még variálhatunk. Rá fogunk menni a nagyobb végsebességre, de közben arra is gondolunk, hogy nemcsak a leggyorsabb köridőt kell szem előtt tartanunk, hanem a versenytempót is. Az időmérőn legutóbb is nagy volt a különbség, de a versenyen már nem” – nevezte meg a bajnoki második helyezett, mibe kapaszkodhatnak Olaszországban is.

190905 OlaszGP időtábla

Borítókép: Mercedes (Fotó: XPB)

További tartalmak