Két héten belül két futamgyőzelmet aratott Charles Leclerc, és ezzel végleg megérkezett az F1-es mezőny csillagai közé. Egyik sikere sem akármilyen körülmények között született. Belgiumban barátja, Anthoine Hubert egy nappal előtte lelte halálát ugyanazon pályán egy F2-es balesetben. Akkor emiatt még ünnepelni sem igazán tudta a legelsőt. Aztán Monzában többszörösen is bepótolta ezt: ami a verseny után zajlott, az maga volt a mámor!
De az első helyig ezúttal sem vezetett könnyebb út. A rajttól kezdve a célig szorongatta őt valamelyik Mercedes, s hogy mekkora nyomás nehezedett rá, azt a menet közben elkövetett két kisebb hibája is megmutatta. „Sok minden járt a fejemben a versenyen és utána is. Sok-sok érzés. Nagyon nehéz volt a futam, mögöttem Lewisszal. A legnagyobb különbség talán 1,7-1,8 másodperc lehetett közöttünk, szóval végig a sarkamban volt. Tudtam, hogy Lewis alig hibázik, ezért muszáj volt tartanom magam. Elkövettem pár hibát, de nem veszítettem velük pozíciót. Bár egyszer nagyon közel kerültem hozzá. Őrület volt” – mesélte a monacói.
„Aztán az utolsó két körben kezdtem elhinni, hogy meglehet a győzelem. A forgalom miatt Valtteri visszaesett kicsit, és ez segített növelni a távolságot. Majd végre átszeltem a célvonalat, és minden érzésemet kiadtam a rádióban. Nem vagyok benne biztos, hogy mindent lehetett érteni belőle, de elképesztő volt, ahogy utána a dobogó is. Minden gyerekkori álmomat felülmúlta annak látványa, ahogyan a sok ember együtt örül a csapatnak, együtt énekeltek.”
Leclerc-t megkérdezték, melyik győzelmét érezte nehezebbnek a kettő közül. „Ez volt a nehezebb” – felelte. És nem csak a hangulat és a hazai pálya miatt érezte így. Egy héttel korábban Spában is a Mercedes hajszájáról szólt a futam, ám Leclerc-t akkor megmentette a csapatmunka: Sebastian Vettel három körön át tartotta föl neki Lewis Hamiltont, és ez pont elég volt az első hely megmentéséhez. Most viszont Vettel a megpördülésével és balesetével magát vette ki a versenyből már a hatodik körben – és ezzel csapatának, csapattársának sem tett szívességet, hiszen taktikai szempontból védtelenné tette őket.
A monacói a futamot követően meg is jegyezte, megkönnyítette volna az életét a német élmezőnyben való jelenléte. „Nyilván mindig könnyebb a helyzeted, amikor két autód van, nem csak egy. De Seb szombaton rendkívül balszerencsés volt. Teljesíthette volna a második körét a Q3-ban. Biztosra veszem, hogy a következő versenyei jobban alakulnak” – kommentált.
Jobb híján maradt az alternatív védekezés – a pályán és taktikai fronton is. Előbbit Leclerc agresszív manőverekkel vitte véghez, utóbbit csapata a gumiválasztással. A kemény keveréket rakták fel autójára az egyetlen kerékcseréjekor. A Mercedes csodálkozott is ezen, mivel a kemény gumi lassan melegedett és nehéz is volt tartományban tartani, ráadásul körönként két tizeddel volt lassabb a közepesnél. Mattia Binotto csapatfőnök szerint viszont a kisebb kopása miatt még így is ez volt az egyetlen fegyverük Hamiltonék ellen.
„A taktikánk jó volt” – erősítette meg Leclerc, azt is elismerve, hogy valóban bajlódott kicsit e típussal. „Nehéz helyzetben voltunk, mivel két Mercedes volt a nyomomban, és én voltam az egyetlen ferraris, szóval játszadozhattak egy kicsit. Az egyik autóval sokáig kint maradtak, a másikat korábban boxba hívták. Nehéz volt, de szerintem jól választottunk a kemény gumival. Elég nehéz volt beosztani. Az első három-négy körben jónak éreztem, aztán visszaesett a tapadásuk, és küzdöttem az első blokkolásokkal. A végére pedig a hátsókat is kezdtem elveszíteni. Ekkor kezdtem kicsit lassítani. Nem voltak rossz állapotban, és szerintem még több körig tudtam volna tartani magam.”
Hátvéd nélkül is megoldotta. De Leclerc nemcsak boldogult Vettel nélkül, ismét teljesen a háttérbe is szorította őt a teljesítményével. Ettől függetlenül tisztelettel beszélt róla, amikor megkérdezték, őt tekinti-e az eddigi legjobb csapattársának. „Igen, egyértelműen. Ő a legteljesebb versenyző, akit eddig láttam csapattársként. Nagyon sokat tanultam Sebastiantól. Elképesztő versenyző, nagyon gyors. Nagy tapasztalattal rendelkezik, és nagyon módszeresen dolgozik, nagyon részletes. Ebből nagyon sokat tanultam tőle.”
A diák viszont már kezd túlnőni a mesterén. A bajnokságban például már előtte áll 13 ponttal. És ha azt vesszük, hogy Vettel Kanada óta képtelen legyőzni őt egy körön, és a nyári szünet óta versenytempóban sem tartja vele a lépést, jó esélye lehet a monacóinak a négyszeres bajnok év végi legyőzésére is. „Fogalmam sincs, hogy megtartom-e ezt a pozíciót, és Seb előtt maradok-e a bajnokságban. Össze kell dolgoznunk, próbálni csapatként a legjobb teljesítményt nyújtani. Ő le akar győzni engem, én le akarom győzni őt. Meglátjuk, hogy alakul a bajnokság” – tekintett előre a Ferrari új hőse.