A DRS-t 2011 óta használják a királykategóriában az előzések megkönnyítésére, a rendszer azonban ez alatt a lassan 10 év alatt sem tett szert osztatlan népszerűségre. Egyesek szerint túlságosan mesterkélt, mások pedig úgy vélik, bizonyos helyzetekben túl könnyűvé teszik a manőverezést. Az állítható hátsó szárnyat többek között az F1 sportigazgatója, Ross Brawn is kritizálta már.
A szakember arra is utalt, hogy 2021-től mellőzhetik is a rendszert, az előzések számát ugyanis más megoldásokkal szeretnék növelni, és szeretnének megszabadulni a „mesterséges és könnyű” DRS-es kikerülésektől (ezekre többször maguk a versenyzők is panaszkodtak).
A legfrissebb hírek szerint azonban a DRS marad – legalábbis egyfajta biztonsági hálónak. Erről az általában megbízható forrásnak számító RaceFans számolt be a 2021-es autókkal kapcsolatos dokumentumokra hivatkozva. Ezek alapján a DRS 2021-ben is fenn lesz a gépeken, és nagyjából hasonló elven működik majd, mint napjainkban.
Természetesen a szárny formája változni fog az új szabályok értelmében (ezeket hivatalosan továbbra sem ismertették még, október végéig viszont dönteni kell róluk), és ennek megfelelően a DRS is (az eszközt az új szárnyakhoz fogják igazítani).
Az viszont a DRS maradása ellenére sem biztos, hogy a rendszert használni is fogják. A szaklap úgy tudja, az állítható hátsó szárny azért marad fenn az autókon, hogy egyfajta B tervként azonnal elő tudják venni, ha az új szabályok nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, vagyis nem növelik megfelelő mértékben az előzések számát. Amennyiben ezek bejönnek, az FIA egészen egyszerűen nem jelöl majd ki előzési zónákat a pályákon.