Musorujsag
Élő Eredmények

Herczig Norberték előreszaladtak eredményességben

MTI/M1
Herczig Norbert számára a rali Európa-bajnokság (ERC) hétvégi, görögországi futamán elért második helye ellenére sem az eredményesség, hanem a tapasztalatgyűjtés a legfontosabb a mostani szezonban.

A MOL Racing Team versenyzője az M1 aktuális csatornán hétfő este elmondta, természetesen örül a Ferencz Ramón navigátorral elért remek helyezésnek, de rögtön a következő feladatra összpontosít, sikereit elsősorban a holtszezonban, október és március között éli meg jobban.

„Ez volt a harmadik versenyünk, és egy kicsit talán előre is szaladtunk az eredményességben. Nem számítottunk erre. Arra igen, hogy egy-egy szakaszon valamikor fel tudjuk venni az élmezőnnyel a versenyt, de azt álmunkban sem gondoltuk, hogy a harmadik állomáson ilyen sikert tudunk elérni. Persze, jó érzés és óriási élmény” – nyilatkozta.

Ugyancsak kiemelte, hogy voltak szakaszgyőzelmeik, illetve olyan gyorsaságik, amelyeket a legjobb három között zártak.

Herczig elmondása szerint autójuk, a Skoda Fabia R5 tökéletesen működött. „Komplett sziklákon, hegyeken kellett átkelnünk ötödik sebességi fokozatban, olyan tempóval, hogy ép ésszel nem is gondolta az ember, hogy ki fogjuk bírni” – fogalmazott az Akropolisz-raliról Herczig, majd elárulta, hogy a végsebességük 150-160 km/óra volt.

A pilóta elismerte, voltak apróbb hibák az itinerben, ami nagyrészt a feldiktálásból adódik, és elismerte, ezt ő rontotta el. „Volt egy picivel nagyobb hibánk is: egy beszűkülős jobbkanyarban lecsúsztunk az út mellé a bokorcserjék alá. Leállt az autó, újra kellett indítani, de szerencsére nem sérült meg a futómű, folytatni tudtuk a szakaszt, és nem veszítettünk vele sokat, körülbelül 10-15 másodpercet.”

Herczig Norbert (Fotó: MOL Racing Team) Az első gyorsaságit megnyerte a magyar páros, amely az összetettben is feljött a dobogóra (Fotó: MOL Racing Team)

A magyar duó – amely összesítésben a harmadik helyen áll – jövő hétvégén Cipruson szerepel, de Herczig hangsúlyozta: bár felemelték a mércét saját maguk számára, nem szabad eredményben gondolkodniuk. Mint kifejtette, a legfontosabb, hogy befejezzék a futamokat, minél több tapasztalatot, kilométert gyűjtsenek, és legyen itinerük a következő évekre, hogy amikor visszatérnek egy-egy helyszínre, jól ismerjék a pályákat.

Herczig és navigátora hosszú évtizedek óta az első magyar kettős, amely teljes szezont teljesít az ERC legmagasabb kategóriájában. A ciprusi futam után Olaszországban, Csehországban, Lengyelországban és Lettországban versenyez a mezőny.

További tartalmak